Erfaringer med DCM Time Windows

Rosinen i pølseenden

Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf bjerager » søn 27. dec 2020 19:18

Jeg har flyttet mine +1 ud på jobbet og hjemtaget mine ar10pi. Og selv om jeg er morderligt glade for dem passer de bare ikke ind herhjemme, hvis de skal stå fornuftigt og samtidigt også passe nogenlunde ind i den øvrige boligindretning. Jeg har luret på et sæt DCM Time Windows. Nogen med erfaringer med dem, placering, forstærkerkrav, rimelig pris?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1900
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf lillebror » søn 27. dec 2020 20:24

Hvis ikke du kender sættets historie, så vær på vagt. Der er nogle såkaldte forbedrede eksemplarer i omløb. Jeg har set et par med seas/vifa basser som erstatning for de originale philips'er. De lød ikke særlig godt.
Jeg ejede gennem lang tid et par tilbage i de glade 80'ere. De er letdrevne, men lidt tricky at placere måske pga det lidt specielle udstrålingsmønster. Når 'den' først er der, så spiller den med et stort lydbillede og for størrelsen en ganske god dynamik. Jeg spillede med Dynaco mk 3 i små 40kvm.
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
lillebror
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Ålborg
Lokalitet: aalborg

Re: Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf bjerager » søn 27. dec 2020 20:48

lillebror skrev:Hvis ikke du kender sættets historie, så vær på vagt. Der er nogle såkaldte forbedrede eksemplarer i omløb. Jeg har set et par med seas/vifa basser som erstatning for de originale philips'er. De lød ikke særlig godt.
Jeg ejede gennem lang tid et par tilbage i de glade 80'ere. De er letdrevne, men lidt tricky at placere måske pga det lidt specielle udstrålingsmønster. Når 'den' først er der, så spiller den med et stort lydbillede og for størrelsen en ganske god dynamik. Jeg spillede med Dynaco mk 3 i små 40kvm.



Tak - jeg har kig på et par med nye originale diskanter og med et ekstra sæt diskanter med. Hvad mener du med tricky at placere?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1900
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf pqrannes » søn 27. dec 2020 21:39

Nu bliver jeg vist drillesyg:

Jeg blev foræret et par, det var lavet af papmaché, havde fine delefilterkomponenter og nogle enheder der spillede i alle retninger, lidt Bose-agtigt.

De sagde mig ikke noget.

Jeg byttede dem væk for et Luxman CL-350/M-1600 sæt, så min erfaring er god.

Konklusion?: 80er-hype for 70er kvalitet.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2916
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf lillebror » søn 27. dec 2020 21:51

Tricky er et vanskeligt ord at definere, når det drejer sig om ht-placering :) I mit daværende rum fik jeg det bedste resultat ved at lade det yderste sæt enheder spille mod min lytteposition, og det inderste krydsede så et sted mellem lyttepos. og ht'ere. Giver det mening?
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
lillebror
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Ålborg
Lokalitet: aalborg

Re: Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf bjerager » søn 27. dec 2020 21:59

pqrannes skrev:Nu bliver jeg vist drillesyg:

Jeg blev foræret et par, det var lavet af papmaché, havde fine delefilterkomponenter og nogle enheder der spillede i alle retninger, lidt Bose-agtigt.

De sagde mig ikke noget.

Jeg byttede dem væk for et Luxman CL-350/M-1600 sæt, så min erfaring er god.

Konklusion?: 80er-hype for 70er kvalitet.

PQR

Ja det lyder da som en god erfaring :-)

Jeg har før haft Carlsson højtalere, og jeg er ikke så bange for det der med enheder der spiller i alle retninger - er ikke så ensporet ;-)
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1900
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf bjerager » søn 27. dec 2020 22:00

lillebror skrev:Tricky er et vanskeligt ord at definere, når det drejer sig om ht-placering :) I mit daværende rum fik jeg det bedste resultat ved at lade det yderste sæt enheder spille mod min lytteposition, og det inderste krydsede så et sted mellem lyttepos. og ht'ere. Giver det mening?


Ja det giver mening - hvordan havde de det med afstand til vægge og sådan?
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1900
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf lillebror » søn 27. dec 2020 22:15

Jeg havde ikke så mange muligheder. De skulle stå ganske langt fra bag- (2m) og sidevæg (1m). Jeg havde heldigvis et set-up med en meget kropslig klang. Ellers kan det måske blive for tyndt med de store afstande. Min vurdering vil være ½m fra bagvæg og >1m fra sidevæg.
Man kan sige meget morsomt om papkabinetterne, men de er blandt de mest lyddøde, jeg har ejet. Inkl div. Rauna'er og Avance'r. Man skal selvfølgelig nok ikke lade hunden pisse på dem :D
Søren
Pink Triangle, RB300, SPU royal N, Roksan Xerxes+Artemiz, Denon dl103, Technics sl110, ML26, Australian monitor am 1600, Gainclone, Dynaco mk3, Amcron 150, JBL 101 Lancer, Snell K, KEF Bailey, Altec Lansing 604
lillebror
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Ålborg
Lokalitet: aalborg

Re: Erfaringer med DCM Time Windows

Indlægaf Fredmarantz » søn 27. dec 2020 22:22

lillebror skrev: Man skal selvfølgelig nok ikke lade hunden pisse på dem :D


:lol: :lol: :lol:

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster