Hjælp til nybegynder med køb af pladespiller

Analog når det bedst

Re: Hjælp til nybegynder med køb af pladespiller

Indlægaf Max » ons 2. jan 2013 21:35

Jeg vil også lige sige at det med at prøve sig frem gør at mange af de begreber der omtales når der tales om grammofoner de bliver til noget håndgribeligt. Og noget andet er at skavanker, som alle grammofoner jo har i en eller anden afskygning, kan være at en natur som nogle kan leve med, ja ligefrem lide, og andre kan overhovedet ikke acceptere dem. Ved at prøve sig lidt frem finder man jo også ud af hvilke behov og ønsker man har. Det er jo træls at bruge 5000 kr. på en grammofon hvis man havde været glad og tilfreds med en til 500 kr.
Mvh Max
Brugeravatar
Max

Lokalitet: 8700 Horsens

Indlægaf haflermicro » ons 2. jan 2013 22:49

Vise ord der Max!
Mvh Jesper

Hafler DH100 Preamp 1985
Hafler DH500 Power amp 1986
Luxman PD300 1981 m. SME 3009II Non Improved
Ortofon MC20 Super MKII + Ortofon T20MKII Step-trafo
Musical Point - Point One Reference
Earthquake SleekWave CP8 subwoofer
Brugeravatar
haflermicro

Lokalitet: 5210 Odense NV

Indlægaf thov » tors 3. jan 2013 15:52

Må det være selvbyg, så har jeg et Micro Seiki MB 600 værk stående og keder sig. Så kan du lave en plinth i lige præcis den træsort du ønsker - også 'amerikansk åndenød' :lol:
En gut i Italien tror at han kan få €350 for et, ganske vist, nydeligt eksemplar, men det er lige så langt ude i hampen som Berlusconi.
http://pordenone.bakeca.it/hi-fi-audio/ ... 5d50541223
thov

Geografisk sted: 2830 Virum
Lokalitet: Virum

Indlægaf P. M. Hedegaard » tors 3. jan 2013 16:05

Max skrev:Jeg vil også lige sige at det med at prøve sig frem gør at mange af de begreber der omtales når der tales om grammofoner de bliver til noget håndgribeligt. Og noget andet er at skavanker, som alle grammofoner jo har i en eller anden afskygning, kan være at en natur som nogle kan leve med, ja ligefrem lide, og andre kan overhovedet ikke acceptere dem. Ved at prøve sig lidt frem finder man jo også ud af hvilke behov og ønsker man har. Det er jo træls at bruge 5000 kr. på en grammofon hvis man havde været glad og tilfreds med en til 500 kr.

Her rammes "hovedet på sømmet"....
P. M. Hedegaard

Indlægaf badman » man 7. jan 2013 15:34

Så har jeg fået min pladespiller. Jeg var på det blå marked i låsby hvor jeg stødte på en yderst venlig kræmmer. Jeg var ved at købe en b & o lige indtil jeg fik øje på en lenco l 75. Jeg var solgt med det samme. Den er udseendes mæssigt præcis som beg kunne ønske. Den er utrolig velholdt. Spiller som en drøm (synes jeg selv). Selv prismærket tilbage fra dengang den blev købt første gang sidder i bunden :-) samtidig fik jeg en utrolig flot pioneer sx-300d receiver med. Det hele til 1000 kr. Om det er for meget i forhold til hvad det er værd ved jeg ikke, men jeg er rigtig godt tilfreds med købet :-)
badman

Lokalitet: Risskov, Århus

Indlægaf badman » man 7. jan 2013 15:36

Har faktisk også fået sat min gamle Sony mz-r55 minidisc til forstærkeren. Det er sjovt at høre sine gamle minidisce fra slut 90'erne.
badman

Indlægaf ole n 84 » man 7. jan 2013 15:54

Tillykke med det fine køb, godt du blev tilfreds og godt at det bare spiller.

Hvilken højttalere bruger du.
ole n 84

Geografisk sted: da vinci parken aalborg
Lokalitet: Nordjylland

Indlægaf badman » man 7. jan 2013 19:48

Har ikke fundet nogle højtalere som jeg synes om så indtil videre bruger jeg nogle nyere jamo højtalere jeg har brugt til surround engang.
badman

Indlægaf Boptilyoudrop » man 7. jan 2013 21:43

Tillykke med fundet, billeder er jo altid velkomne her ;) Lencoen er jo oplagt at tweake på, hvis du har lyst til sådan noget. Hvis du er til DIY, så vil den lille Pioneer helt sikkert føle sig i rigtig godt selskab med f.eks. minihorn? Prøv at se kbekkes tråd her: http://vintagehifi.dk/forum/viewtopic.php?f=569&t=2694
Under 300 kr for et par Visaton BG17, én spåndplade, lidt lim og en hyggelig weekend. De spiller forrygende godt. Og så er konstruktionen tidsmæssigt på niveau med dine "nye" apparater.
Boptilyoudrop

Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Foregående

Tilbage til Grammofoner