cabasse sampan 311

Rosinen i pølseenden

cabasse sampan 311

Indlægaf Cabasse 311 » lør 13. jun 2015 23:16

]hvad er jeres erfaring med disse fine franske vintage højtalere ?
det er ikke meget man kan finde om dem på nettet så vil jeg prøve her for nogle må da kende dem ;)

[attachment=0]3.jpg[/attachment
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
Cabasse 311
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: 13 jun 2015
Lokalitet: Svendborg

Re: cabasse sampan 311

Indlægaf mirackulix » lør 13. jun 2015 23:55

de spiller hamrende godt :)
Brugeravatar
mirackulix
 
Indlæg: 52
Tilmeldt: 15 nov 2012
Lokalitet: Sydhavn

Re: cabasse sampan 311

Indlægaf Gottschalck » søn 14. jun 2015 07:14

Mine erfaringer med dem Jeg havde, var at de krævede en lidt mørk klingende forstærker for at yde det bedste. De har et fint perspektiv og er ret åbne i klangen, men at bunden var lidt tilbageholdende. Ikke at bunden mangler for højtalerne kan sagtens præstere bund, men det var bare bedst, når basreguleringen var drejet en anelse mod højre. Samtidigt var de relativ følsomme og krævede ikke den store effekt for at spille højt. Fine og lidt anderledes højtalere. Ville have beholdt, hvis ikke jeg led af pladsmangel.
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup

Re: cabasse sampan 311

Indlægaf Cabasse 311 » søn 14. jun 2015 10:36

jeg tænker at de måske ville have godt af lidt mere luft enden en akustisk membran eller en basrefleks for at få lidt mere liv i dynamikken men ellers en super fin højtaler som er bygget af nogle gode enheder
Brugeravatar
Cabasse 311
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: 13 jun 2015
Lokalitet: Svendborg

Re: cabasse sampan 311

Indlægaf Cabasse 311 » søn 14. jun 2015 12:49

Hvis nogle af jeg ligger inde med danske brochure og andet salgs materiale på dem så er jeg meget interesseret også hvis det er pdf filer eller scan for jeg har intet på dem og lige så hvis en af jer husker den org salgs pris i dk.
Brugeravatar
Cabasse 311
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: 13 jun 2015
Lokalitet: Svendborg

Re: cabasse sampan 311

Indlægaf snod » søn 14. jun 2015 13:31

Gottschalck skrev: Ville have beholdt, hvis ikke jeg led af pladsmangel.

Og tak for det ;) - de landede jo her. Jeg synes som mirackulex, at de spiller hamrende godt. Jeg har og har haft andre højttalere, men ikke nogle jeg oplever så velspillende.
Jeg er enig i at klangbalancen er forholdsvis lys. Eller var skulle jeg måske skrive, for jeg har dæmpet diskanten en smule. Og bassen er tilstede, men har ikke den der basreflexlyd. De går bare ikke så dybt, hvilket måske er den største svaghed hos dem.
Og ang. pris (klippet fra Hifirevyen '78):
Sampan.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
snod
 
Indlæg: 913
Tilmeldt: 12 maj 2010
Lokalitet: Kolding

Re: cabasse sampan 311

Indlægaf Cabasse 311 » søn 14. jun 2015 14:40

mange tak det var jo lige hvad jeg søgte :)
det var da alligevel en pæn sum tilbage i 78
jeg fornemmer både god diskant og fin bas ja faktisk en pæn og lækker lyd nu de er sat til i stuen og sat rigtigt op
men problematikken omkring lys og mørk lyd har jo også noget med hvilken forstærker man sætter til dem hvilket er en religion vi slet ikke skal ind på her :)
jeg har skiftet terminalerne bagpå til en nyere udgave så jeg kan køre med mit gode kabel og det gav også et løft da de jo normalt kun køre med det helt tynde højtaler kabel " ringeklokke ledning "
jeg er meget overbevist om at de bliver fast i stuen resten af den tid jeg skal høre musik :)
nu har jeg været rigtigt mange forskellige mærker og modeller igennem og dette er klart det bedste indtil nu

en god blues plade på vinylen og forstærkeren op til kl 9 og så læne sig godt tilbage i sofaen så er det hele rart og lækkert
Brugeravatar
Cabasse 311
 
Indlæg: 109
Tilmeldt: 13 jun 2015
Lokalitet: Svendborg

Re: cabasse sampan 311

Indlægaf Hackenberg » søn 14. jun 2015 16:03

Monsieur Cabasse gik ind for hårde domer til diskanter og mellemtoner i en periode hvor de fleste europæere brugte bløde domer. Det gør dem anderledes end deres samtidige konkurenter. Peerless blev spurgt om de ville producere hårde domer til produktionen men brugte tiden på at overbevise Cabasse om bløde domers fortrin og mistede ordren.
Det lukkede kabinet med den slanke lydgengivelse er typisk Fransk i perioden.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg
 
Indlæg: 2112
Tilmeldt: 20 feb 2013
Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 176 gæster