Tannoy stemningsbilleder fra dagen.

Rosinen i pølseenden

Tannoy stemningsbilleder fra dagen.

Indlægaf Louis » søn 10. jul 2011 20:34

Et par stemningsbilleder fra Søren/satashooter's og min søndag i Århus.

Billede

Billede

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Lokalitet: Hørning

Re: Tannoy stemningsbilleder fra dagen.

Indlægaf MDA » søn 10. jul 2011 20:36

Du har da efterhånden fået dig en fin Tannoy samling :Thumpsup:

Den pickup som jeg har til 78 plader, den må du gerne få ved lejlighed.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf Fredmarantz » søn 10. jul 2011 21:18

Kæft, hvor ser det hyggeligt ud!!!!! (kommer til at tænke på et ældre Pink Floyd-albums titel, bare med få ændringer i de personlige pronominer :-)

Lytteindtryk? - evt. sammenligninger melem de enkelte sæt?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Louis » man 11. jul 2011 08:56

her kommer lige Sørens besyv, mht. lytteindtryk.
Berkeley højtalerne får lov til at stå som referencen, da disse er Louis faste højtalere og dem jeg selv kender bedst.
vi starte med super gold monitor, og den spiller blødt og rart, men ikke i en ligeså høj grad som de store 15" der sidder i Berkeley. Jeg manglede en del bund hvis de skulle være mine hovedhøjtalere. diskanten var smuk og velopløst, som kendetegner Dual concentric, og var den klareste fællesnævner for alle 3 sæt.
Little gold monitor var bedre med, og de lød meget tilfredsstillende da de blev sat til, pæn bund og velopløst balance.
men da de store berkeley blev sat til igen, var der noget der havde manglet ved de to små - Berkeley kommer ud i rummet på en balanceret og meget blød måde, som vidner om et fantastisk overskud, det manglede i de mindre sæt.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf pqrannes » man 11. jul 2011 21:26

Hov, hvor f***** kom alle de fine Tannoy højttalere fra? Har jeg "missed some action"?

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Geografisk sted: 9240 Nibe
Lokalitet: Nibe

Indlægaf Louis » man 11. jul 2011 22:35

pqrannes skrev:Hov, hvor f***** kom alle de fine Tannoy højttalere fra? Har jeg "missed some action"?

PQR

Nej slet ikke. Det er første "livstegn" - Det skal sælges for en bekendt. Det er er ergo ikke mine (andet en berkley). Men jeg fik dem op for lige at sætte dem i stand og teste om de virkede. Det gjorde de også undtagen en Little Gold. Diskanten spillede ikke. Så Søren og Jeg troede det var diskanten. Men da vi fik filteret ud. Var det heldigvis bare en løs forbindelse. Så nu spiller de alle. De er fra et tv-studie. Så de har været monteret på de værste stativer = med masser af skrue huller og bulede hjørner. Desværre. Men til gengæld tror jeg sjældent frontstoffet har været af, så indenunder og indeni er de rigtig pæne.

Desværre skal de jo sælges. Men jeg håber nogen bliver glade for dem. Selvom de ikke er helt perfekte kosmetisk.
De kom hjem til mig for et par dage siden.

Hvis nogen skulle have lyst til at høre lidt forskelligt Tannoy. Kan de kigge forbi indenfor de næste par uger. Inden de bliver solgt.
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » tirs 12. jul 2011 05:14

uhh... Godt man har en bil der skal synes... :(

Det må da være noget af en drømmesituation, at være i. At kunne prøve alle de dejlige modeller, på en gang!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Indlægaf Louis » tirs 12. jul 2011 08:53

MDA skrev:Du har da efterhånden fået dig en fin Tannoy samling :Thumpsup:

Den pickup som jeg har til 78 plader, den må du gerne få ved lejlighed.

Hej Mads. Mange tak skal du have:) Vil nu gerne give noget for den. Om ikke andet en flaske vin.

Tonni skrev:uhh... Godt man har en bil der skal synes... :(

Det må da være noget af en drømmesituation, at være i. At kunne prøve alle de dejlige modeller, på en gang!

Til gengæld har du en bil ;)
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » tirs 12. jul 2011 18:19

ja og var det ikke for den, Louis... Suk! Den koster ca 3K5/md... Så, havde jeg kunnet klare mig med bus og cykel! ;)

Men hvordan er mellemtoneområdet, på de forskellige enheder, i forhold til hinanden?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf pqrannes » tirs 12. jul 2011 22:08

Louis skrev:...

Hvis nogen skulle have lyst til at høre lidt forskelligt Tannoy. Kan de kigge forbi indenfor de næste par uger. Inden de bliver solgt.

Jeg kommer gerne forbi, måske en sen hverdagseftermiddag/aften midt i næste uge, hvis vi kan finde ud af noget.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Indlægaf Louis » ons 13. jul 2011 08:45

Tonni skrev:....Men hvordan er mellemtoneområdet, på de forskellige enheder, i forhold til hinanden?

Personligt synes jeg at de 3 enheder/højtalere har de samme gode kvaliteterne i diskant og mellemtoneområdet. Og det er ved bassen. Den store forskel ligger - Og det sir' jo sig selv efter som enhederne er henholdsvis 10" - 12" og 15"

Men hvis jeg skulle beskrive mellemtone ville jeg kalde den blød og klar. Den er med til at skille de forskellige instrumenter ad (på en god måde) Så man høre alt i musikken. Også de sjove ting, som gulve og stole der knirker osv ;)

pqrannes skrev:
Louis skrev:...

Hej Peter, Du er velkommen. Jeg er hjemme klokken 18.00 tirsddag og Onsdag i næste uge. Og fri om Torsdagen. Så en af de dage ville passe godt. Send mig en Pm.

Jeg kommer gerne forbi, måske en sen hverdagseftermiddag/aften midt i næste uge, hvis vi kan finde ud af noget.

PQR
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis

Indlægaf Tonni » ons 13. jul 2011 22:49

Mange tak for info Louis! - Har i øvrigt hørt et par 15", nede på Fyn for nogle år siden! - Det glemmer jeg aldrig!!! ;)
- JA de var SÅ gode!!! - Men det var også i et par kabinetter der var dæmpet efter alle kunstens regler! - Med kakler, astfalt, og des lige... Man hørte ikke kabinetterne, men kun det man skulle!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni

Indlægaf Fredmarantz » tors 14. jul 2011 00:21

Ja- Tannoy havde fat i noget godt med deres enheder. Især den satans HPD385 (15") er helt fantastisk. Og deres ældre 15'ere ligeså. Generelt har de altid haft fat i den lange ende med enheder. Blot lidt voldsomt med kabinetter ind imellem - de er ikke ligefrem små, hvis de skal være originale. Var i Holland og så et par Westminster Royal ED samt et par andre meget voldsomme Tannoy højttalere, hvor alt, hvad der sad i, var den nævnte 15"-enhed ( + en masse træ). Det er fantastisk, at man kan klemme hele frekvensbåndet så flot ud gennem én enhed, hvis bare kabinettet er matchet til dem.
Jeg vejede dem ikke af gode grunde ikke, men jeg fik at vide, at det ene sæt vejede op mod 200 kilo/side og Westminsteren vejede vist omkring 150 kilo/side
Har tilgengæld hørt et sæt Berkeley hos en kammerat i Silkeborg (han havde sat dem på et yderst gennemsnitligt sonyanlæg fra ca. 1992 - hvilket under ingen omstændigheder lød godt i mine ører - det må være konge at sætte sådan noget på en Scott Stereomaster!!!

vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf MDA » tors 14. jul 2011 01:58

Jah den holland historie har vi endnu tilgode :D :D :lol: :cool1: :Skor:
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf pqrannes » tors 14. jul 2011 08:11

Louis skrev:
Hej Peter, Du er velkommen. Jeg er hjemme klokken 18.00 tirsddag og Onsdag i næste uge. Og fri om Torsdagen. Så en af de dage ville passe godt. Send mig en Pm.

Vi finder ud af noget. Du hører nærmere.

PQR
Bofa/B&O
Siemens/Klangfilm
Mono (og stereo)
Med mere.
Brugeravatar
pqrannes

Tilbage til Højttalere