Scan Sound CDII

Rosinen i pølseenden

Scan Sound CDII

Indlægaf sommer » ons 27. mar 2013 22:44

Hej
Købte sådan et par ekstremt billigt igår, men kan intet finde om dem. Navnet "Scan Sound" nævnes kun i denne tråd nettet http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=95680. Kender I noget til mærket?

Højttalerne er en halv-stor 3-vejs stander højttaler med bas-port bagpå, og med en mærkelig frontstof-løsning; det er simpelthen "viklet" omkring hele højttaleren, så kun et top -og bundstykke kan ses. Det gør også, at jeg ikke har pillet det af for at se enhederne, da det ikke kan komme på igen. De vejer MEGET i forhold til størrelsen! Og lyden er god ;) ...

Det kunne være jo nogle af "branche-hovederne" på forum kendte mærket og kunne komme med spændende Info.

Mvh
Sommer

Ps: de er nok ikke helt vintage. De ligner noget fra engang i 90'erne, men jeg håber I bærer over med mig denne ene gang.
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København


Re: Scan Sound CDII

Indlægaf mcs_5 » lør 30. mar 2013 01:42

Hvis Scan Sound har noget med Scan-speak og Scansonic at gøre (som der står), kan du vel spørge i Pandrup?

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf vinyl » lør 30. mar 2013 10:13

Som gammel branchemand kan jeg oplyse at Scan Sound ikke er i familie med Scan Speak. Det var et udpræget discount produkt.

God påske
Vinyl
vinyl
Fritids Branchemedlem
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08 mar 2011
Geografisk sted: Sydøstjylland
Lokalitet: Egtved

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf mcs_5 » lør 30. mar 2013 16:26

Hvis de har enheder fra Skaaning og Dynaudio kan det da umuligt være et discountprodukt. En discounthøjttaler med (meget) dyre enheder i, ville da i hvert fald være noget helt nyt ;)

Venlig hilsen

Mikkel
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf sommer » lør 30. mar 2013 20:50

Tak for hjælpen til alle :cool1:
De er sikkert - som Vinyl er inde på - ikke noget særligt. De er godt nok velbyggede rent kabinetmæssigt, men til gengæld har de tarvelige klemme-terminaler af værste skuffe. Indtil videre har jeg ikke ville "slagte" frontstoffet, men jeg er alligevel nysgerrig, da der jo i den først-nævnte H4A tråd nævnes en meget stor magnet på bassen = vægt = mine vejer også MEGET. Jeg piller det nok af imorgen, og jeg skal nok skrive hvad jeg finder....
Og jeg har da også brugt ørene lidt - de er ganske OK uden at være ophidsende...

mvh
sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf Rolf Zetterberg » lør 30. mar 2013 23:45

Från Radio&Television:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Rolf Zetterberg
 
Indlæg: 230
Tilmeldt: 21 jun 2010

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf sommer » søn 7. apr 2013 19:59

En kort og kedelig update - jeg slagtede frontstoffet og fandt ekstremt kedelige "no-name" enheder. Vægten skyldes nok at bagplade/frontbaffel er tykt, tykt MDF imens siderne er af kedeligt krydsfinér. Grunden til at frontstoffet var viklet om hele kabinettet = billigere, da man så ikke skulle male kabinettet. Ikke engang skruer nok i de dertil indrettede skruehuller i enhederne har man ofret - her er 2 nok :roll:
Tak for hjælpen ellers...

mvh
Søren
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf Strandvaskeren » man 8. apr 2013 06:34

Skæg udvikling der er i tråden her:

27. marts var højttalerne ukendte og spændende: "De vejer MEGET i forhold til størrelsen! Og lyden er god ..."

30. marts var noget af mystikken pillet af, Vinyl havde fortalt at der ikke var det forventede "blå blod i årerne" og lyden gik fra at være god til: "Og jeg har da også brugt ørene lidt - de er ganske OK uden at være ophidsende..."

7. april er frontstoffet kommet af og der er fundet ekstremt kedelige noname enheder, kedelig krydsfiner og den slags. Ingen lytteindtryk denne gang.

Det skægge ligger i, at det er præcis samme højttaler hele vejen igennem, men lyden er åbenbart bedst så længe man tror på det er noget eksotisk, falder til det jævne efterhånden som det viser sig de ikke er helt så eksotiske som først antaget for til sidst at være kedelig når man opdager det er et discountprodukt. Skægt så meget det kan gøre for lyden at vide eller ikke vide hvad der gemmer sig bag stoffet, jeg ville have troet de spilled ens uanset hvad ejeren mente om kvaliteten.. ;)
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf MDA » man 8. apr 2013 07:30

Kan give dig ret Thomas, men humør og forventninger påvirker ens lytte oplevelse.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3379
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf dfms » man 8. apr 2013 07:40

sommer skrev:tykt, tykt MDF imens siderne er af kedeligt krydsfinér.


Krydsfinér og spånplade lyder ellers bedre end MDF ;)
Stereophonic sound, PERSPECTA SOUND and DOLBY STEREO are here to stay !
Bofa Todd-AO Rack: 6stk. V40 - 3stk. V15 - 2stk. V60 og 2x6stk. Magnet-toneforforstærker.
Brugeravatar
dfms
 
Indlæg: 1077
Tilmeldt: 17 feb 2011
Geografisk sted: Vestpå
Lokalitet: Esbjerg

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf sommer » man 8. apr 2013 08:16

Ja, jeg må give jer ret - et godt køb (50'er) kombineret med vægt og internet-"hype" kan bestemt ændre ens lytteopfattelse. Jeg har siden hen fået andre "storskraldshøjttalere" ind i mit kælderrum/værksted, og jeg har derfor ikke hørt yderligere på dem, men ville bare tjekke og opdatere mht. om de i H4A-tråden nævnte Dynaudio enheder var til stede - det var de ikke! Jeg tror ALLE er modtagelige over for psykiske elementer i opfattelsen af en given Hifi-enhed - dette er vist yderligere bevist igennem utallige forsøg. Man burde jo blindteste alt sit udstyr, men det ville nok være en farlig ting at gøre ;)

Mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf Bent Egholm » man 8. apr 2013 09:16

Det ville absolut være farligt at blindteste sit kommende udstyr...man kunne jo risikere at foretrække lyden fra et totalt ukendt produkt uden imponator-effekt! En skrækkelig tanke!
Og ingen glorie pudsning her, jeg er ikke et hak bedre selv, bevidst eller ubevidst, så har jeg "kun" de såkaldte respekterede fabrikater stående....
Mørch GS-6/UP-4 Thorens TD124 Delphon GS-65TT Revox A77 Sony TC-765 Pioneer C90/M90 Philips CD-100 Rogers Ravensbourne Nakamichi 700 Maze 77/Richard Allen Audio Analogue og meget mere...
Brugeravatar
Bent Egholm
RIP
 
Indlæg: 377
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Holbæk

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf Hackenberg » man 8. apr 2013 11:30

Kunne vi få billeder af disse enheder og evt. indholdet af højttaleren?
Nysgerrig!
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2121
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Scan Sound CDII

Indlægaf Strandvaskeren » man 8. apr 2013 16:56

sommer skrev:Jeg tror ALLE er modtagelige over for psykiske elementer i opfattelsen af en given Hifi-enhed - dette er vist yderligere bevist igennem utallige forsøg. Man burde jo blindteste alt sit udstyr, men det ville nok være en farlig ting at gøre ;)

"Farligheden" ligger vel kun i om man tør vedstå sig at synes noget billigt skrammel er fantastisk eller om der også skal være "imponatoreffekt" før man er rigtig glad?

Jeg er for øvrigt ikke meget skarpere selv, for at sige det mildt, jeg lyttede med stor fornøjelse den første måneds tid på mine JBL'er med den ene basenhed i modfase. Jeg var så glad for endelig at have fået drengedrømmen i hus at jeg slet ikke havde tid til at opdage modfasen i bare begejstring.. :lol:
Hygge..
Thomas
Brugeravatar
Strandvaskeren
 
Indlæg: 361
Tilmeldt: 10 feb 2012
Lokalitet: Hedehusene

Næste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster