Nordlyd "KEF Concerto" vs den originale KEF Concerto

Rosinen i pølseenden

Nordlyd "KEF Concerto" vs den originale KEF Concerto

Indlægaf sidenius » ons 10. mar 2021 21:14

Er der nogen herinde, som kan fortælle mig lidt om forskellen på Norlyd's egen udgave af KEF Concerto og originalen?
Nu har jeg endelig fået taget mig sammen til at skiftet kondensatorerne på delefiltrene.

Bestilte for lang tid siden et sæt kondensatorer hos Falcon Acoustics, som passer til delefiltrene på KEF Concerto i den naive tro, at de var identiske med delefiltrene i mine Nordlyd.

Efter at have fået delefiltrene ud, kan jeg så konstatere, at det overhovedet ikke er de samme delefiltre, og at værdierne på de bestilte kondensatorer har helt andre værdier end KEF's.

Ja, det var lidt dumt ikke at have kigget i kasserne, inden jeg bestilte, men de koster jo heldigvis ikke en herregård :p

Mine Nordlyd er jo bestykket med de præcis samme enheder som de originale KEF Concerto.
Lavede Nordlyd deres helt egne dimensionerede kabinetter, og af den grund ændrede på delefiltrene i forhold til originalen?

Bertil
sidenius
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 01 maj 2015
Lokalitet: Odder

Re: Nordlyd "KEF Concerto" vs den originale KEF Concerto

Indlægaf highfive » tors 11. mar 2021 14:04

Hej, här är en handritat schema över filtret i KEF Concerto.

ConcertoCrossoverSchematic.jpg


Kommer från den utmärkta sidan där alla KEF Oldies är dokumenterade, med bilder och specifikationer:
http://www.hifiloudspeakers.info/index.html

Här specifikt om Concerto:
http://www.hifiloudspeakers.info/Anatomy/SpeakerSystems/Concerto/Concerto.html

Med vänlig hälsning, highfive / Björn i Göteborg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Technics 205C-IIS / Ortofon MC20 -- Technics SL-1700 MK 2 -- Mürbeck Munin MC Pre Amplifier/Mürbeck Ymer Power Supply -- U66 CONTROL-AMPLIFIER C-2 -- Nakamichi 620 Effekttrin -- IMF TLS80 + MICROMEGA DUO.CD.3.1 -- MICROMEGA DUO.PRO.2 DAC -- Nakamichi 430 Tuner
Brugeravatar
highfive
 
Indlæg: 313
Tilmeldt: 28 jan 2015
Geografisk sted: Göteborg, Sverige
Lokalitet: Göteborg

Re: Nordlyd "KEF Concerto" vs den originale KEF Concerto

Indlægaf Dan63 » tors 11. mar 2021 14:49

Hej.

Det kunne være interessant at høre om der er hørbare forskelle på KEF og Nordlyd's udgave af Concerto'en.
Nu hvor det tyder på at de ikke har samme delefiltre.

Var det ikke en ide til det næste træf?

Mange venlige hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 164 gæster