Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Rosinen i pølseenden

Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Indlægaf Craig » tirs 5. feb 2013 12:06

En lille 'hello' fra mig: Jeg er ny til vintage hifi, og også ny til vintagehifi.dk. Jeg er også fra england, så jeg undskylder på forhånd for den crappy dansk jeg vil uundgåeligt skrive ;)

Jeg har for nylig købt et sæt Tannoy Cheviots sammen med nye kegler / omgiver som jeg har købt fra Lockwood Audio i Storbritannien.

Min oprindelige hensigt var at repare dem selv (på trods af aldrig at have forsøgt det før), men jeg har været nysgerrig, om nogen af ​​jer fine mennesker kan anbefale en KBH-baserede ingeniør, der har erfaring med reparation of Tannoy HPD'er?

Ked af at starte min vintagehifi periode med en klassisk 'newbie' spørgsmål, men ......... any good ideas?
Craig
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2013
Lokalitet: KBH

Re: Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Indlægaf mickr » tirs 5. feb 2013 12:14

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men vil til gengæld gerne byde dig velkommen på forum. I øvrigt synes jeg at dit "crappy dansk" er ganske fint.
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Indlægaf Max » tirs 5. feb 2013 13:17

Det skulle heller ikke være helt umuligt at skifte hele membranen ud, det kræver kun en skruetrækker og en loddekolbe.
Selve centreringen foregår lettest med en tonegenerator tilsluttet, og man kan høre sig frem.
Lidt "how to do it" her:
http://www.44bx.com/tannoy/recone1.html
http://www.44bx.com/tannoy/HPD_recone.html
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Indlægaf hmt » tirs 5. feb 2013 13:18

Hej Craig

Velkommen til. For en god ordens skyld, så formoder jeg at der er tale om Cones og foam, altså en udskiftning af de bevægelige dele i dine fine HPD-enheder (- reconing, not just refoaming).

Jeg har ikke selv erfaring med det, men der er gode instruktioner på youtube:



Alternativt er der også firmaer, der tager sig af re-coning, hvis der ikke er nogen herinde, der tilbyder deres hjælp, det drejer sig om bl.a. JJ Teknik, og Bas rep.

Håber at det er til lidt hjælp.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Indlægaf Max » tirs 5. feb 2013 13:25

Det er en lidt dårlig beskrivelse i den video, der er ingen limarbejde involveret i at recone et sæt HPD385, den er skruet sammen.

Dansk Audio Teknik i Hasle ved Århus er også en kapacitet omkring Tannoy.
http://www.poulsaudiobutik.dk/
Mvh Max
Brugeravatar
Max
 
Indlæg: 593
Tilmeldt: 16 okt 2012
Lokalitet: 8700 Horsens

Re: Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Indlægaf Craig » tirs 5. feb 2013 13:43

Hi fellas

Mange tak for jeres hurtigt svar.

Hvis - HVIS - jeg kunne finde en pålidelig reparatør omkring København ville jeg foretrække det over at gøre det selv, men de er nogle super gode links: mange tak
Craig
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2013
Lokalitet: KBH

Re: Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Indlægaf hmt » tirs 5. feb 2013 13:54

Max skrev:Det er en lidt dårlig beskrivelse i den video, der er ingen limarbejde involveret i at recone et sæt HPD385, den er skruet sammen.

Dansk Audio Teknik i Hasle ved Århus er også en kapacitet omkring Tannoy.
http://www.poulsaudiobutik.dk/


Jeg kender kun til re-foamning af Snell/ Audio Note, derfor min post. Godt det blev rettet.

@ Craig, det kan godt betale sig at bruge lidt ekstra energi og penge på at få en, der ved hvad det drejer sig om, til at lave reparationen.

Vh
Henrik
Noget vintage og noget nyt!
hmt
 
Indlæg: 684
Tilmeldt: 05 mar 2011
Lokalitet: 2300S

Re: Rennovation af Tannoy HPD'er - hvor henne ??

Indlægaf Craig » tirs 5. feb 2013 14:25

hmt skrev:
@ Craig, det kan godt betale sig at bruge lidt ekstra energi og penge på at få en, der ved hvad det drejer sig om, til at lave reparationen.

Vh
Henrik


Jamen det er nemlig rigtigt. Det er ikke en haster sag for mig, så vil jeg stille og rolig finde den bedste løsning.

Men jeg er glad for at jeg først kigget her
Craig
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 05 feb 2013
Lokalitet: KBH


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 48 gæster