Tannoy Ascot T145

Rosinen i pølseenden

Tannoy Ascot T145

Indlægaf Edge » fre 31. dec 2010 14:31

Jeg er (måske) blevet tilbudt et sæt Tannoy Ascot T145 i bytte med mine SP-L700 Sansui ht. er det et sæt nogen af jer har haft/hørt?

Billede
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Tannoy Ascot T145

Indlægaf r-l-b » fre 31. dec 2010 15:28

Det fede ved dem er at du jo altid kan pille enheden ud og sætte dem i et horn

Ascot med plastmembran har jeg ikke hørt - har du mulighed for at lytte til dem først

Du vil opleve et helt andet lydbillede - dine sansui går ned til 30 hz - ascot kun til 50 hz -

Sansuierne har to 10" basser - svarende til ca. en 15" i areal hvor ascotens bas skal afgive en del af sit areal for at gøre plads til diskant hornet

Sansuerne har spredlinse på mellemtone/diskanten der dog først tager fat ved 2 khz hvor jeg går ud fra at tannoy deler meget lavere omkring 1-1200 hz

Stemmer vil fremstå klarere og bedre med ascot men du vil nok savne noget når du spiller rock og orkester musik

Det er ikke sikkert at det var den tannoy jeg ville bytte mig til hvis jeg skulle går fra dine sansui - der ville jeg satse mere på et sæt DC6000
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Tannoy Ascot T145

Indlægaf Edge » fre 31. dec 2010 15:34

Tak for indspark Ruben. Nu er det mest Jazz og Blues der spilles her i huset når der skal lyttes musik, så måske de passer ok til det? Og som du siger, de kan jo pilles ud og puttes i et horn.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Tannoy Ascot T145

Indlægaf Gottschalck » fre 31. dec 2010 16:40

Jeg ved heller ikke om du skal vælge dem, men sikkert er det at de spiller anderledes.
Jeg er selv på jagt efter et par Tannoy og de fleste af dem der er til salg herhjemme koster i nærheden af 10 K, hvis det er en af de store modeller, så billigt er det dælme ikke.
Uden at have hørt dine Sansui højtalere (som vel minder lidt om de gamle JBL højtalere??) vil jeg tro at der kommer mere hul igennem med Tannoy højtalerene, men som Ruben også mener så kan der komme til at mangle noget pondus i bunden, hvis man er til den lidt mere ponchy del af det musiske spektra. Jeg har selv et par af de små Tannoy med en 8 tommer dualcon.... og de spiller meget homogent og behageligt og med en overraskende dybde. Men igen er det begrænset, hvor meget luft den enhed kan flytte. Spiller selv en god del jazz og diverse elektronica herhjemme og det Tannoy sagtens klare.
- er selv på jagt efter noget med en 15" enhed for jeg jagter mine Golden Eights sound kombineret med 15 tommerens fysiske egenskaber, og mon ikke Tannoy kan klare begge sider samtidigt.
Det bedste råd er vel at lytte på dem, hvis du har mulighed for det.
Og godt nytår - forøvrigt.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: Tannoy Ascot T145

Indlægaf Edge » lør 1. jan 2011 15:56

Ja Tannoy er ret dyrt må man sige, så et par gold 15" på Ebay til 1490€. Der er vel ikke andet for end at høre dem og se om de falder i ens smag.

Godt Nytår.
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 20 gæster