Kef Bailey

Rosinen i pølseenden

Re: Kef Bailey

Indlægaf kbekke » lør 23. mar 2013 20:16

Gottschalck skrev:Jeg har købt sådan et sæt i dag og har også altid ønsket mig at høre dem her i stuen og endelig står de her. Konen er vist ikke så tilfreds, men nu får vi se. De lyder meget som de små Rogers LS3/5A, men med en potent subwoofer bygget på og spiller lige så afslappet, som de små Rogers, lidt tilbagelænet, varmt og behageligt.
Nuvel - de skal jo åbnes og her opdager man så et den fine mellemtone har et fint fabriks-nummer på den ene enhed, som indikerer at mellemtonen hedder KEF B-200A/ SP 1003???
Det er vist en fejl fra fabrikken, mon ikke?
(Enhederne er B-110 SP 1003 white belly)

Og er der ikke et eller med at ulden skal lægge på en bestemt måde inden i højtaleren og at mellemtoneenheden spiller bedre med et kammer bag på? Det har mine ikke.

Venligst

Se, DET var en rigtig herre-højtaler :thumbsup: Tillykke med dem og hvad konen angår... så husk hvad blomster kan gøre...
Ornithology
Brugeravatar
kbekke

Lokalitet: Vejle

Indlægaf sommer » lør 23. mar 2013 21:08

Gottschalck skrev:Jeg har købt sådan et sæt i dag og har også altid ønsket mig at høre dem her i stuen og endelig står de her. Konen er vist ikke så tilfreds, men nu får vi se. De lyder meget som de små Rogers LS3/5A, men med en potent subwoofer bygget på og spiller lige så afslappet, som de små Rogers, lidt tilbagelænet, varmt og behageligt.
Nuvel - de skal jo åbnes og her opdager man så et den fine mellemtone har et fint fabriks-nummer på den ene enhed, som indikerer at mellemtonen hedder KEF B-200A/ SP 1003???
Det er vist en fejl fra fabrikken, mon ikke?
(Enhederne er B-110 SP 1003 white belly)

Og er der ikke et eller med at ulden skal lægge på en bestemt måde inden i højtaleren og at mellemtoneenheden spiller bedre med et kammer bag på? Det har mine ikke.

Venligst

Hej Jesper
Wow, de er store og .... hmmmm...spændende at se på :p Dem glæder jeg mig til at høre ved lejlighed. Tillykke med dem!

Mvh
Sommer
sommer

Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Indlægaf Gottschalck » lør 23. mar 2013 21:36

Takker. De er ret store, må man sige og gulvhornene blegner noget ved sammenligning. Betegnelsen: herre højtalere er vist helt rigtigt spottet. Jeg ved for øvrigt ikke, hvad de vejer, men havde store problemer med at få dem inden dørs.

Det finurlige er at man fornemmer basgengivelsen i hele huset uden at der spilles særligt højt. Tvivler i øvrigt på at de skal stå her særlig længe, men indtil videre går det vist fint - fruen har ikke kommenteret dem yderligere. Vi har begge to danset lidt sådan hver for sig her i eftermiddags - mig i stuen - hun med mørbradbøfferne i køkkenet.

Venligst
Brugeravatar
Gottschalck

Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Indlægaf Sandie » lør 23. mar 2013 22:24

Hmmm.... Så vidt jeg kan se det ud fra billederne kan det ikke være Kef b110. Den mellemtoneenhed passer nok med Kef b200. Som eksempel på det viser jeg lige dette her billed:

IMF_Mk_IV_edited-1.jpg

Det er b139b + b110.

mvh
Sandie
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dynavector Karat 17D3, Dynavector 23R, Dynavector DV505, Rega Planar 3 (x3), Stax CAX, Stax DA80M, IMF SRPM Mk IV (og nu også med Pickering XSV5000)
Brugeravatar
Sandie

Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Ugelbølle

Indlægaf Gottschalck » lør 23. mar 2013 23:16

Hej igen.

B-110 enheden med det forkerte badge, støv og alting. Den måler ca. 130mm.

Billede

Billede af de 4 enheder i de meget lidt kone venlige kabinetter. Som det ses er det ikke en B-200 som jo er en 8" enhed.

Billede

Venligst.
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Sandie » søn 24. mar 2013 00:14

Ok Jesper, men det billed, som jeg så længere oppe i tråden var da en b200. Det seneste billed er så det retvisende. Jeg ville da også mene at kombinationen b139b + b110 passer bedre sammen end med en b200. Størrelsen af højtaleren er da ikke så voldsom, men kræver da lidt plads. Tillykke med dem. Håber at du får glæde af dem.

mvh
Sandie
Dynavector Karat 17D3, Dynavector 23R, Dynavector DV505, Rega Planar 3 (x3), Stax CAX, Stax DA80M, IMF SRPM Mk IV (og nu også med Pickering XSV5000)
Brugeravatar
Sandie

Indlægaf Gottschalck » søn 24. mar 2013 08:37

Ja du har ret. Det forvirrer lidt, når billederne ikke stemmer overens med overskrifterne. Oles højtalere fra Nordlyd har en B-139, en B-200 og noget der ligner en Philips diskant. Der har temmelig sikkert siddet et par KEF T-27 enheder, som nok med tiden er brændt af. B-139 enheden er sansynlig vis også en slave enhed, som jeg husker det. (B-139B) De højtalere du linker til bruger ikke KEF enheder, men er IMF's egne konstruktioner, selv om de ligner KEF enhederne meget.

Mine Baileys måler cirka 40x50x90 centimeter og fylder godt her hjemme.

Venligst
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf Sandie » søn 24. mar 2013 09:19

Jow, de er da store. Det er jeg vant til mine IMF'er er incl. stands 43 x 50 x 115 cm. Jeg betagter dem som et møbel (det billed, jeg viste er mine egne og de har fulgt mig i 30 år)

Det er rigtigt at IMF brugte "egne enheder" Det var dog alligevel Kef b139b og b110.... Dog uden KEF's navn på. Kef lavede OEM-produktioner.

Kef's enheder er en jungle. b200 er i udkommet i 4 forskellige udgaver og b139'ern i mindst 6!
Der udover slavebassen, som hedder bd139. Der er noget at holde øje med, hvis man skal have en udskiftningsenhed!

Jeg fandt dette her link:

http://www.kef.com/uploads/files/en/kef_units/A%20History%20of%20Kef%20Drive%20Units%20issue%203.pdf

mvh
Sandie
Brugeravatar
Sandie

Indlægaf DrBoar » søn 24. mar 2013 22:06

Baily lådorna har enorm bas, jag använde SEAS element och fick golven att skaka. IMFs enheter var mer än ommärkta KEF element deras basar hade glasfibermembran och med högre effekttålighet. Enligt ett brev från Falcon så kunde de spela med sådan effekt att fronten av chassit var hett att ta i!
Brugeravatar
DrBoar

Lokalitet: Sverige

Indlægaf Torben » man 25. mar 2013 02:19

hej Gottaschack - hvordan spiller skrumlerne?
Hilsen Torbe
Torben
Udelukket fra forummet

Lokalitet: Allerød

Indlægaf Gottschalck » tirs 26. mar 2013 02:11

Spiller egentligt meget godt. Bassen til tider god, men også rodet ved komplekse indspilninger.
Dem skal jeg lytte lidt mere til.

Fed fed lampe forøvrigt, den du skaffede mig. Den er blevet poleret op og er blevet rigtig flot. Faktisk har den stjålet en plads fra de 79 andre lamper vi har her i huset.
Hilsen
Brugeravatar
Gottschalck

Indlægaf JGreen » tirs 26. mar 2013 09:47

Nordlyd er født med B139 SP1044. B110 S1003. T27 SP1032. Også er der et herer tungt filter i. Så den der er billder af er der en der har gjort vold på.
MVH J Green
JGreen

Lokalitet: Randers

Indlægaf DrBoar » ons 27. mar 2013 20:37

SP1039
Brugeravatar
DrBoar

Lokalitet: Sverige

Indlægaf nhj4 » man 27. maj 2013 21:09

hej der!

det er bæst at mellemtonen spiller med et kammer, det giver en anelse mere ro på, din mellemtone kan arstades med en,
jeg kan ikke helt huske modellen, men det var en Peerless SW og mener at det var en og det liner den her meget godt CSX 145 H, og den gik fint i spænd med resten, de skulle nemmelig have samme data, det der sker med Kef 110 er at den mister pusten med tiden og der ved den til bage lænede lyd, der kom mere gang i melletonen med CSX 145 H og alligevel med de gode lyd enskaber som B110,
det var hvad jeg erfarede med dem, det kan jo være der er andre med en anen mening
nhj4

Lokalitet: København

Indlægaf Hackenberg » man 27. maj 2013 21:22

Jeg hørte en gang et sæt med Focal 5N401 eller 5N302 i stædet for B110. De to diskanter var udskiftet med Scanspeak D2008. Disse enheder kan af og til fås til en billig penge og resultatet var markant bedre end den oprindelige.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere