Adskillelse af Technics SL-Q3, skrue til armbase

Analog når det bedst

Adskillelse af Technics SL-Q3, skrue til armbase

Indlægaf Dqx500 » lør 15. maj 2021 17:15

Hej, hermed min første post i dette hyggelige Forum, og en lille bøn om hjælp.
Jeg er ved at renovere en meget medtaget SL-Q3, men kan ikke få ram på den sidste skrue til armbasen. Er der nogen der ved hvordan det kan håndteres?
Jeg skal have renset og malet chassiet, så armen skal af.
I forhold til graden af alupest, edderkoppespind og døde bænkebidere i maskinen, var jeg egentlig lidt overrasket over at den faktisk virker, dog noget bedre efter at kontakter er renset og smurt, og al det gamle fedt er skiftet med superlube.
Lejet fik nogle dråber ISO68 kompressorolie.
Mvh. Jens
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Dqx500 søn 16. maj 2021 18:47, rettet i alt 1 gang.
Dqx500
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: 21 feb 2021
Lokalitet: Aarhus

Re: Adskillelse af Technics SL-Q3, skrue til armbase

Indlægaf cdp » søn 16. maj 2021 16:48

Hej, hermed min første post i dette hyggelige Forum, og en lille bøn om hjælp.....
Jeg skal have renset og malet chassiet, så armen skal af......

Velkommen til og pøj pøj med projektet. Det er altid godt med et foto, der kan supplere det adspurgte.
Modellen er så vidt jeg husker fuld automatisk, hvilke betyder noget mere mekanik omkring arm og tallerken-leje.
Skal den helt af, må dette jo afmonteres og signal ledningerne ligeså. Det sidste vil jeg anbefale du frakobler på en evt. printplade, hvor dine rca-stik er påloddet, fordi lodning af tynde ledninger kan være en udfordring.
Mvh. Carsten
cdp
 
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 27 sep 2011
Lokalitet: midtfyn

Re: Adskillelse af Technics SL-Q3, skrue til armbase

Indlægaf ferr31 » søn 16. maj 2021 17:07

Jeg ville starte med at kigge her, der ser ud til at være en service manual
https://www.vinylengine.com/library/tec ... l-q3.shtml
Mvh.
Nils
Brugeravatar
ferr31
 
Indlæg: 957
Tilmeldt: 09 jan 2011
Geografisk sted: Østfyn
Lokalitet: Nyborg

Re: Adskillelse af Technics SL-Q3, skrue til armbase

Indlægaf Dqx500 » søn 16. maj 2021 18:43

Tak for de gode tips.
Det lykkedes at få tonearmen af uden skader, men jeg skal huske rådet med at lodde kablet af.
Manualen har jeg, ellers havde jeg ikke turdet binde an med projektet. Det er første renovering ud over delefiltre og kanter på højttalere.
Leje, motor, transformer og automatik kom af som en “enhed” og tonearmen som en anden, jeg prøver om jeg kan uploade et par billeder.
Dqx500
 
Indlæg: 66
Tilmeldt: 21 feb 2021
Lokalitet: Aarhus


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster