Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Rosinen i pølseenden

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf sommer » tors 14. maj 2015 08:19

Igen; tak for Hjælp :cool1: Det er både spændende læsning og gode relevante links.

I får lige lidt billeder:
Billede

Billede

Billede

Billede

Alt i alt er de ret pæne, synes jeg, og bestemt pænere end dem, jeg havde sidst. Enhederne ser også til at have det godt. :p
Lytteindtryk kommer senere.

Mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf sommer » tors 14. maj 2015 17:18

Lidt lytteindtryk:
Det første min kæreste sagde, da nålen ramte rillen: "jeg er ligeglad med om de højttalere er 15, 20 eller 25k værd - de skal bare blive!". Det er vel et kvalitetsstempel i sig selv, hvis WAF'en er SÅ høj :-). De er alt hvad jeg husker, fra dem jeg havde sidstt, og jeg kan mærke, jeg har savnet deres måde at tegne et billede af musikken på. Højttalerne forsvinder i langt højere grad end DC-4000, som så kan noget med bas og all-roundhed, som Rogers ikke kan.
Men
Vi skal flytte snart og får en mindre stue (eller anderledes formet) og der tror jeg Rogers vil være helt perfekte!

Nu skal honeymoon-fasen lige overståes, og bliver glæden ved, så bliver de og er "money in the bank" i mens :-) I det tilfælde kommer der et par DC-4000 til salg snarest (eller et par fantastiske minihorn med isophon enheder). Somethings gotta Go! Vi får se :-)

God helligdag
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf his067 » tors 14. maj 2015 17:37

Jeg kan helt klart anbefale en subwoofer: jeg har en gammel Audiovector M3 sub sig fra 1998, som jeg har haft stor fornøjelse af at integrere med en masse forskellige højtalere: Audiovector M3, Quad ESL63, Celestion SL600, Rogers LS3/5A, og nu KEF LS50. En god subwoofer behøver ikke fylde meget, men giver pludselig en masse dybde, både frekvens- og perspektivmæssigt.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf Ehapa » tors 14. maj 2015 18:52

De ser sku godt ud, giv dem evt lidt møbellinje, de ser helt originale ud, lad vær med at åbne dem hvis de lyder godt... Fantastisk fund, sjovt med pris mærke, vi er efterhånden nogen stykker i Københavns området der har dem.. Kunne være sjovt med en test.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf Ehapa » tors 14. maj 2015 18:54

Møbelolie;)
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf Boptilyoudrop » tors 14. maj 2015 22:10

sommer skrev:Lidt lytteindtryk:
Det første min kæreste sagde, da nålen ramte rillen: "jeg er ligeglad med om de højttalere er 15, 20 eller 25k værd - de skal bare blive!". Det er vel et kvalitetsstempel i sig selv, hvis WAF'en er SÅ høj :-). De er alt hvad jeg husker, fra dem jeg havde sidstt, og jeg kan mærke, jeg har savnet deres måde at tegne et billede af musikken på. Højttalerne forsvinder i langt højere grad end DC-4000, som så kan noget med bas og all-roundhed, som Rogers ikke kan.
Men
Vi skal flytte snart og får en mindre stue (eller anderledes formet) og der tror jeg Rogers vil være helt perfekte!

Nu skal honeymoon-fasen lige overståes, og bliver glæden ved, så bliver de og er "money in the bank" i mens :-) I det tilfælde kommer der et par DC-4000 til salg snarest (eller et par fantastiske minihorn med isophon enheder). Somethings gotta Go! Vi får se :-)

God helligdag
Sommer


Det må være de minier der var på træf? De var godt nok fine! Sig lige til før du smider dem på den blå :p
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf sommer » fre 15. maj 2015 10:52

his067 skrev:Jeg kan helt klart anbefale en subwoofer: jeg har en gammel Audiovector M3 sub sig fra 1998, som jeg har haft stor fornøjelse af at integrere med en masse forskellige højtalere: Audiovector M3, Quad ESL63, Celestion SL600, Rogers LS3/5A, og nu KEF LS50. En god subwoofer behøver ikke fylde meget, men giver pludselig en masse dybde, både frekvens- og perspektivmæssigt.


Ja, det kunne overvejes. Jeg må se når det nye sted indtages :p
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf sommer » fre 15. maj 2015 10:53

Boptilyoudrop skrev:
sommer skrev:Lidt lytteindtryk:
Det første min kæreste sagde, da nålen ramte rillen: "jeg er ligeglad med om de højttalere er 15, 20 eller 25k værd - de skal bare blive!". Det er vel et kvalitetsstempel i sig selv, hvis WAF'en er SÅ høj :-). De er alt hvad jeg husker, fra dem jeg havde sidstt, og jeg kan mærke, jeg har savnet deres måde at tegne et billede af musikken på. Højttalerne forsvinder i langt højere grad end DC-4000, som så kan noget med bas og all-roundhed, som Rogers ikke kan.
Men
Vi skal flytte snart og får en mindre stue (eller anderledes formet) og der tror jeg Rogers vil være helt perfekte!

Nu skal honeymoon-fasen lige overståes, og bliver glæden ved, så bliver de og er "money in the bank" i mens :-) I det tilfælde kommer der et par DC-4000 til salg snarest (eller et par fantastiske minihorn med isophon enheder). Somethings gotta Go! Vi får se :-)

God helligdag
Sommer


Det må være de minier der var på træf? De var godt nok fine! Sig lige til før du smider dem på den blå :p


Yeps - hvis det ender sådan, får du en PB :p
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf sommer » fre 15. maj 2015 11:00

Ehapa skrev:De ser sku godt ud, giv dem evt lidt møbellinje, de ser helt originale ud, lad vær med at åbne dem hvis de lyder godt... Fantastisk fund, sjovt med pris mærke, vi er efterhånden nogen stykker i Københavns området der har dem.. Kunne være sjovt med en test.


Ja, lidt olie skal de have - en dejlig overkommelig opgave :p og yes - de ser helt originale ud. Jeg lader dem være og lytter bare. En test kunne være også være sjovt. Jeg driver mine med min Dynaco Sca-35 og de kører godt. Jeg har også en Naim Nait 2, men som jeg husker det fra da jeg havde dem, jeg købte af dig (var det 11 ohms egentligt?), var det ikke helt lige så magisk et match. Men det skal også prøves. 15 ohm lader til at være glade for strøm - volumen på Dyna'en skal ihvertfald have lidt mere gas...

I forhold til tidsdatering, så fandt jeg en gammel salgsannonce med et par med et serienummer i 9000 rækken (lig'som mine) - sælger hævdede, de var fra '79. Passer det, har jeg fået et par fra mit fødeår = meant to be :Thumpsup:
Senest rettet af sommer fre 15. maj 2015 14:36, rettet i alt 1 gang.
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf sommer » fre 15. maj 2015 11:01

hmt skrev:Jeg kender ikke detaljerne, men der skulle være forskel på filtret i de forskellige udgaver. Prøv at se linket her, hvor de forskellige modeller rates

http://ls35a.proboards.com/thread/16

Vh
Henrik


Tak - spændende :cool1: Mine må så være AA eller A+ alt efter hvordan, man forstår systemet. Sejt...
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf sommer » fre 15. maj 2015 11:02

pqrannes skrev:Umiddelbart har jeg kun ét at sige: til lykke med fundet. Fedt at det lader sig gøre "in this day and age".

PQR


Tak Peter - og yes. Rimeligt vildt :p
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf (((O))) » tirs 19. maj 2015 21:45

Super godt fund, er også selv lykkelig ejer af et set Ls3/5a, og de ryger ingensteder.
(((O)))
 
Indlæg: 27
Tilmeldt: 25 okt 2011
Lokalitet: Nørrebro

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf his067 » tirs 19. maj 2015 22:21

Mine LS3/5a er røget i soveværelset. KEF LS50 i stuen....lige en tand (eller et mulehår) bedre.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf Ehapa » ons 7. okt 2015 13:46

Har vist spurgt om det før og fået svar :Skor: ...

Spørgsmål. Ls3/5a er jo 15ohm, når jeg måler på terminaler måler de 7.4ohm, hvad er optimalt 4-8-16ohm?, mine Maihak V73 står pt på 4ohm...ellers skal jeg lodde stik om.
Ehapa
 
Indlæg: 874
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Rogers LS 3/5a - produktionsdato?

Indlægaf Tonni » ons 7. okt 2015 14:07

Jeg ville lodde om til 8 eller 15 ohm, afhængigt af hvad der lyder bedst!
Ohmsk modstand og impedans er i øvrigt to forskellige ting.
Impedans (AC-modstand) er eksempelvis en spoles Ohmske modstand plus dens AC modstand ved en given frekvens. En kondensators modstand jo ville være uendelig ved DC men igen har en AC modstand (impedans) afhængigt af frekvensen... Skal du regne en impedans ud er vi ude i vektorregning osv...
- Stol på dine ører og fabrikkens (vejledende) impedansopgivelser.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

ForegåendeNæste

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 94 gæster