DUAL CS 505-3

Analog når det bedst

Re: DUAL CS 505-3

Indlægaf Marantzman » søn 9. jan 2011 11:47

Takker for alle de gode links til speedremmen. Nu skal jeg så bare lige have bestilt sådan een. Den tyske side kan jeg ikke se at man kan logge ind på som alm. køber, men det er stort set samme pris for dem alle og det er jo ingen herregård.
Pladespilleren fungerer fint uden speedrem, jeg kan ikke høre nogen hastighedsændringer, den har dog en skrabende lyd lige når den sætter igang, som opstod after at jeg fjernede den gamle speedrem, men det forsvinder igen når den er kommet op at køre, og så spiller den upåklageligt, synes jeg:-)
Marantzman
 
Indlæg: 102
Tilmeldt: 18 maj 2010
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: København

Re: DUAL CS 505-3

Indlægaf Gromit » fre 14. feb 2014 12:10

Hej

Kan man genoplive en gammel tråd?
Jeg har netop fået en CS 505-3. Den kører fint så remmen må være i ok stand. Påtænker at skille den ad og rense den for gammelt olie og fedt. Nogen forslag til hvad den skal smørres med?
Det jeg vil spørge om er: det flydende ophæng er nærmest faldet sammen i det ene hjørne. Jeg har løsnet de to skruer på toppen som jeg formoder er transportsikringer men det ændrer ikke på at værket ligger skævt i kabinettet. Slv hvis jeg forsøger at løfte hele værket falder det ned igen som om fjerderne er trætte. Er der nogen som har prøvet noget lignende?

/Gromit
Technics SL1515 MkII, Audiolab 8000A, Dali 18, NAD CD. Kontor anlæg: Dual 505-3, Sony GX79ES, Sony CDP-711, JPW monitor, Infinity passiv sub.
Gromit
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 dec 2013
Lokalitet: Tinglev

Re: DUAL CS 505-3

Indlægaf Gromit » fre 14. feb 2014 13:18

Fandt så lige den første fejl selv: der var endnu en skrue (den tidligere ejer havde brugt en træskrue) nu "svæver" værket lidt mere men stadig med en vis slagside..
Technics SL1515 MkII, Audiolab 8000A, Dali 18, NAD CD. Kontor anlæg: Dual 505-3, Sony GX79ES, Sony CDP-711, JPW monitor, Infinity passiv sub.
Gromit
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15 dec 2013
Lokalitet: Tinglev

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster