efter næsten to år, har jeg hørt hvad mine højtalere kan

Rosinen i pølseenden

efter næsten to år, har jeg hørt hvad mine højtalere kan

Indlægaf Edge » fre 3. dec 2010 17:36

Sjovt som man kan vænne sig til et lydbillede. Jeg har idag renoveret delefilteret i mine Sansui SP-L700 HT.er
og først nu har jeg hørt hvad de kan. Dels fordi de jo er renoveret med nye dele og fordi jeg prøvede at køre lyden uden om L-paden de har (der er en terminal til L-pad, og to til Diskant og basserne hvor lyden kører direkte) Det er som at få helt nye højtalere, Diskanten igennem L-pad var undertrykket meget i forhold til direkte igennem delefilter. Jeg troede ellers de spillede fantastisk før gennem L-pad, sjovt som man kan vænne sig til dårlig gengivelse. :roll:
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: efter næsten to år, har jeg hørt hvad mine højtalere kan

Indlægaf Gottschalck » fre 3. dec 2010 18:32

Ja underligt som man vænner sig til et bestemt lydbillede. Man kan også nemt vænne sig til nyere højtaleres lyd, som tit er lige så glatte og homogene at lytte til, som en forsikringsagent der prøver at overbevise dig om at en billedrørsforsikring er uundværlig. Når der så kommer nogle helt andet højtalere på ens stereo, som f.eks et par horn, er lyden meget mere fremme end de fleste er vant til og enten er man solgt til denne lyd eller også lever man bare videre, med det man har. Jeg har selv gode erfaringer med mods af ht-filtre og tit, synes jeg at især mellemtonen løftes gevaldigt op, selvom mange sværger til det der sidder i uden at tænke på at kondensatorer tørrer ud. Godt at høre at dine Sansui højtalere lige steg i graderne.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: efter næsten to år, har jeg hørt hvad mine højtalere kan

Indlægaf Edge » lør 4. dec 2010 15:29

Da jeg kørte med lyden over L-pads var jeg ikke særligt imponeret over horn-diskanten, men det er jeg godt nok nu. Den er en af de bedste diskanter jeg længe har hørt. Eks. på Andreas Vollenweider´s Behind the gardens- behind the wall-under the tree, i tracket af samme navn (nr 1 side 1) er der en fin piccolo klokkke lyd der myrder de fleste diskanter (både med tone og udringning) den klarer hornet til UG++ bedre end andre jeg har hørt.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster