JBL Paragon Speaker system

Rosinen i pølseenden

Indlægaf MDA » ons 19. jan 2011 00:08

Tror i man kan sælge JBL Paragon Speaker system til "dagsprisen" her hjemme i lille danmark?

Er med fuld historie, manual og konstruktion manual, med original underskrift af Mr.Wolf (CEO for JBL)
Der er fuld historie og har feks. været ejet af en JBL repræsentant fra Grækenland i 20år.

Er 100% original og i mint tilstand.

Tror i man kan sælge sådan et system i DK ?

♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: JBL Paragon Speaker system

Indlægaf Fredmarantz » ons 19. jan 2011 01:08

Hejsa!

Ja - mon ikke, hvis en køber har pengene - og hvis han er liebhaver?

Hvorfor spørger du?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf MDA » ons 19. jan 2011 01:31

Fordi jeg har en ven som har sådan et system og han vil gerne sælge.

Der vel ikke andet for end jeg må prøve at annoncere for ham her inde og andre potentielle danske hjemmesider.

Hvis nogle kender nogle som kender nogle, der kunne være interesseret i det system, må i gerne melde jer på banen :)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf r-l-b » ons 19. jan 2011 01:37

hvis det er den sene model med Ipod docking station kan du nok :lol:
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Lokalitet: Humlebæk

Indlægaf Sorenki » ons 19. jan 2011 01:39

MDA skrev:Tror i man kan sælge JBL Paragon Speaker system til "dagsprisen" her hjemme i lille danmark?

Er med fuld historie, manual og konstruktion manual, med original underskrift af Mr.Wolf (CEO for JBL)
Der er fuld historie og har feks. været ejet af en JBL repræsentant fra Grækenland i 20år.

Er 100% original og i mint tilstand.

Tror i man kan sælge sådan et system i DK ?

Der skal nok være nogle der er villige til at eje en sådan - den er jo så sjælden og legendarisk at andet ville være mærkeligt - men hvad er "dagsprisen" på sådan en fætter?

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Lokalitet: Frederiksberg

Indlægaf Edge » ons 19. jan 2011 01:42

Der er en her der leder efter den/dem: http://www.dba.dk/jbl-paragon-olympus-s7-or/id-70668503/
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge

Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Indlægaf Fredmarantz » ons 19. jan 2011 02:22

Dén højttaler er lidt af et paradoks (burde den måske hedde i stedet :lol: ) - Den er fantastisk flot /synes jeg) - monumental og klart af stor æstetisk, historisk, samlermæssig og designmæsig værdi, men plads........, Penge......og wifey- goodwill skal man have - og det er de færreste, som har dette i én og samme pakke.

Lyden? - i mine ører helt forfærdelig , selv om jeg er en glad og hengiven JBL-mand. Den er pakket med fede JBL enheder, som i et passende kabinet og i en passende opstilling kan lyde som himlen, men i dette flotte møbel lyder de mildest talt skrækkeligt. Dette vil betyde, at man er nødt til at have nogle højttalere derudover, som kan spille godt, hvis man er interesseret i hifi-gengivelse og god lyd i det hele taget.

Sådan en er til Liebhaveren, som ikke tænker så meget i god lyd, men i de øvrige ting, som jeg nævnte...og dét kan jo også være godtnok.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Sorenki » ons 19. jan 2011 03:01

Ham her ser ud til at have forstået prioriteringen: ;)
http://www.stereo.net.au/forums/showthr ... viewfull=1

Havde jeg pladsen og pengene ville jeg gerne, men den er sku for stor og dyr til at være en liga hvor jeg kan være med...
desværre!

mvh.
Søren

Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Indlægaf r-l-b » ons 19. jan 2011 04:11

Edge skrev:Der er en her der leder efter den/dem: http://www.dba.dk/jbl-paragon-olympus-s7-or/id-70668503/

Køber oplyser ikke noget om sig selv - lidt ubehageligt at skrive til folk man har en højtaler til en kvart mill stående ...
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 - Luxman CX-1 - Luxman CL 350 - 2 x Luxman M120A - Tannoy DC 12" (3149) i Duelundhorn - Garrard 401 - Tannoy DC 10" 2558
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf r-l-b » ons 19. jan 2011 04:15

Er det denne her Mads?

Billede
Brugeravatar
r-l-b

Indlægaf MDA » ons 19. jan 2011 09:37

haha Ruben, nu skal du ikke fortælle hele historien bag min ven losspladsfund, og mht. ipod docking så er han ved at få sådan en integreret, so no worry :shock:

En af grundene til jeg spørger er at nu har jeg set dettet sæt være tilsalg i lang tid nu.

Ved sgu ikke om jeg tør at kontakte ham på DBA, den adresse han oplyser findes ikke :?
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf MDA » ons 19. jan 2011 12:05

Fredmarantz skrev:Lyden? - i mine ører helt forfærdelig , selv om jeg er en glad og hengiven JBL-mand. Den er pakket med fede JBL enheder, som i et passende kabinet og i en passende opstilling kan lyde som himlen, men i dette flotte møbel lyder de mildest talt skrækkeligt. Dette vil betyde, at man er nødt til at have nogle højttalere derudover, som kan spille godt, hvis man er interesseret i hifi-gengivelse og god lyd i det hele taget.

Sådan en er til Liebhaveren, som ikke tænker så meget i god lyd, men i de øvrige ting, som jeg nævnte...og dét kan jo også være godtnok.

Vh
Freddy

Hvor har du hørt det omtalte system?
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Indlægaf Fredmarantz » ons 19. jan 2011 12:56

hhv i Herning ca. 1 km fra min bopæl og i Oslo - har jævnlig adgang til at høre den i Herning - Jeg hørte den første gang i 1979 og har inden for de seneste par år hørt den flere gange.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Indlægaf Sorenki » ons 19. jan 2011 13:04

MDA skrev:haha Ruben, nu skal du ikke fortælle hele historien bag min ven losspladsfund, og mht. ipod docking så er han ved at få sådan en integreret, so no worry :shock:

Grunden til jeg spørger er at nu har jeg set dettet sæt være tilsalg i lang tid nu.

Ved sgu ikke om jeg tør at kontakte ham på DBA, den adresse han oplyser findes ikke :?

Nu vil jeg mene der er stor forskel på efterspørgslen på et sæt Array 1400 og en Paragon - Paragon'en er for samleren, og alle samlere vil lige kigge to gange når en sådan kommer til salg. Det er ikke en billig højtalere, så den kommer ikke til at sælge hurtigt, man skal nok regne med lang tids annoncering - men jeg tror da nok den skal blive solgt...

mvh.
Søren

Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter

Indlægaf MDA » ons 19. jan 2011 13:36

Hej Søren.

Jeg ved godt at man ikke kan drage en direkte samligning af disse 2, da det ikke er i samme "liga"

Ja hvis pengene var til det, så havde jeg selv købte det system, jeg må lige trække de 7 rigtige i aften eller på Lørdag :lol:
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin

Næste

Tilbage til Højttalere