Aimor SL-100

Rosinen i pølseenden

Aimor SL-100

Indlægaf Abaddonis » fre 13. aug 2021 13:54

Er der nogen, der har hørt om ovenstående højttaler?

Hvis jeg husker ret, var den bestykket med diskant, mellemtone og 2 x 8" basenheder.

Jeg kan absolut intet google mig frem til.

Jesper...
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Aimor SL-100

Indlægaf cdp » lør 14. aug 2021 09:13

Hej Jesper
Sl-100 må være en storebror til Sl-60, og benytter givet samme ml-tone/diskant som denne - sl-60 med 10" bas og sl-100 med ( som du siger ) 2x8" bestykning. Enhederne ligner Phillips,- og i øvrigt slet ikke så ringe. Som jeg husker, beklædt med folie ( har kun set dem i palisander ) og sikkert fremstillet i Dk til bl.a Bilka og andre varehuse. Mht. størrelse - lidt mere volume som Beovox s 75. ( kunne ikke finde dem på Årsbøgerne, måske gemmer de sig andre steder ) Pga. gummiophæng er de "langtidsholdbare" ;)
https://www.youtube.com/watch?v=BfyMYfuJOGw
Foto fra Phillips MFB.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Aimor SL-100

Indlægaf Abaddonis » tirs 17. aug 2021 15:53

Tak for info - de er åbenbart lidt hemmelige ;)
Som sagt var det kun et hurtigt blik ud af øjenkrogen, da det var på vej igennem en lade, hvor de lod til at have stået noget tid og standen imponerede mig ikke (så ud til at finér var løsnet og støvhætter trykket og fronter manglede).
Men, da jeg har en svaghed for højttalere med to basenheder (f.eks. ScanDyna A-50, Audioscan 4060 mk1/mkII), kunne det da godt være, jeg skulle prøve at forhandle dem hjem?
Grunden til jeg ikke var mere opmærksom var, at jeg slæbte på et par gamle selvbygger-højttalere, som var bestykket med fine Philips AD 12100 M4 enheder - alt imens jeg uden held forsøgte på at finde makkeren til en enlig ScanDyna A-25 ;)
Livet er fuld af op og nedture :lol:

Jesper...
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster