Audioscan Saturn 80 - hvordan spiller de?

Rosinen i pølseenden

Audioscan Saturn 80 - hvordan spiller de?

Indlægaf sidenius » søn 14. feb 2016 12:34

Min interesse er blevet fanget af et sæt Audioscan Saturn 80
I første omgang mest af nostalgiske årsager, fordi jeg tydeligt kan huske, hvordan jeg for mange år siden har stået mangen gang i Audioscan i Odense og kigget og drømt om gear og sagtens kan erindre deres egen højttalerserie.
Men jeg kan intet huske om lyden i dem.
Efter sigende skulle de spille i retning af JBL L86/98, og da jeg er ret begejstret for lyden i et sæt L86, jeg har til låns, vil jeg høre om nogen herinde har nogle lydmæssige erfaringer med Saturn 80'erne?
sidenius
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: 01 maj 2015
Lokalitet: Odder

Re: Audioscan Saturn 80 - hvordan spiller de?

Indlægaf cdp » ons 23. sep 2020 07:14

..Efter sigende skulle de spille i retning af JBL L86/98, og da jeg er ret begejstret for lyden i et sæt L86, jeg har til låns, vil jeg høre om nogen herinde har nogle lydmæssige erfaringer med Saturn 80'erne? ..
sidenius

Hejsa - jeg genopliver lige en gl. tråd her.. Audioscan annoncerede jo disse Saturn modeller som værende med Coral inside - det holder dog ikke helt vand, for basenheden i 70/80 er fra Vifa. Det gør den self ikke dårlig af den grund.
Andet steds på vintage, nævner en bruger at saturn 80 er med Vifa m21 wn-7 bas & Coral 4a-81 ml.tone. Diskant = noname. Mine Saturn 70 er med Vifa m21 wn-6 bas & coral 4a-60 ml.tone. Diskant = noname horn. ( ikke peizo )
Det var den tids prisbillige systemer fra Audioscan, hvor de var listet til hhv. 895,- og 695,-. Alligevel er de nu slet ikke dårlige som sådan, bl.a har mellemtonen sit eget kammer, og vægt/kabinet fornuftigt, dog pålagt folie.
Jeg købte mit sæt for en 20'er i genbrug, men ophæng skal jo skiftes. ( ca.160,- hos bekent ) Kan nogen herinde huske tilbage til midt firserne og disse modeller ?? ;)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1679
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Audioscan Saturn 80 - hvordan spiller de?

Indlægaf Gottschalck » søn 15. maj 2022 19:25

Fandt også lige denne tråd. Basenhederne hedder Coral 8L-81 og dem har jeg to af. Mellemtonen er Coral 4A-60.

Vh Jesper
Brugeravatar
Gottschalck
 
Indlæg: 1678
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Ballerup
Lokalitet: Ballerup


Tilbage til Højttalere



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 149 gæster