Væghøjttalere - hvad er fedest og hvad er flottest?

Rosinen i pølseenden

Re: Væghøjttalere - hvad er fedest og hvad er flottest?

Indlægaf Ehapa » tors 4. feb 2016 18:16

Jeg vil sige Tandberg eller acoustic research ax4 eller ax2
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Væghøjttalere - hvad er fedest og hvad er flottest?

Indlægaf Casper » ons 17. feb 2016 13:06

Hej alle,

Tak for jeres inputs!

Jeg er desværre selv bidt af en gal indretningsmani, så jeg går forfærdelig højt op i den slags. Det er svært at undgå, når mine helte hedder Finn Juhl, Hans J. Wegner, Børge Mogensen, Poul Kjærholm med mange (mange!) flere samt alle de dertilhørende snedkermestre. Indretning er faktisk min store interesse, og jeg bruger forfærdelig lang tid på at læse om det og kigge på Lauritz.com og Bruun Rasmussen osv. Jeg elsker den der ærekærhed og stolthed over at lave et godt, gedigent, funktionelt og smukt møbel. Jeg synes linier, strukturer og stofligheder er spændende at studere.

Sådan har jeg det med alt, som jeg køber. Det skal være gedigent - og det skal være smukt!

Når det er sagt er jeg dog noget mere til industrielt design med mange knapper og grønne, røde og blå dioder og alt det der end min kære brud. Men lige nøjagtig med højttalere er der virkelig langt mellem de gode snaps. Synes jeg. For min bedre halvdel er der endnu længere mellem snapsene. Og desværre er min stue indrettet således (pga. for mange døre, en karnap og vores indretning naturligvis), at det eneste der giver mening er væghøjttalere.

Jeg har kig på et sæt Beovox P45 i øjeblikket. Som en af jer påpeger er de lidt store i arealet, men til gengæld er de ikke så dybe, og jeg tror egentlig (i hvert sådan som jeg lige ser det på indersiden af knolden), at de vil fungere fint i det her setup, som jeg er ved at bygge. Og så kan det jo være, at man kan købe en subwoofer engang (som kan gemmes lidt af vejen), som kan løfte bunden derop (eller sænke den derned - hvad søren siger man her?), hvor det bliver sjovt.

Men de der Tandberg højttalere er jo helt fantastisk smukke. Wow. Super super - lige i den ånd, jeg er stor fan af. Men måske også meget dybe? Desværre tror jeg umiddelbart ikke, at de vil harmonere så godt med Marantz 2270? Jeg vil nødig sprænge noget i luften. I hvert fald ikke inden døre. ;)

Igen - tak for alle inputs. Alle jeres ord er meget værdsatte her, og jeg nyder at læse herinde. :OLO:
Casper
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 28 dec 2015
Lokalitet: Kbh

Foregående

Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Erik og 28 gæster