Lenco L75

Analog når det bedst

Lenco L75

Indlægaf Alfaekkp » man 15. jun 2020 21:47

Jeg har netop erhvervet mig såden en baby, der spiller, men trænger til en kærlig hånd. I erkendelse af, at jeg hverken har evnerne eller tiden til selv at skrue på den, vil jeg høre om nogen kan anbefale en reparatør/værksted på Sjælland, der kan give den en overhaling. Jeg har købt en anden L75 tonearm i bedre stand, der skal sættes på, derudover skal den efterses og smøres og have monteret enten en ny pickup eller en ny nål på den gamle Shure M75.
Hvem kan jeg betro sådan en opgave?

mvh
Anders(København)
Alfaekkp
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 jun 2020
Lokalitet: København

Re: Lenco L75

Indlægaf mantelteo » man 15. jun 2020 22:58

Hej Anders

Fedt du har fået en Lenco, fantastisk pladespiller. Prøv at se Lencoheaven for det mest basale (og mere specifikke).
Tænker et par teknikker timer kan blive dyrt og hvis du kan betjene en skruetrækker så kan du faktisk fikse det hele selv.

At lodde tonearms ledninger på kræver lidt mere, men er hellere ikke raket-videnskab.
Matthias fra KBH - stor fan af Lenco, Thorens, Garrard og mellemhjul drevet pladespiller i det hele taget. Har ikke særlig meget forstand på elektronik, men elsker vinyl og shellac.
mantelteo
 
Indlæg: 393
Tilmeldt: 17 aug 2017
Lokalitet: København

Re: Lenco L75

Indlægaf Alfaekkp » tirs 16. jun 2020 14:08

Hej Mathias
Tak for svar. jeg har været forbi Lenco heaven og også gjort mig alle overvejelserne, men da tid, udover evner, også er en væsentlig faktor, vil jeg hellere have en Lencokyndig mand(eller dame) på sagen. Det er vigtigere for mig, at få gang i musikken end at have istandsat maskinen selv, selvom tanken har fristet :-)
Alfaekkp
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 jun 2020
Lokalitet: København

Re: Lenco L75

Indlægaf Almarx » tirs 16. jun 2020 20:59

Jeg har hørt om: https://www.analogbo.dk/ der bor i Glostrup !
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Lenco L75

Indlægaf Fensten » tirs 16. jun 2020 22:39

Hej alfa....,

Fedt at du har fået en skøn Vintagespiller :cool1:
Tror at noget sådan vil være den rette vej frem.

https://www.dba.dk/pladespiller-lenco-l ... re_listing

Derudover bør du gøre dig klart, hvor du vil trække stregen i sandet med din Lenco, når du vil have en fagmand til at udføre opgaven.

L75 kan modificeres fra a-å, så alt hvad der er tilbage er motor og pladetallerken.

Derfor er det vigtigt, at finde det niveau/ramme du ønsker at pladespilleren realiseret indenfor.


Mvh.



Fensten
Sansui, Leak Fisher, Lenco, Tannoy, Acoustic Research & JBL
Fensten
 
Indlæg: 851
Tilmeldt: 02 nov 2018
Lokalitet: Brabrand

Re: Lenco L75

Indlægaf Alfaekkp » tors 18. jun 2020 15:10

Fensten, god pointe. Tanken er, at den skal stå originalt i egen plint, med egen tonearm og en pickup der klæder den. Medmindre jeg ligefrem skal ahve ny nål på den gamle Shure M75. Jeg er ret imponeret over nogle af de mods, der er lavet på L75 men min ksal bare ligne sig selv med bedst mulig lyd inden for den ramme.
Alfaekkp
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 03 jun 2020
Lokalitet: København


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster