Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Analog når det bedst

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf Fredmarantz » fre 15. jan 2016 20:49

Ok- fandt fakturaen:

"udskiftet sikring og papirkondensator" - that's it!

- der skulle da være en chance for at det er en mulig rep. :-)

Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz fre 15. jan 2016 21:51, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf Fredmarantz » fre 15. jan 2016 20:56

Her er resultatet af reparationen:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf evox » fre 15. jan 2016 21:51

Hej Freddy
Er din STD 305 D, god til at holde hastigheden, eller kører den en smule op og ned ?

vh evox
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf Fredmarantz » fre 15. jan 2016 21:52

Den kører fint - stabilt

Jeg er bestemt ikke elektronik-wizard, men mon ikke de mange errors i øjeblikket på disse STD'er især kunne tyde tyde på aldrende kondensatorer - eller snavsede potentiometre i hastighedens finreguleringer?

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf evox » fre 15. jan 2016 22:10

Min kører også fint, men kan godt svinge 0,1 +/- i displayet. Det ku' være, at jeg lige skulle gi' potentimeterne en gang kontaktrens - der ku' jo være, at det ga' pote

vh evox
evox
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 10 feb 2012
Geografisk sted: Vestsjælland
Lokalitet: Gislinge

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf his067 » lør 16. jan 2016 17:31

Papirkondensator....Jeg må ud og kigge igen: jeg har haft kig på elektrolytterne, men den/de måler OK.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf his067 » tors 12. maj 2016 23:24

Nu gav jeg så op, og købte en til! Den gik sgu også mal, så jeg tog den til min kammerat Bill som reparerede den på 0,5. Problemet er krakkelerede film (ikke papir-)kondensatorer. De der 'tropical fish' kond'er er noget lort.
Nu må jeg så se om jeg kan få Bill til at reparere nr. 1......
Nærmere rapport følger i morgen.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf his067 » tirs 7. jun 2016 21:59

Jeg har sat en SME 3009 Series II non-improved på min STD. Forenden er en Ortofon Rondo Bronze i LH8000 hus, som jeg købte fordi Rondoen er Urushi-lakeret ligesom huset. Rondo og Bronze lød rædselsfuldt i mit 'store' anlæg, men det lyder simpelthen fantastisk i STDen. Jeg har godt nok nogle brumproblemer i SME-armen (som er et restaureringsprojekt) men med en T10, Kenwood L1000C og min Radford Series VI over mine hustru-forviste ESL63 er der meget at fornøjes over: en meget naturlig lyd og et rimeligt stereoperspektiv (ESLerne står i hvert sit hjørne af et 3.5meter X 7 meter rum fyldt med bøger: stereoperspektiv bliver aldrig helt godt, men det er til at leve med).
STDen har endnu en fordel over Linn Sondek: motoren sidder på sub-chassiset, så afstanden imellem motor og pladetallerken er konstant og der er ingen 'fodtrins-wow'. til gengæld er mit gulve derude temmeligt ustabilt så pickuppen hopper lystigt når jeg skal forbi pladespillere. Planen er at hænge en hylde i fire snore fra loftet. forhånetligt klarer det problemet.

Det er egentligt lidt sjovt: er der slet ingen af jer andre der bruger en Linn pladespiller?? Den skulle jo være "the bee's knees" (Jeg har nogle personlige sammenrend med hr Tiefenbrunn i begyndelsen af firserne til grund for at jeg ikke vill have linn i huset, men det er en anden historie).
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Strathclyde STD 305M grammofon - Transcription!

Indlægaf Fredmarantz » søn 4. sep 2016 20:48

post slettet af mig. Jeg havde jo allerede skrevet det samme tidligere. Øv.

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 167 gæster