Garrard 301 med Rega RB300 tonearm Hjælp !!

Analog når det bedst

Re: Garrard 301 med Rega RB300 tonearm Hjælp !!

Indlægaf Ehapa » man 12. dec 2011 20:02

Det var et godt link. For nogen år siden da jeg havde min første 301 fik jeg besøg af nu afdøde Erik spangsborg, han
er nok en af dem herhjemme som har haft mest Vintage hifi mellem hænderne, da han kom en af døren gik han fluxs hen og trykkede på hver sin side af tallerkenen på 301, dunk..dunk sagde det fra lejet, det var ikke fedt da jeg lige havde købt den, Erik fortalte mig at det var et almindeligt problem og at 8 ud af 10 med olie lejet havde problemet,
jeg skilte lejet ad, og kunne med fingeren mærke hvordan lejeskålene havde spist af skaftet, men kun den øvre del, den nederste del var ok, jeg har også haft en 401 som også havde slør dog ikke ret meget, Garrarden kræver at man
efterser og smøre lejet jævnligt ved daglig brug, og jeg vil gætte på at dem der købte dem fra nye dengang ikke fik
smurt dem jævnligt da det er ret besværligt at få tallerkenen af, det er meget nemmere på Thorens/lenco. Shindo har jo også lavet et nyt garrard leje, og man kan også købe på Ebay, så det tyder jo på at der er mange slidte lejer derude!, hvor imod der ikke er lavet nogen Thorens/lenco repro(tror jeg). Jeg vil blot med mine indlæg gøre evt. købere opmærksom på at de skal passe på med at købe Garrard 301/401 hvis de ikke har mulighed for at checke inden pengene er givet ud, jeg har en 301 grease bearing og den er jeg mægtig glad for, men var jeg første gangs
køber ville jeg købe en Lenco L70 og sparer en hel masse penge ;)
Ehapa
 
Indlæg: 869
Tilmeldt: 26 maj 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster