Pladespiller til Scan-Dyna 2400

Analog når det bedst

Re: Pladespiller til Scan-Dyna 2400

Indlægaf HelleMG » man 19. nov 2012 19:50

Cinemad skrev:Der er en række:

3000 (nyeste version, der findes tre forskellige modeller med det nummer)
3300
(3500)
(4500)
5005
5500
(6500)
(7000)
8500
9000
9500

Det er stort set den samme pladespiller, men med lidt forslkelligt design. Teknikken, og dermed lyden skulle være ens. Det er bare at lede. De fire der er sat parates om, har indbygget RIAA, og det behøver du ikke. Men du vil nok hurtigt finde ud af at de er meget dyrere end de andre, nu ved du hvorfor.

God fornøjelse med jagten.


Jo tak, jeg må på jagt :D
HelleMG
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov 2012
Lokalitet: Aalborg

Re: Pladespiller til Scan-Dyna 2400

Indlægaf Boptilyoudrop » man 19. nov 2012 19:54

Min allerførste grammofon var vist en 1202 B&O, jeg syntes stadig at den er hammer flot. Men det løftede nu noget i lydkvalitet, da jeg fik en japaner, hvor jeg kunne sætte en rigtig god pick up på. At købe brugt er jo altid et sats, især hvis der er meget automatik/teknik der kan blive slidt eller gå ud af justering. Gammel elektronik i en japansk direkte drevet kan også skabe knas efter 25 år. Men - der er masser af hjælp at hente herinde. Jeg tror... mon ikke RLB stadig har lidt rester fra hans store vintagehifi loppemarked i sommers? Der var da flere interessante ting i den billige ende, som helt sikkert vil spille lige op med den der Argon - mindst. Sådan noget med lidt træ, lidt alu og forkromet s-arm på... :D

Jeg har et par Scandyna a25 stående i Århus som jeg ikke bruger:
Billede
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Pladespiller til Scan-Dyna 2400

Indlægaf HelleMG » man 19. nov 2012 20:00

Boptilyoudrop skrev:Min allerførste grammofon var vist en 1202 B&O, jeg syntes stadig at den er hammer flot. Men det løftede nu noget i lydkvalitet, da jeg fik en japaner, hvor jeg kunne sætte en rigtig god pick up på. At købe brugt er jo altid et sats, især hvis der er meget automatik/teknik der kan blive slidt eller gå ud af justering. Gammel elektronik i en japansk direkte drevet kan også skabe knas efter 25 år. Men - der er masser af hjælp at hente herinde. Jeg tror... mon ikke RLB stadig har lidt rester fra hans store vintagehifi loppemarked i sommers? Der var da flere interessante ting i den billige ende, som helt sikkert vil spille lige op med den der Argon - mindst. Sådan noget med lidt træ, lidt alu og forkromet s-arm på... :D

Jeg har et par Scandyna a25 stående i Århus som jeg ikke bruger:
Billede


Alu og træ også et plus hos mig, fremfor den nye Argon. 1202 er så fin.

Boptilyoudrop skrev:Jeg har et par Scandyna a25 stående i Århus som jeg ikke bruger:
som gives væk eller sælges?
HelleMG
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov 2012
Lokalitet: Aalborg

Re: Pladespiller til Scan-Dyna 2400

Indlægaf Boptilyoudrop » man 19. nov 2012 20:06

De sælges, jeg har selv givet 250. Jeg ved ikke om det er er helt ved siden af. Der findes en model der er ældre og mere "vintage rigtig", men dem her kan nu også spille rigtig fint musikalsk.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Pladespiller til Scan-Dyna 2400

Indlægaf HelleMG » man 19. nov 2012 20:10

Boptilyoudrop skrev:De sælges, jeg har selv givet 250. Jeg ved ikke om det er er helt ved siden af. Der findes en model der er ældre og mere "vintage rigtig", men dem her kan nu også spille rigtig fint musikalsk.


Ok, jeg prøver lige med dem jeg har, og er lyden ikke god, så vender jeg tilbage, med mindre du har solgt dem inden, men så kan jeg nok finde nogle andre.
HelleMG
 
Indlæg: 10
Tilmeldt: 19 nov 2012
Lokalitet: Aalborg

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 36 gæster