Lustre GST-1 / Goldring 900-IGC

Analog når det bedst

Lustre GST-1 / Goldring 900-IGC

Indlægaf evox » tirs 2. jul 2013 21:18

Er der nogle herinde der ved om en Goldring 900-IGC passer til en Lustre GST-1 arm
Pickuppen vejer 4,25 g. Jeg kan ikke finde nogle oplysninger ang. anbefalet pickup-vægt til Lustre'n
Hvordan er armen egentlig i forhold til en Rega RB300 (som jeg har set, passer godt sammen med 900'eren) Hvis det var, så er en RB300 nok ikke så svær at få fat på. (har godt nok Lustre'n i forvejen ((faktisk 2 stk)) men hvis Rega'en passer bedre..sååå)
Jeg er ved at lave en diy-thorens spille som de skal sidde på.

evox
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Lustre GST-1 / Goldring 900-IGC

Indlægaf Tonni » tirs 2. jul 2013 22:05

Så vidt jeg husker er 900IGC ret blød i det. og er det rigtigt vil RB300'eren nok være det bedste af de valgmuligheder...
Men måske der er noget på vinylengine?
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4823
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Lustre GST-1 / Goldring 900-IGC

Indlægaf Tonni » tirs 2. jul 2013 22:13

Det var der! Se her.
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4823
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Lustre GST-1 / Goldring 900-IGC

Indlægaf evox » ons 3. jul 2013 21:54

Ja - 900IGS'en er ret blød. Tænkte nok at den ikke var den bedste makker til Lustre'n.
Havde også først overvejet RB300'en, men fik nok et tilbud (eller to) som jeg ikke kunne sige nej til.....sådan går det jo somme tider.
Så det endte med en Inertia med Lustre GST-1 arm på og en ekstra Lustre arm (alt i rigtig god stand)
Meeenn...Pladespilleren er ikke i samme kvalitet som den Thorens 150, jeg er ved at ombygge, så jeg må nok finde en RB300 arm til den og så må Inertia'en og Lustrerne videre.
Min 900IGS'er vil jeg ha op at køre igen (har før haft den på en Rega Planer 2) for mig en super pick-up

evox
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Lustre GST-1 / Goldring 900-IGC

Indlægaf kbekke » ons 3. jul 2013 23:21

evox skrev:Ja - 900IGS'en er ret blød. Tænkte nok at den ikke var den bedste makker til Lustre'n.
Havde også først overvejet RB300'en, men fik nok et tilbud (eller to) som jeg ikke kunne sige nej til.....sådan går det jo somme tider.
Så det endte med en Inertia med Lustre GST-1 arm på og en ekstra Lustre arm (alt i rigtig god stand)
Meeenn...Pladespilleren er ikke i samme kvalitet som den Thorens 150, jeg er ved at ombygge, så jeg må nok finde en RB300 arm til den og så må Inertia'en og Lustrerne videre.
Min 900IGS'er vil jeg ha op at køre igen (har før haft den på en Rega Planer 2) for mig en super pick-up

evox


Jeg kunne muligvis godt overtales til at aftage sådan en GST-1. Hvis eller når det bliver aktuelt må du gerne PB'e.

mvh kbekke
Ornithology
Brugeravatar
kbekke
 
Indlæg: 1363
Tilmeldt: 27 jul 2011
Lokalitet: Vejle


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster