#LØST# Højttaler potmetre

Rosinen i pølseenden

#LØST# Højttaler potmetre

Indlægaf Allan. A » lør 10. jul 2021 21:17

Hejsa guruer.

Vil disse Monacor potmetre kunne erstatte dem som sidder til mid & treble regulering i eks en Jamo J-152? Jeg har 2 potmetre som er ødelagte. På de originale står der bare 8 ohm

https://www.monacor.com/products/compon ... /lp-100-8/
Senest rettet af Allan. A lør 10. jul 2021 23:15, rettet i alt 1 gang.
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor

Re: Højttaler potmetre

Indlægaf cdp » lør 10. jul 2021 23:14

Vil disse Monacor potmetre kunne erstatte dem som sidder til mid & treble regulering i eks en Jamo J-152?

Hejsa
I princippet er det impedans og effekten der bettyder noget, men det er klogt at skifte dem symmetrisk. Skal de passe i de eksisterende rammer/skalaer så check dette også. Måske er 15w i underkanten til ml. tonerne. L-pads regulerer lineært mener jeg, Hvis du kan leve med at alle enheder spiller på fuld skrue, så bypass de gl. L-pads. ;)
Senest rettet af cdp lør 10. jul 2021 23:18, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Højttaler potmetre

Indlægaf Allan. A » lør 10. jul 2021 23:16

cdp skrev:
Vil disse Monacor potmetre kunne erstatte dem som sidder til mid & treble regulering i eks en Jamo J-152?

Hejsa
I princippet er det impedans og effekten der bettyder noget, men det er klogt at skifte dem symmetrisk. Skal de passe i de eksisterende rammer/skalaer så check dette også. Måske er 15w i underkanten til ml. tonerne. L-pads regulerer lineært mener jeg,


Ja det var også min tanke. De skal monteres bagfra og jeg har fundet nogle andre på 8 ohm & 100 watt
Elsker vintage og nyere lækre Hi-fi produkter

Allan. A
Brugeravatar
Allan. A
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 22 okt 2011
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Funder 8600 Silkebor


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster