JAMO MFB højttalere

Rosinen i pølseenden

JAMO MFB højttalere

Indlægaf Hackenberg » man 13. feb 2017 13:16

JAMO MFB 90, 200 og 300.
Nogen der kender noget til dem?
JAMO.png

Jamo MFB 200.png

jamomfb-90.jpg

Lyd, enheder mm?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Re: JAMO MFB højttalere

Indlægaf ST-lab » man 13. feb 2017 14:57

Jeg har et sæt 90'ere, som jeg påstår er mine bedste højttalere - alle der har været forbi og hørt dem siger alle "hold da op for en god bas". God i den forstand at den er meget præcis og kontrolleret - hvad den jo bogstavelig talt også er. Enhederne er fra Philips (selvfølgelig, da det jo er deres principper). Bassen er jo speciel, med piezo krystal til feedback'en. Diskantet ligner en AD0160. Jeg har ikke haft mine åbnet, kun til forstærkerdelen for at rense potmetre og checke lytter.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab

Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Indlægaf Hackenberg » man 13. feb 2017 15:14

Jeg synes nok ovenstående billede lignede noget med en skiftet diskant. Peerlessen er muligvis bedre men ikke original.
På 200 og 300 ser jeg Foster magnetostat-diskanter og 2"-mellemtonerne er henholdsvis Philips og måske AR?
Med venlig hilsen, Claus.
Brugeravatar
Hackenberg

Geografisk sted: Nordsjælland
Lokalitet: Gilleleje

Indlægaf ST-lab » man 13. feb 2017 16:17

Ups, det var noget vrøvl med AD0160. Min er faktisk identisk med dit billede, så jeg tror den er original. Men mellemtonen og bassen skulle da være Philips...?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
mvh / ST-lab
Brugeravatar
ST-lab

Geografisk sted: Det mørke Vestjylland
Lokalitet: Holstebro

Indlægaf Tweaker » man 13. feb 2017 19:35

90`erne husker jeg som meget vellydende, men der var ikke en verden til forskel på dem og Philips.

Heh, husker en HiFi udstilling i 70`erne, hvor der var bygget en kæmpe stor væg af Philips MFB`er. Ganske imponerende. Også lydmæssigt.
Tweaker

Geografisk sted: København

Tilbage til Højttalere