Beovox P50 med et lille mysterie...

Rosinen i pølseenden

Beovox P50 med et lille mysterie...

Indlægaf Abaddonis » ons 19. maj 2021 07:50

Kan nogen hjælpe med at identificere det "dp" logo og evt. hvilken model, det klistermærke har tilhørt?

Jeg har søgt vidt og bredt, men har intet fundet.

Det sidder på et sæt Beovox P50 som jeg har fundet frem fra "lageret", da jeg var igang med lidt diverse limining og lige så godt "sikkerthedslime" P50 basenhederne med, nu jeg var igang.

Jeg husker tydeligt, at fyren jeg købte dem af var en smule "pudsig" og solgte dem som "en speciel Pro udgave af P50, som er sorte" :roll:

Det er selvfølgeligt noget fis (og P50 blev mig bekendt slet ikke produceret i sort), men alle enheder fungerede og prisen var okay - altså ikke noget man gider diskutere.

Hvis nogen kan kaste lys på finurligheden, vil det være fantastisk :p
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Beovox P50 med et lille mysterie...

Indlægaf Captain Phoenix » ons 19. maj 2021 10:27

Jeg tror den sticker kommer fra en helt anden højttaler.
Beovox P50 har ikke en følsomhed på 3W (men 4-5W) og ingen overload protection (blandt andet).
Men derfor er det jo en fin panelhøjttaler om end den kan komme til at se stor ud hvis den kommer op i højden på en væg.
Vær iøvrigt opmærksom på bas-enhederne: Bagstykket på magneterne kan gå løs og så kommer polstykket inde ved svingspolen ud af position og "låser" denne/membranen. Dette gør basenhederne ubrugelige.
Giv dem (basenhedernes magneter) en bane araldit langs bagkanten inden de går løs.
Claus
Følg med på min YouTube-kanal om plader og musik her
Hjernekassen på P1 om hifi
Brugeravatar
Captain Phoenix
 
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 07 jun 2010
Geografisk sted: København
Lokalitet: 2500 Valby

Re: Beovox P50 med et lille mysterie...

Indlægaf Abaddonis » ons 19. maj 2021 11:05

Jeps, jeg er helt enig i, at klistermærket er fra en anden højttaler - derfor spørger jeg netop til om der er folk der kan genkende logo og evt. model - det har selvfølgelig ikke nogen praktisk indvirkning på noget som helst - men man er jo nysgerrig ;-)

Og ditto jeps, jeg er bekendt med basenhedernes svagheder og det er netop derfor jeg "sikkerhedslimer" dem, som jeg beskrev, nu hvor jeg alligevel er igang med at gøre det samme på nogle S45-2.
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster