Rumble?

Analog når det bedst

Rumble?

Indlægaf sommer » tirs 31. maj 2011 20:43

Lige et hurtigt spørgsmål;
Jeg kører pt. med en Thorens TD125 med Sme series 3 (med dæmpekar) og en OM30'er med næsten ny nål. Højttalerne er Voigt Mini-horn med en 4" Isophon enhed og forstærkeren er en Dynaco SCA-35.
Jeg oplever ved almindeligt lydtryk (kl. 10) at den højre HT-enhed bevæger sig rimeligt voldsomt. Lyden er den samme, men den bevæger sig "ude af sync" med musikken. Jeg har oplevet det før, da jeg tidligere havde en Denon DP-47 stående på en hifi-bænk. Rystelserne i gulvet skabte dengang de samme bevægelser. Nu hænger min Thorens på væggen, så det kan ikke være rystelser. Enhederne er rated til en 8-9w og SCA-35eren kan vistnok smide 17-18 w ud - overbelaster jeg enheden? Det tror jeg ikke, da enheden ikke bevæger sig ved cd-afspilning ved samme styrke. Kan det være en rør-ting? Enten riaa eller forstærker?

Mvh
Sommer
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rumble?

Indlægaf vinyl » tirs 31. maj 2011 22:44

Hej Sommer,

Har du prøvet at køe uden dæmpekar, jeg mener ikke den skal være påmonteret med en OM30. Har din Dynaco ikke et "rumble" filter der kan indkobles??

Hilsen
Vinyl
vinyl
Fritids Branchemedlem
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08 mar 2011
Geografisk sted: Sydøstjylland
Lokalitet: Egtved

Re: Rumble?

Indlægaf sommer » tirs 31. maj 2011 22:54

Nej har ikke kørt uden kar, men jeg tror ikke det er PU bestemt, om man skal bruge det. Jeg have ingen problemer med bevægelserne med mine Snell K (også med kar). Mht. til filter, så har SCA'eren et filter, men det er gået for længst - det er jo en gammel svend. Egentligt ved jeg ikke om det er "rumble" filter. Der står bare "filter".....
Udover det, så spiller dine gamle horn altså helt hamrende fantastisk :) Har smidt lidt bedre kabel i dem (tak for hjælpen til Gottschalk og Søren, hvis "nick" jeg aldrig kan huske) og de kører bare for vildt....
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København

Re: Rumble?

Indlægaf vinyl » tirs 31. maj 2011 23:46

Godt at du har glæde af hornene, de spiller fortryllende...
vinyl
Fritids Branchemedlem
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 08 mar 2011
Geografisk sted: Sydøstjylland
Lokalitet: Egtved

Re: Rumble?

Indlægaf sommer » tirs 7. jun 2011 21:24

Nåh, det lader til at være små-bulede/skæve plader, der skaber "bølgegangen". Det kan man vel intet gøre ved - jeg bruger en pladestrammer, men der gør ikke det store. Jeg synes, det er mærkeligt, at det kun er i højre kanal problemet opstår. Men skidt musikken spiller......
sommer
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 27 feb 2011
Geografisk sted: København
Lokalitet: København


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Place og 25 gæster