Bedste måde at justere Antiskating

Analog når det bedst

Re: Bedste måde at justere Antiskating

Indlægaf bjerager » ons 10. jun 2020 21:15

Og så har I ikke engang set på hvor meget ballade sådan en antiskating indstilling laver, når man roder med en unipivot arm som for eksempel en mørch up-4...
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1900
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Bedste måde at justere Antiskating

Indlægaf x-tian » tors 11. jun 2020 09:16

cdp skrev:- lige en forsigtig tilføjelse - her er en mulighed mere - fortæller nok mest om ens AS virker statisk, dvs. skaleens indstilling modsvarer samme retur træk i armen.. ;)
https://youtu.be/loUSvJaVC1c?t=247


Det er faktisk en metode jeg er tilbøjelig til at tro på på, men kan godt se udfordringen på en unipivot arm da det horisontale træk ikke er lineært, men måske ser jeg spøgelser ??

bjerager skrev:Og så har I ikke engang set på hvor meget ballade sådan en antiskating indstilling laver, når man roder med en unipivot arm som for eksempel en mørch up-4...


Hehe yeps -- og hvis du har en Transcriptors Hyd....... monteret med en Mayware Formular kan du godt sætte rigtigt lang tid af til et "alm" service tjek og justering -- Jeg har lige være igang -- Men det spiller nu rigtigt fint og ser vældig elegant ud. Synes jeg da ihvertfald ;)
IMG_20200528_092708_6.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
x-tian
 
Indlæg: 418
Tilmeldt: 09 dec 2013
Lokalitet: Rakkeby, Mors

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster