Marantz TT221

Analog når det bedst

Marantz TT221

Indlægaf mickr » lør 24. nov 2012 01:05

Jeg er (i forbindelse med en kompliceret byttehandel) stødt ind i en flink gut på Fyn, der trænger til en anstændig pladespiller i sit liv. Jeg kan fornemme at pengene er små, men at snedkerhænderne sidder som de skal, og at han godt gider investere lidt tid i projektet.

Her kommer min "plastic-fantastic"-Marantz så ind i billedet. http://www.radiomuseum.org/r/marantz_auto_return_turntable_tt.html Den vil jeg sådan set godt forære ham, hvis han selv betaler en pickup. Guderne skal vide at den er grim, for grim til at få lov til at komme ind på et børneværelse her i huset, men den spiller ganske fint :Thumpsup: Virkelig! Jeg havde den kørende i stuen en weekend med en OM10 monteret, og det var helt ok. Helt sikkert meget bedre end det plasticlort, den skal konkurrere med ;)

Gutten på Fyn spurgte mig om jeg ikke troede at man kunne bygge et "pænt trækabinet" til den, og så kører bussen jo, eller gør den? For: Er drevet overhovedet godt nok til at det giver mening at bygge en flot plint til det? Kan armen på nogen måde bruges i sådan et projekt, eller skal han bruge penge på at finde en anden?

Mit gæt er at drevet sådan "semi-holder". Det er quartzstyret og ser ud til at fungere helt ok. Hvis man tilhører skolen der mener at DD er ok, så tror jeg, det er godkendt. Resten skal så findes og så er vi ude i noget hvor det for en ung gut på Fyn, giver bedre mening at købe en god spille til 5-700,- i den blå, eller at leve med at en Marantz TT-221 er møggrim, men lyder ok :Skor:

Hvad synes I?
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 40 gæster