Beovox S45 eller?

Rosinen i pølseenden

Re: Beovox S45 eller?

Indlægaf henhlars » man 26. aug 2024 16:30

Jeg vil nu gå i en anden retning, og jeg havde nævnte S45-2 boende i en del år. Det er en glimrende Ht
.
Jeg kan kun anbefale et par SystemAudio.
De fås i en masse størrelsen, og er meget mere underholdende. :OLO:
Impulsforarbejdningen er bedre og delefilterpåvirkningen er noget mindre end hos de fleste andre.

De fås også til nogen meget rimelige priser :Thumpsup:

Skal jeg anbefale til en størrelse på 20 Qm kan jeg nævne 200-, 500- og 700-serien. :cool1:
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars

Lokalitet: 2990 Nivå

Indlægaf The Canadian » man 26. aug 2024 18:49

Lowlight skrev:
Stottrup skrev:I dag, mandag d. 26/8:

https://www.facebook.com/commerce/listi ... attachment

Dm 4, 250 kr - løb! Fantastisk lille ht!

Det ligner de desværre allerede er solgt.

Hvis du laver en søgning / whanted på HiFi Shark, så for du at vider når der et par DM 4 til salg ... Der 3 par alene i aug op til nu
Stuen - Rega RP10 + Athena 3 + Rega ISO + Ortofon ST80SE / Tubelab pre + Ortofon GF-603 / Hørning Alkibiades Sig. Gold
Kontoret - Morgen Deva Int amp + Tuner + CD / Thorens TD 127 Electronic + SME 3012R + SPU / Trone Seven MC Riaa / Altec Lancing Series Three
Brugeravatar
The Canadian

Geografisk sted: Den Fynske Hovedsted
Lokalitet: Jakes Joint

Indlægaf Stottrup » man 26. aug 2024 20:18

De var ikke solgt, da jeg lagde linket op. Tough luck.
Stottrup
Pioneer - især fra 70'erne...
Brugeravatar
Stottrup

Geografisk sted: Østjylland
Lokalitet: Åbyhøj

Indlægaf Lowlight » tirs 27. aug 2024 00:48

henhlars skrev:Jeg vil nu gå i en anden retning, og jeg havde nævnte S45-2 boende i en del år. Det er en glimrende Ht
.
Jeg kan kun anbefale et par SystemAudio.
De fås i en masse størrelsen, og er meget mere underholdende. :OLO:
Impulsforarbejdningen er bedre og delefilterpåvirkningen er noget mindre end hos de fleste andre.

De fås også til nogen meget rimelige priser :Thumpsup:

Skal jeg anbefale til en størrelse på 20 Qm kan jeg nævne 200-, 500- og 700-serien. :cool1:

Tak for tippet.
Jeg har fundet en SA 505, det kunne måske være et godt bud.
Mener du at den lyder bedere end Beovox S45-2, også ift. det musik jeg har nævnt at jeg hører?

Ved godt det hele er subjektivt, men jeg vil jo bare gerne have den bedste lyd jeg kan få inden for et smalt budget.
Lowlight

Lokalitet: Vanløse

Indlægaf henhlars » tirs 27. aug 2024 13:16

Nu kan jeg ikke lige se din beskrivelse af musikgenre, men SAérne har en dejlig evne til at åbne især mellemregistret, hvor du får indsigt i "scenen" hvor lydbilledet ellers stammer fra. :thumbsup:
En radioavis kan blive lidt interessant, hvor du kan høre papirerne blive flyttet lidt rundt på bordet :lol:

Jeg har nogle udgaver, som du kan låne til lidt eksperimenter, da vi bor i nærheden af hinanden. :ide:
Marantz 2245, Thorens 166 II med Benz og SA AV 70 ht'er samt Cain CD incl. Audioquest kabler. Sudgen A48, A28II og andet, der ligger og.....
Brugeravatar
henhlars

Lokalitet: 2990 Nivå

Indlægaf Dqx500 » tirs 27. aug 2024 17:32

En anden mulighed ville være et sæt Beovox CX100 + Cona subwoofer, eller endnu bedre et sæt C75. Det fylder ikke meget og spiller glimrende. Her vil reol være oplagt.
Renoverede eksemplarer kan fås for fornuftige penge, men CX100 er ret nem at renovere. Dermed ikke sagt at alle kan finde ud af det, nogen bruger bekent metoden :roll:
System Audio kan også anbefales herfra, selvom mine SA-2070 skal til salg.
Dqx500

Lokalitet: Aarhus

Indlægaf Dan63 » tirs 27. aug 2024 18:06

Hej Lowlight.

Hvis tyngde i bassen er det du søger, så vil SA505'erne ikke kunne leve op til dine ønsker med sin ene basenhed på 14 cm.
Basenheden er ganske enkelt for lille når der kun er en.
Efter min mening gengiver SA'erne bedre lydbilledets detaljer end Beovox'erne.
Jeg har hørt både mindre SA'er med en basenhed og større med 2 og i sidste tilfælde gør de det ganske godt,Når der er 2 enheder i det tilfælde har de så også nogenlunde samme membranareal som 1 8" enhed.
Og det er nemlig en 8" basenhed, der sidder i en Beovox S45.2.
Så i sidste ende er det den lyd du foretrækker, der tæller!
Det at du kan prøve et SA'er og selv vurdere om de kan det du ønsker, er s.. et fint tilbud!

Endnu en gang held og lykke med jagten på "nye" højtalere!

De bedste hilsner Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63

Lokalitet: Brøndby Strand

Indlægaf Lowlight » tors 29. aug 2024 19:04

henhlars skrev:Nu kan jeg ikke lige se din beskrivelse af musikgenre, men SAérne har en dejlig evne til at åbne især mellemregistret, hvor du får indsigt i "scenen" hvor lydbilledet ellers stammer fra. :thumbsup:
En radioavis kan blive lidt interessant, hvor du kan høre papirerne blive flyttet lidt rundt på bordet :lol:

Jeg har nogle udgaver, som du kan låne til lidt eksperimenter, da vi bor i nærheden af hinanden. :ide:

Det var virkelig pænt af dig, men jeg tror de vil fungere godt, størrelsen er god og jeg kan finde dem til en fin pris.
Worst case burde det ikke være svært at komme af med dem hvis jeg ikke skulle være tilfreds.
Lowlight

Indlægaf Lowlight » tors 29. aug 2024 19:06

Dan63 skrev:Hej Lowlight.

Hvis tyngde i bassen er det du søger, så vil SA505'erne ikke kunne leve op til dine ønsker med sin ene basenhed på 14 cm.
Basenheden er ganske enkelt for lille når der kun er en.
Efter min mening gengiver SA'erne bedre lydbilledets detaljer end Beovox'erne.
Jeg har hørt både mindre SA'er med en basenhed og større med 2 og i sidste tilfælde gør de det ganske godt,Når der er 2 enheder i det tilfælde har de så også nogenlunde samme membranareal som 1 8" enhed.
Og det er nemlig en 8" basenhed, der sidder i en Beovox S45.2.
Så i sidste ende er det den lyd du foretrækker, der tæller!
Det at du kan prøve et SA'er og selv vurdere om de kan det du ønsker, er s.. et fint tilbud!

Endnu en gang held og lykke med jagten på "nye" højtalere!

De bedste hilsner Dan

Jeg tror prøver sa505 eller sa205 og hvis jeg savner bund må jeg sælge dem igen. De burde ikke være for svære at komme af med. Tak for råd
Lowlight

Indlægaf Lowlight » tors 29. aug 2024 19:10

Dqx500 skrev:En anden mulighed ville være et sæt Beovox CX100 + Cona subwoofer, eller endnu bedre et sæt C75. Det fylder ikke meget og spiller glimrende. Her vil reol være oplagt.
Renoverede eksemplarer kan fås for fornuftige penge, men CX100 er ret nem at renovere. Dermed ikke sagt at alle kan finde ud af det, nogen bruger bekent metoden :roll:
System Audio kan også anbefales herfra, selvom mine SA-2070 skal til salg.

Ja det er et godt bud, har selv overvejet netop det setup med C75 og Cona Subben. Tror måske bare at subben bliver lidt svært at sælge til kæresten. Desuden et det en etageejendom så den kan heller ikke få alt for meget smæk med bassen.
Lowlight

Foregående

Tilbage til Højttalere