JBL Højtalere til Accuphase E-202

Rosinen i pølseenden

JBL Højtalere til Accuphase E-202

Indlægaf Benjamin » søn 16. okt 2011 11:42

Hej

Jeg søger et par JBL Højtalere til min accuphase e-202, og jeg har været ude og læse lidt rundt på nettet og fundet ud af at L100 Century kan være en mulighed. Men jeg vil lige høre jer ad om der ikke er andre af JBL højtalerene fra den periode der vil gå godt i spænd med accuphasen?
Jeg har en marantz cd-72 MKII cd-afspiller og T101 Tuner.
Med Venlig Hilsen

Benjamin

Accuphase E-202 - T101 - Accuphase DP-55 - Project Expression - JBL L-16
Benjamin
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 26 jan 2011
Lokalitet: Vejle

Re: JBL Højtalere til Accuphase E-202

Indlægaf Fredmarantz » søn 16. okt 2011 12:22

Lidt karskt skrevet: Stort set dem alle.

Modeller, som jeg lige kan komme i tanker om: L-26 - L36 - l-100 - L110- L-150 - L166 - L200 - L212 - L220 - L300 - 4311 (B) - 4312 + div. større 43XX + 44xx - alle Jbl er ret effektive og kan drives let af selv relativt beskedne forstærkere. En sund E-202 har rigeligt med kræfter til at spille på disse højttalere med overskud. Det handler nok mest om penge og smag (og konens tolerance)

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: JBL Højtalere til Accuphase E-202

Indlægaf LektorBlomme » søn 16. okt 2011 12:34

Hejsa
Jeg spiller selv på kombinationen E-202 og L100. Det er et sæt jeg overvejende er meget glad for, og som Freddy skriver, er overskud meget sigende for deres spillestil.
Jeg oplever dog på noget musik, at den øvre mellemtone kan blive lidt for spids til min smag. Det er mest når jeg spiller på CD-afspilleren, men også på LP skærer bl.a. Dave Gahans (Depeche Mode) s'er og t'er lidt rigeligt igennem. Derfor overvejer jeg også en Troels Gravesen opgradering.

Mvh
Jens
Lenco L75 + Dl103
JBL L40a
LektorBlomme
 
Indlæg: 183
Tilmeldt: 07 sep 2010
Geografisk sted: Nordvest
Lokalitet: København

Re: JBL Højtalere til Accuphase E-202

Indlægaf kbekke » søn 16. okt 2011 13:36

LektorBlomme skrev:Hejsa
Jeg spiller selv på kombinationen E-202 og L100. Det er et sæt jeg overvejende er meget glad for, og som Freddy skriver, er overskud meget sigende for deres spillestil.
Jeg oplever dog på noget musik, at den øvre mellemtone kan blive lidt for spids til min smag. Det er mest når jeg spiller på CD-afspilleren, men også på LP skærer bl.a. Dave Gahans (Depeche Mode) s'er og t'er lidt rigeligt igennem. Derfor overvejer jeg også en Troels Gravesen opgradering.

Mvh
Jens


Slightly OT, men Troels G er Gud! Jeg er den lykkelige ejer af et sæt ProAc-diy'er med delefilter angiveligt fra Mesteren selv - og det er ik' så ringe, som vi siger herovre

:cool1:
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1345
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle

Re: JBL Højtalere til Accuphase E-202

Indlægaf j3n2 » søn 16. okt 2011 15:52

Jeg har haft et sæt JBL L100 med troels gravesen filter opdatering, og det er noget af det bedste jeg har haft.
j3n2
 
Indlæg: 124
Tilmeldt: 09 jun 2010
Geografisk sted: viborg

Re: JBL Højtalere til Accuphase E-202

Indlægaf Captain Phoenix » lør 5. nov 2011 23:48

LektorBlomme skrev:Hejsa
Jeg oplever dog på noget musik, at den øvre mellemtone kan blive lidt for spids til min smag.


JBL L100 er jo en klassiker, som alle bør eje mindst én gang i livet - men neutral er den ikke...
Både bassen og mellemtonen prøver at spille helt op i diskantområdet - det giver ret meget "presence" og er noget af det TG's filter gør noget ved.
Prøv et par JBL L110, hvis du kan komme i nærheden af sådan et par. Det efterfulgte L100'erne, men fik aldrig samme popularitet som forængeren - eller som de fortjener.
De er langt mere "neutrale" (af en JBL at være) uden at miste nogle af de gode JBL-kendetegn. Og den 10" basenhed, der sidder i dem er RIGTIG god - effektiv, punchy og med god kontrol over sagerne.
Mvh Claus
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2594
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 184 gæster