Identifikation af SME 3009

Analog når det bedst

Re: Identifikation af SME 3009

Indlægaf KenRas » søn 28. jul 2024 14:01

Jeg synes ellers at jeg kan ane de 4 bøjler der griber om armen på det første billede. Samt tappen der løber hen over pinden i liften. Se de røde cirkler.

IMG_4737.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Mvh Kenneth

Sansui and Marantz - The very best, from the East and the West...
Brugeravatar
KenRas

Geografisk sted: Nær Holbæk
Lokalitet: Søstrup

Indlægaf Hifilover » søn 28. jul 2024 22:04

KenRas skrev:Jeg synes ellers at jeg kan ane de 4 bøjler der griber om armen på det første billede. Samt tappen der løber hen over pinden i liften. Se de røde cirkler.

IMG_4737.jpeg

Godt spottet, men desværre er der brækket en del af.
Hifilover

Lokalitet: Kolding

Indlægaf Fredmarantz » man 29. jul 2024 00:22

nå , men så lidt mere konklusion kan det nok blive til.

Ved første gennemlæsning syntes det at fremgå (i hvert tilfælde min fortolkning), at den pågældende "clips" manglede, da du jo efterlyste en ny. Men efterfølgende viser det sig så, at clipsen er tilstede, men du mener at den er brækket/defekt og derfor ikke mulig at bruge.

Desuden har vi i fællesskab konstateret at den ser ud til at mangle justering af den assembly, som udgør liftdelen. Det drejer sig om både dashpotten - liftarmen - samt den løftestang, som aktiverer hele liftsystemet. - alle disse ting sidder i samme assembly, som er skruet på søjlen i et gevind. Denne assembly bør "drejes ind" - så den passer.

Du oplyser selv, at du har "loddet", men hvilket? Der skal være 2 lodder - den ene (antiskatingloddet) har falkeøjet "Tonni" lokaliseret liggende ved armen. Der mangler altså et nåletryksjusteringslod - medmindre det er dét lod, som du oplyser du har?

Sluttelig kan jeg ikke undgå at få mistanke om, at den "dut", som skal komme op af dashpotten, når man lifter - er defekt eller mangler? dette må du altså have prøvet af - ellers er det vel ret ligegyldigt, at der mangler noget på clipsen.

Kan du ikke lige tage et tydeligt nærbillede af det sted, hvor du mener, at der er noget, der er brækket af clipsen? - samt oplyse os om, hvorvidt "dutten" kommer op af dashpotten, når liften aktiveres?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør

Lokalitet: Herning

Indlægaf Hifilover » man 29. jul 2024 14:02

Så fik jeg slagloddet den clips, så nu virker liften helt som den skal.
Har aldrig set sådan et lift system på en 3009 før, men det skyldes så at det er en meget tidlig udgave.

Mange tak til alle de hjælpsommen mennesker, det har været meget informativt.

De bedste hilsner
Kurt
Hifilover

Lokalitet: Kolding

Foregående

Tilbage til Grammofoner