OA50

Rosinen i pølseenden

OA50

Indlægaf Carsten Dan » man 24. okt 2011 18:13

Hej

Jeg har et par OA50 højtalere til salg, men jeg ved ikke hvad de skal koste - Jeg er ikke hifi entusiast ;)

Jeg har haft højtalerne fra nye (1988).

Mvh Carsten
Carsten Dan
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 okt 2011

Re: OA50

Indlægaf Elway » man 24. okt 2011 19:47

Hej,

prisen kommer meget an på om det er version 1, 2 eller 3. Men siden dit sæt er fra 1988, så må det være en 1'er. Afhængigt af stand, vil jeg sige 500-1.500,- Men måske mere ved at sætte dem til salg i Sverige. Man kunne formode at OA kunne have højere efterspørgsel og dermed priser i hjemlandet.

Prøv at sende en besked til Bjerager (forumbruger) - han har et sæt 3'ere. Måske han bedre kan sætte en pris på hvad et sæt 1'ere kan sælges for.

Spændende højttalere fra broderlandet.
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg

Re: OA50

Indlægaf Almarx » man 24. okt 2011 20:13

Jeg har lige købt et sæt for 800kr. og har tænkt mig en gennemgribende renovering. Jeg fandt dette link: http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... highlight=
hvor det bliver gennemgået. Der findes også en version som benytter det originale filter, og med enheder der svarer til de originale, - så der er efterhånden flere muligheder end at sælge dem. Prøv at google dem og måske bestemmer du dig for at beholde dem.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: OA50

Indlægaf Carsten Dan » man 24. okt 2011 22:24

Ja, jeg tror også det er version 1.

Tak for hjælpen - måske sætter jeg dem til salg i Sverige

Mvh Carsten
Carsten Dan
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 okt 2011

Re: OA50

Indlægaf MDA » tirs 25. okt 2011 02:37

Nu har sælger får svar på sørgsmål, så jeg tør godt at lave lidt OT.

Hvordan spiller de så ?
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3366
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: OA50

Indlægaf bjerager » tirs 25. okt 2011 07:16

De spiller forbavsende godt. Klassisk stereoperspektiv skal man ikke forvente. De spreder lyden rundt i rummet og er gode til at skabe en illusion af at bagvæggen forsvinder. De kan forekomme lidt lyst klingende - især etteren. men det er i virkeligheden fordi de er meget neutrale i deres lydbillede og derfor afslører alle de indspilninger, hvor lydteknikeren har skruet op for diskanten, fordi hans hørelse er ødelagt.

De går forbavsende dybt for deres størrelse og kan lyde fremragende på især liveoptagelser. De kan rigtigt placeret virkelig skabe illusionen af at man er der.

Diskanten i etteren er et svagt punkt rent lydmæssigt, og selv om toeren skulle være bedre, så er det først i version 3 at der for alvor sker noget. Den diskant er faktisk rigtig god.

Jeg ved ikke hvad de skal koste, men selv om jeg før har prøvet at skille mig af med mine, så bliver de ligesom hængende. Der er noget ved dem... Min kone siger at de er de bedste hun nogensinde har hørt.

Jeg ville virkelig gerne have fat i et sæt oa52.3 - eller et sæt OA51.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1880
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: OA50

Indlægaf Carsten Dan » ons 26. okt 2011 19:21

Kan jeg se om det er version 1, 2 eller 3?

Forøvrigt spiller de stadig fantastisk, men jeg har ikke længere en ordentlig forstærker. Jeg købte, sammen med højtalerne i 1988, et Kenwood anlæg, men det blev skrottet fornyelig.

I stedet købte jeg et Harmon Kardon BDS 400, hvor der følger højtalere med.

Carsten
Carsten Dan
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 24 okt 2011

Re: OA50

Indlægaf Elway » ons 26. okt 2011 20:58

Carsten Dan skrev:Kan jeg se om det er version 1, 2 eller 3?



Hvis du har købt dem fra ny i 1988, er det helt sikkert en 50.1., der var den eneste eksisterende version på det tidspunkt.

50.2 kom først i 1996 og 50.3 i 2002.

http://www.carlssonplanet.com er stedet hvor du kan lære en masse om OA :cool1:

Her kan du bla se hvordan du kan købe et upgrade kit der gør dine 50.1 til 50.3'ere.

EDIT: 50.3 har i øvrigt aldrig kunnet købes som "fabriksny", men kun som upgrade kit - så en 50.3'er vil altid være en opgraderet 50.1/2'er
Brugeravatar
Elway
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: 06 nov 2010
Geografisk sted: Strandkantsdanmark - Nordjylland
Lokalitet: Aalborg


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster