Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkant...

Rosinen i pølseenden

Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkant...

Indlægaf Abaddonis » tirs 15. mar 2022 16:50

Hejsa ;-)

Er der nogen der ligger inde med gode/dårlige erfaringer, når det kommer til forsendelse af bas-enheder uden skumkant?

Jeg har ENDELIG fundet mig nogle Seas 25 F-WB enheder, som jeg skal prøve at få levende hjem fra Kroatien.

Og ja - basalt set en idiotisk idé - I know - men jeg er desperat, såe..!
Der er omkring 1000 ting, der kan gå galt - magneter der forskubber sig osv. osv. osv. - og ja, paranoiaen har godt fat!

De bliver selvfølgeligt pakket hoved mod hoved med et afstandsstykke imellem, som bliver strippet fast i hvert monteringshul. Derefter masser af bobleplast osv.

Men jeg er pænt bekymret for, hvordan membranerne vil opføre sig under transporten, når der absolut intet er tilbage af skumkanten at stabilisere dem?

I teorien kunne man jo måske forsigtigt bruge lidt maskeringstape/malertape på en sindrig måde på bagsiden af membranen og op over selve rammen, men jeg heller ikke helt vild med den tanke. Og da SLET ikke, når jeg skal bede andre om at gøre det!

Nogen gode råd?

Jesper...
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkan

Indlægaf Kberg » tirs 15. mar 2022 19:18

Pas på med “plastik” strips.. Har engang fået ødelagt et par fine fuldtoner på den konto.
Stripset sammen front mod front som du beskriver, i alt 4 stk. strips. -de billige i dårlig plast.
Pakken blev sendt i koldt vejr og en hårdhændet håndtering fra pakkefirmaet fik stripsene til at sprænges.

Ville satse på trækasse hvor enheder kan monteres ;-)

Held og lykke med projektet
Kberg
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 23 aug 2010
Lokalitet: Kerteminde

Re: Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkan

Indlægaf Dan63 » tirs 15. mar 2022 20:04

Hej Jesper.

Jeg tvivler nu på at enhederne tager skade, når de er grundigt pakket ind.
Den bevægelige del vejer jo ikke så meget og spideeren holder trods alt svingspolen nogenlunde stille.
Det havde været noget helt andet, hvis der blev spillet med dem.

Held og lykke med at få dem hjem og fikset.

Mange venlige hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 609
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkan

Indlægaf Sorenki » tirs 15. mar 2022 22:12

Jeg har fået sendt en del tungere enheder; mit bedste råd er en kraftig kasse, hvor der så “monteres” en træplade diagonalt, så begge enheder kan skrues på hver sin side og er helt adskilte pga træpladen.

Men det vigtigste for mig var at det ikke stod på en hylde ved en pakkeshop - så det var UPS dør til dør levering.
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkan

Indlægaf KenRas » ons 16. mar 2022 08:27

Sorenki skrev:Men det vigtigste for mig var at det ikke stod på en hylde ved en pakkeshop - så det var UPS dør til dør levering.

At sende med UPS er ingen garanti for ordentlig behandling. I Rohde & Schwarz bruger vi UPS worldwide og jeg har absolut set min del af transportskader. Men generelt er det OK.

Bortset fra det, så fik jeg sendt et par Marantz HD-77 med UPS fra Østrig i 2020. De har 12” bas og skumkanten var totalt smuldret væk. Der var ikke noget her der tog skade. Så som Dan63 er inde på, vægten af de bevægelige dele er nok ikke så kritisk.

Mvh Kenneth
Marantz, Sansui, Akai, Pioneer, Nikko, Thorens, Lenco, Beovox, Inertia, Era, SME med mere...
Brugeravatar
KenRas
 
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 09 jan 2019
Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Re: Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkan

Indlægaf Sorenki » ons 16. mar 2022 12:55

KenRas skrev:
Sorenki skrev:Men det vigtigste for mig var at det ikke stod på en hylde ved en pakkeshop - så det var UPS dør til dør levering.

At sende med UPS er ingen garanti for ordentlig behandling. I Rohde & Schwarz bruger vi UPS worldwide og jeg har absolut set min del af transportskader. Men generelt er det OK.

Mvh Kenneth


Vi er helt enige Kenneth! - som hovedregel er ALLE transport og forsendelsesfirmaer lige "dårlige" og man skal simpelthen "over-indpakke" for at sikre sig.
Jeg sendte et par Marantz til Belgien for et par år siden (Model 33 og 16) og de var dobbeltboxed efter alle kunstens regler, og kom frem uden en skramme. Så sendte jeg en tonearm til tyskland, samme indpakning: tonearmen i original kasse og 2(!) kasser udenom med pakkefyld i 4 cm hulrum, så den originale kasse var dobbelt-boxed - den kom frem med en knust original kasse :(

Man plejer at sige tingene skal overleve et fald på 1-2m og det er en god huskeregel ;)
For at sikre god kommunikation er jeg begyndt at udveksle billeder af al indpakning til køber - sådan så vi er enige om at det er tilstrækkeligt - det ændre ikke på fejlraten, men det kan gøre den senere kommunikation nemmere for vi "var enige".
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2045
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkan

Indlægaf Abaddonis » tors 17. mar 2022 09:54

Tak for alle kommentarer.
Jeg har dog erkendt, at eftersom det ikke er sælger selv, der pakker/sender (det nægtede han af uvisse årsager), kan jeg kun bede om SÅ meget fra den venlige sjæl i den absolut yderste kant af mit Mensa-netværk, som bor i samme by i Kroatien.
Jeg har sikret mig, at alt er pakket hoved mod hoved og befalet "bobleplast, bobleplast og mere bobleplast! Jeg har også understreget, at styroform mellem det indpakkede og kassens yderkant, er af største vigtighed samt at hun er nødt til at pakke det med tanke på, at de der transporterer pakken er fuldstændigt ligeglade med indholdet.
Nu kan jeg kun krydse fingrene og sætte min lid til guderne - og en intelligent indpakning ;)
Jesper...
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Godt råd ønskes: Forsendelse af bas-enheder uden skumkan

Indlægaf Abaddonis » tirs 29. mar 2022 18:10

Bare lige en hurtig update:
Modtog pakken i dag og hun havde gjort sig helt fantastisk umage - jeg er vildt imponeret over hendes indsats!
Alle enheder er testet og fungerer - måler ihvertfald alle ohm :p
Som I kan se, købte jeg også et sæt Peerless phase link, det havde jeg bare ikke lige nævnt her, da det var bas-enheden jeg umiddelbart var mest bekymret for.
Og nu jeg alligevel var i gang, kunne jeg lige så godt købe de to diskanter med også - reservedele kan man jo altid bruge.
Samlet pris kr. 750,- inkl. fragt er vist en fair pris.
Jeg må sige, at jeg er ganske begrejstret - et lille mirakel - så nu skal jeg bare finde på noget passende at sende retur til hende som tak :Thumpsup:

Jesper...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster