Braun LS 200

Rosinen i pølseenden

Braun LS 200

Indlægaf sibelius » tors 9. jan 2014 17:06

Hej.
Jeg er blevet den lykkelige ejer af Braun L S 200.Problemet er at teminalerne sidder i bunden af højtaleren. Fint nok hvis man kører med en forstærker,men da jeg har en stor gammel Sony reciever (STR-V5),som jeg gerne vil prøve på højtalerne har vi problemet. Højtaleren har banan stik i bunden-ikke noget problem med den rørforstærker jeg anvender til daglig,men da Sony`en har de gamle klemmeterminaler har vi problemet. Findes der en eller anden adapter tingest der kan bruges-eller andet?

På forhånd tak.
Sibelius.

Ps. Dejligt fora med mange vidende mennesker.
sibelius
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 aug 2010
Lokalitet: Fyn

Re: Braun LS 200

Indlægaf Klausen » tors 9. jan 2014 17:24

Heysa og velkommen til. Vi se da gerne du lige viser hvor du kommer fra ovre i højre side.

Men tilykke med dine Braun, der skal nok komme en der kender til dit problem.
Brugeravatar
Klausen
 
Indlæg: 922
Tilmeldt: 14 nov 2012
Geografisk sted: Roslev
Lokalitet: Skive

Re: Braun LS 200

Indlægaf Spectrum » tors 9. jan 2014 17:45

Hej Sibelius, Jeg ved ikke om jeg bare er dum her i dag, Men jeg har lidt svært ved at forstå hvad du Mener Med at de Sidder i bunden?

-Søren / Lidt af en tysk Kender, Braun Er et af mine få stærke Punkter.
Kender lidt til lidt af hvert, mest solidstate grej, men lærer PT også om Rør.
Stor Fan af Technics Og Zenith.
Brugeravatar
Spectrum
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 28 sep 2013
Lokalitet: Ribe

Re: Braun LS 200

Indlægaf Nillerviborg » tors 9. jan 2014 17:49

Hejsa...

Vi laver noen fine adaptere fra "trådende" til "Banan hun" i LC Teflar2 ( Sølvkabel ). Sådan nogen bruger jeg selv hver gnag jeg tester Vintage radio'er der ikke kan ta' banan-stik. Sådan et sæt til stereo, skal du slippe en 100-lap for, plus evt. forsendelse. ...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 598
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg

Re: Braun LS 200

Indlægaf sibelius » tors 9. jan 2014 18:31

Hej!

Til Klausen! Jeg kommer fra Fyn-og tak for velkomsten.
Til Spectrum! Nej du er ikke dum. Det er første gang i mange år jeg har oplevet terminaler der sidder i bunden af højtalerne. En god ven kom med en meget plausibel forklaring nemlig den; at i Tyskland gjorde man alt for at skjule kabler.På den amerikanske udgave (l1590) sidder de normalt.
Til Nillerviborg.Sådan et stereosæt må du gerne sende til mig. Hvordan gør vi rent praktisk?
Tak for kommentarene.Vh. Sibelius.
sibelius
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 07 aug 2010
Lokalitet: Fyn


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 185 gæster