Kef Carlton II

Rosinen i pølseenden

Re: Kef Carlton II

Indlægaf mickr » lør 25. aug 2012 00:58

kbekke skrev:Hutlihut Preben :OLO: Dem glæder jeg mig til at høre i morgen?


Me 2 :cool1:
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Kef Carlton II

Indlægaf Boptilyoudrop » man 7. apr 2014 12:57

Jeg vil for en god ordens skyld afslutte denne lille tråd om et par gamle Kef højttalere. Da jeg endelig troede at de var i orden, så opstod der bøvl med en diskant og de lød heller ikke helt godt. Jeg faldt over nogle tråde om indtørret ferrofluid i diskanterne, meget misvisende da de aldrig har haft ferrofluid i:http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=557&t=4498&p=46356&hilit=ferrofluid#p46356. Men jeg skiftede de sidste lytter til folie og diskanten er nu rigtigt fin.

Det der virkelig gjorde udfaldet, det var i den grad rubber conditioner på alle fire ophæng.
Billede
Al stress er ude af lydbilledet, alt er faldet på plads, mellemtonen er lækker og bassen når sandsynligvis fint ned til de speciferede 47Hz +/- 2,5dB. Jeg kan ikke måle outputtet, men jeg kan følge udviklingen ned med tonegeneratorern og der er masser af lyd, det var der ikke før!

Der er kommet sådan en flok glatfolielytter i i stedet for de to 300uF i serie med basserne:

Billede

Jeg har endnu ikke oplevet at der var nogen der kunne gætte hvilken enhed jeg har repareret coating på, ingen har reelt kunnet se forskel. Og så var der tricket med rubber conditioner på ophængene, gutter, køb det stads, det er geniallt!

Billede

Kombinationen med den Luxman R1500 jeg lige har sat i stand, en måske middelmådig Hitachi PS48 med den tidligste OM30 på, det er simpelt hen bare dejligt at lytte til. Der er helt sikkert småting at sætte fingeren på, men hold da op hvor alting lyder lækkert, dejlig veldefineret soundstage, masser af spatial information.

Kef Carlton II hos the Bopsteren - over and out :Thumpsup:
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Kef Carlton II

Indlægaf Almarx » man 7. apr 2014 14:08

Måske kan jeg ikke læse indenad, men hvad coatede du med??
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Kef Carlton II

Indlægaf Boptilyoudrop » man 7. apr 2014 17:42

Jae, se nu kan jeg risikere at komme i klemme. Min elskede livsledsager har som kunstmaler skuffer og hylder med remedier.

Først fik jeg ganske forsigtigt skrabet det sidste krakelerede coating af. Jeg tyndede så det her Extra Heavy Gel (Gloss) op indtil det var til at arbejde med og påførte det over tre gange. Ud af dåsen har det en konsistens som niveacreme, så det er ikke så let at styre.
Billede

Om enhederne måler helt ens nu? Ja jeg kan jo ikke høre forskel - men det siger jo ikke så meget.
Senest rettet af Boptilyoudrop fre 2. jun 2017 10:25, rettet i alt 1 gang.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Kef Carlton II

Indlægaf mickr » tirs 8. apr 2014 12:42

Jo, Leif - når det er dine ører vi snakker om, så siger det faktisk ret meget :cool1:
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Kef Carlton II

Indlægaf his067 » tirs 8. apr 2014 15:34

Ny Coating: snedkerlim, afspændingsmiddel til opvaskemaskine og vand? (det er den opskrift jeg husker fra High Fidelity for mange år siden)

Silikone er også god.....
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Kef Carlton II

Indlægaf Hackenberg » tirs 8. apr 2014 19:17

Sorry, his067, silikone duer slet ikke.
Det har ingen indre dæmpning. Øger blot massen.
Lim/afspænding/vand virker rigtig godt. Det kan dog være besværligt at give flere lag da det opløser sig selv.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Kef Carlton II

Indlægaf jan_stevns » tirs 8. apr 2014 19:23

Weee .... Det er jo mine papkasser i original trækasse :)
jan_stevns
 

Re: Kef Carlton II

Indlægaf his067 » tirs 8. apr 2014 23:12

Hackenberg skrev:Sorry, his067, silikone duer slet ikke.
Det har ingen indre dæmpning. Øger blot massen.
Lim/afspænding/vand virker rigtig godt. Det kan dog være besværligt at give flere lag da det opløser sig selv.

Du har nok ret: men jeg husker at Alan Thwaites anbefalede silikone på de Peerless diskanter son der sad i hans/ole Klifoths AT Model 2.Men selvfølgelig, diskanter er jo noget andet.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Kef Carlton II

Indlægaf Hackenberg » ons 9. apr 2014 08:43

Det drejer sig om silikone-OLIE. Det brugte vi det også på Dali's 700/800 og 710/810. Det virkede trods min skepsis, dengang.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: Kef Carlton II

Indlægaf Hackenberg » ons 21. sep 2016 11:49

Fås hos;

Creative Hobby Art
Industrivej 22F
3550 Slangerup, Denmark
+45 2537 9433
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 171 gæster