Hej der!
Tillykke med din plov, den FR 201 har jeg lyttet til i 80´erne, ikke noget jeg vil bruge penge på den gang så heller noget anet,
vis den ikke lyder godt så på med en ny stift af Ortefon modellerne https://www.ortofon.com/hifi
smallcam skrev:Hej Alle
Så funker PD441 igen! Hallelujah!!
Pilotlampen blinker veloplagt og lyser lyseblåt, når hastigheden 33 rpm er opnået, og orange, når man vil afspille sine gamle 45 beatlesskiver.
Jeg fandt en passende kondensator X2 0,068 uF hos en lokal rørforstærkermand og loddede den på plads. Ny T160mA i og strømforsyningen på plads igen. Dyb indånding og tryk på “Start” knappen.....og så funkede den!
Det var lidt stort![]()
Stor tak til Elektronik, Sorenki, Freddy m.fl. for uvurderlig bistand og moralsk opbakning undervejs!![]()
Det her er da et fremragende Forum!
For interesserede er iøvrigt her en udmærket side med oplysninger om forskellige kondensatortyper: https://www.allaboutcircuits.com/techni ... apacitors/
Mange hilsener
Tom
PONSOUND skrev:smallcam skrev: . . .
kondensator X2 0,068 uF hos en lokal rørforstærkermand og loddede den på plads. Ny T160mA i og
. . .
Tom
Hej Tom, Jeg har en os en pd441 stående, hvilket problem var forårsaget af kondensatoren du fik skiftet? :)
Bh
Fredmarantz skrev:Lad os håbe at Tom/"smallcam" ser dit spørgsmål/indlæg. Han har ikke været "på" i nogle år.....
Vh
Freddy
Nillerviborg skrev:PONSOUND skrev:smallcam skrev: . . .
kondensator X2 0,068 uF hos en lokal rørforstærkermand og loddede den på plads. Ny T160mA i og
. . .
Tom
Hej Tom, Jeg har en os en pd441 stående, hvilket problem var forårsaget af kondensatoren du fik skiftet? :)
Bh
Baseret på den smule jeg har levnet af den oprindelige text, så er vi i en X2 Rated støjkondensator, som var kortsluttet med røgskyer // brændt hovedsikring til følge.
Forholdsvis almindeligt fænomen på Elektronik i den alder...
/ Lars
PONSOUND skrev:
Tusind tak Lars for at springe ind. Jeg prøvede at lure det lidt i tråden. .![]()
Ok min er der ikke gået ild i endnuMen har ikke kunne få liv i den efter jeg har fået den. Har dog ikke lige prøvet alle løsninger endnu. Hvis der er nogen der ser den her tråd og selv har eller rodet med en pd441 er der så en hoved sikring eller lign, jeg kunne kontrollere i første omgang.
Elektronik skrev:Der sidder en sikring inde under kappen i bunden af pladespilleren.
hvis den er gået, så tjek om X kondensatoren er defekt (0,047µF)
Sorenki skrev:PONSOUND skrev:
Tusind tak Lars for at springe ind. Jeg prøvede at lure det lidt i tråden. .![]()
Ok min er der ikke gået ild i endnuMen har ikke kunne få liv i den efter jeg har fået den. Har dog ikke lige prøvet alle løsninger endnu. Hvis der er nogen der ser den her tråd og selv har eller rodet med en pd441 er der så en hoved sikring eller lign, jeg kunne kontrollere i første omgang.
Jeps :)
Så fx dette tidligere indlæg:Elektronik skrev:Der sidder en sikring inde under kappen i bunden af pladespilleren.
hvis den er gået, så tjek om X kondensatoren er defekt (0,047µF)
Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster