Beovox M100.2

Rosinen i pølseenden

Beovox M100.2

Indlægaf Helikon » søn 18. okt 2015 12:30

Så har jeg omsider erhvervet mig et sæt M100 mk 2 :OLO: De kommer fra Svendborg så de skulle jo hentes... der er langt fra Randers .... Heldigvis har jeg en kammerat der tilfældigvis skulle til Svendborg for at hente en bil og så kom han lige denne vej forbi til Hjørring - heldigt nok :p
Der er nye skumkanter på fillerne , nye membraner på diskanterne og nye kondensatorer i filteret, så det er jo ikke så ringe :p
Ham jeg købte dem af gjorde i gammelt grej som os andre her på siden, lige nu spillede han på noget gammelt Revox. Han var ikke bekendt med vores side her, han synes det lød spændende så jeg foreslog han slog et smut forbi.

a) De er sortmalede med palisander under det sorte :| .....håber jeg kan få det af - nogen forslag?
b) Der mangler frontrammer - nogen der har et sæt i overskud, evt. til at tage mål af ?
c) Der er ingen stativer. Hører der stativer eller trompetføddder til dem?
Mvh Niels
________________________________________________________________________________________________

2 Radford MA 25, Lenco L 70 m. Telefunken S 500 tallerken - spindown tid 2.35, Studer D732, Leak Sandwich 600
Brugeravatar
Helikon

Lokalitet: Randers

Re: Beovox M100.2

Indlægaf his067 » søn 18. okt 2015 15:18

Det er Stativer der hører til, ligesom mine M150
Billede
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=483
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, PT: Ortofon SPU Royal N, NLE22 med batteriforsyninger, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør

Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Beovox M100.2

Indlægaf cdp » søn 18. okt 2015 17:03

Hej Niels..
- hvorfor skal man også lige male på en finer?? :( Jeg ville først undersøge hvilke maling der er brugt, olie - acryl eller andet. Hvis også alukanten er malet, ligger der et stort arbejde i at få dem pæne igen.. Fineren er jo lakeret fra ny, så måske kan du klare det værste med en skraber, men pas ridser. Det gælder også slibning, fineren er måske kun 0,5mm tyk, så skaden sker lynhurtig, især på kanter og hjørner. Du kan også forsøge med kemi (bums, brun sæbe el. lign.) eller en varmepistol, men selvfølgelig start et sted der ikke lige ses.. ;)
god arbejdslyst
Mvh. Carsten
cdp

Lokalitet: midtfyn

Tilbage til Højttalere