Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Rosinen i pølseenden

Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf skjold » man 17. feb 2020 13:23

Hej

Jeg er egentlig ikke meget til små højttalere men til en lav pris kunne jeg ikke lade et pænt sæt CX100 ligge. De lider - som forventet - af dårlige skumophæng.

Jeg har erfaring med skift af ophæng på 8"- og 10"-enheder men er de små 4" noget der er betydeligt mere besværligt eller? Der er et komplet sæt ophæng på tilbud til €15 ved audiofriends.nl - dem har jeg før brugt men er der andre bedre leverandører?

Ellers nogle erfaringer der kan deles? På forhånd tak :p

Et par billeder skal der også til:

IMG_2022.jpg


IMG_2023.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf Hackenberg » man 17. feb 2020 13:52

Køb kanter hos Audiofriends så er du sikker på at de passer. Nogle af lidelsesfælderne her fra forum har købt uden at tjekke størrelserne. De passede ikke helt.
Enhederne vil gerne sidde rigtigt så brug et batteri eller en strømforsyning til at holde membranen lidt ude i svingspolegabet mens du smører lim på. Når du så sænker spændingen glider de perfekt på plads.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf Fredmarantz » man 17. feb 2020 14:01

Jeg har købt hos Audiofriends - tast CX100 og de rette kanter dukker op. Du køber kits med kanter - pensel + lim= - billigt og god service. Transport er glat - ukompliceret. .

Selve manøvren med at kante disse CX100 har jeg lavet efterhånden mange gange (4-5 sæt højttalere) og hver gang er det gået rigtig fint. Det er i mine øjne IKKE svært at foretage. Grundig fjernelse af gammelt skum - og grundig afrensning af snavs og gummirester. Herefter limning og montering af de nye kanter - centrere. Det er ret let at centrere dem rigtigt (læs evt. Hackenbers anvisning i indlægget lige herover) - der er gode tolerancer. Lad det hærde og spil. Man skal selvfølgelig arbedje "mit Gefühl" og undgå at lave ulykker, men det siger vel sig selv.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf skjold » man 17. feb 2020 14:22

Tak for input - tvivlen er fjernet og jeg gør det selv. God ide den med lidt jævnstrøm til enheden - det skal jeg prøve eksperimentere med. Jeg bryder mig ikke om synlig lim på membraner, så det er måske en god metode til at undgå det, samtidig med at det sikres der er limet tilstrækkeligt.

Jeg har netop bestilt ved Audiofriends - lidt underligt stod der på siden, at kreditkorttransaktionen ikke blev gennemført som jeg forstår det (transactie is niet geslaagd) men jeg har dog fået en ordrebekræftelse på mail. Jeg må lige holde øje med om pengene trækkes som de skal fra kontoen...

Er ophængene ens på øverste og nederste enhed?

Jeg skal se om jeg husker at levere et billede af det færdige resultat til den tid :)
Senest rettet af skjold man 17. feb 2020 14:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf Fredmarantz » man 17. feb 2020 14:31

Ophængene er ens

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf shadow » man 17. feb 2020 14:48

skjold skrev:Jeg har netop bestilt ved Audiofriends - lidt underligt stod der på siden, at kreditkorttransaktionen ikke blev gennemført som jeg forstår det (transactie is niet geslaagd) men jeg har dog fået en ordrebekræftelse på mail. Jeg må lige holde øje med om pengene trækkes som de skal fra kontoen...



Jeg har det samme problem med audiofriends, de er blevet blokeret af min bank. Så man ikke kan betale dem med kreditkort mere :(
Men ordrebekræftelsen modtager man uanset om overførslen er igennem eller ej.
Denon AVR-3020 DCD-1290 TU-215RD og DP-37F med DL-110 pickup.
shadow
 
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12 nov 2016
Lokalitet: Nørresundby

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf Hackenberg » man 17. feb 2020 14:51

Er jeres kort spærret udenfor DK? det kan man selv vælge i sin netbank.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf KlausM » man 17. feb 2020 14:54

Jeg plejer at betale med paypal, det er gået fint hidtil.

Mvh Klaus
Acoustic Research AR-3a Improved, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-220 XL-280 DH-500, XL-600
BeoGram 3000 med STAX UA-7 CF arm + Empire EDR-9
Brugeravatar
KlausM
 
Indlæg: 2255
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Sjælland Region Syd-Øst
Lokalitet: Faxe

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf KenRas » man 17. feb 2020 15:00

Hackenberg skrev:Er jeres kort spærret udenfor DK? det kan man selv vælge i sin netbank.

Mine virker fint. Jeg bruger Danske Bank
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1222
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Erfaring med skift af skumkanter Beovox CX100

Indlægaf skjold » man 17. feb 2020 15:05

Nej - jeg har netop for nylig brugt det på eBay i Tyskland og England også. Jeg fik en sms fra Nets med en kode jeg skulle taste men det er der intet specielt i - det kommer jævnligt hvis man bruger kortet nogle anderledes steder.

Men ellers endnu en god grund til at bevæge sig væk fra Nordea. Jeg fik besked om, at de desværre så sig nødsaget til at kræve gebyr på mit Mastercard. Jeg svarede bare, at de skam ikke skulle tænke på jeg har været kunde siden 1987 og altid lånt alt ved dem - jeg finder bare en anden bank hvor det er gratis. Det gad de ikke engang svare på.... Så nu er der gratis kort fra Norwegian og Coop. Mastercard med kredit er nødvendigt hvis man rejser meget i USA - det er nemlig ikke alle steder et alm. Visa-kort virker.

Nå det var lidt off-topic men jeg må prøve undersøge og bestille igen hvis det er gået i kludder - evt. ved lige at opdatere et af de nye kort ved PayPal, det er jo også en mulighed.
Brugeravatar
skjold
 
Indlæg: 346
Tilmeldt: 08 jan 2012
Geografisk sted: Fyn
Lokalitet: Odense


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 177 gæster