Udskiftning af isolerede terminaler på enheder

Rosinen i pølseenden

Udskiftning af isolerede terminaler på enheder

Indlægaf Abaddonis » fre 28. okt 2022 15:05

Er der nogen, der har fundet en god løsning til at udskifte de isolerede terminaler på f.eks. en basenhed?

Jeg ved ikke nøjagtigt hvad de egentlig hedder, men det er der, hvor litzetråden møder ledning til delefilter.

Jeg er efterhånden stødt på en del gamle beovox-enheder, hvor de simpelthen brækker af, når jeg forsigtigt vil lodde ledningen af.

Kunne man være så heldig, at en elektronik-butik i DK lå inde med noget, der kunne bruges? Jeg orker ærlig talt ikke AliExpress og den slags :oops:

Jesper...
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars

Re: Udskiftning af isolerede terminaler på enheder

Indlægaf Klarskov » fre 28. okt 2022 16:41

Jeg fandt på at bruge en maskinskrue + møtrik + loddeflig og så isolere det fra chassiet med den slags plastikskiver, man bruger til at isolere f.eks. effekttransistorer fra køleplader. Du kan se sådan noget her:
https://el-supply.dk/glimmersaet-to-3/v ... r/667-6547 - måske skal skruen også isoleres med en stump (krympe)flex.
Vh
Hans Jørgen
Klarskov
 
Indlæg: 160
Tilmeldt: 12 mar 2011
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Tikøb

Re: Udskiftning af isolerede terminaler på enheder

Indlægaf Mik112 » lør 29. okt 2022 06:20

Eller købe en 12 polet kronemuffestrip til 15 kr. i Jem&Fix eller hos Harald Nyborg, så er der til 6 højttalere. De er isoleret og med skrueterminaler og et hul til montering på højttalerchassis ved hver anden pol.
Mik112
 
Indlæg: 188
Tilmeldt: 12 jul 2012
Lokalitet: Frederikssund

Re: Udskiftning af isolerede terminaler på enheder

Indlægaf Abaddonis » lør 29. okt 2022 11:35

Det skal selvfølgelig virke og det gør de nævnte forslag sikkert - men det måtte jo også gerne tage sig godt ud.
Tænkte lidt på noget i denne retning, men når jeg ikke har nogen anelse om, hvad de hedder på dansk, er det lidt svært at finde.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Abaddonis
 
Indlæg: 44
Tilmeldt: 23 feb 2021
Lokalitet: Aars


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster