Pu til Denon dp-67L

Analog når det bedst

Re: Pu til Denon dp-67L

Indlægaf mickr » søn 2. sep 2012 01:28

0mega skrev:Så er det vist "0mega-tid" til at komme med en lille update!
0mega er bak online. I topform, efter nogle dage øst på.
Har ikke haft tid til at "lege" med 304én før i aftes og selv der, blev det kun til ganske få minutter...
304'eren er monteret direkte på armen. Den vejer en pæn del mere end min Reag, som sad på. kontravægt skulle ca. 1,5 cm længere bagud og aren skulle hæves ca. 1 cm.
Den er kun grov-justeret, da jeg ikke har fundet en protractor endnu (leder fortsat).
Lydmæssigt:
- Spiller noget lavere end rega pu'en. Der må være en væsentligt højere modstand i 304'eren.
- Langt finere i lyden og meget, meget fint med i diskantområdet (meget detaljeret), men ikke anmassende og skrigene.
- Bassen virker præcis og afbalanceret.
overall vil jeg nok mene den er meget/mere neutral, end tidligere benyttede Rega. Lydmæssigt lå jeg nok i den lidt varme ende, pga. Rør og højttalere. Tror kombinationen med 304 og rør,giver et lidt mere neutralt lydbillede.
Dom: indtil videre.... Glad, men ikke blown away!


Den skal måske bare lige spilles til? Ellers har jeg læst at den måske lyder bedst hvis den sidder lidt "bagtungt" på armen - altså at armen lige justeres en lillebittesmule for lavt i forhold til "mesterøjet"

Prøv det - ellers må du jo få Mikkel til at bygge en RIAA...
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Pu til Denon dp-67L

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 2. sep 2012 17:51

Godt at høre at den er god! :cool1: Det var da ellers ganske imponerende hvad denonen fik ud af rega pickuppen. Ser ud til at vinylengine har brugbare allround protractors.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Pu til Denon dp-67L

Indlægaf mickr » man 10. sep 2012 01:27

Jeg var på besøg i brormands stue i går, og vi fik lyttet lidt til spillen med den fine 304 monteret. Som jeg forstod det, har 0mega ikke haft tid til at få justeret overhang, og har også haft svært ved at finde en protractor til den meget lange? lige tonearm. Anyways her er hvad mine ører siger mig:

Output er MEGET lavere end fra den gamle Rega, og ja der er en MC-indgang på riaaen, men det er et grundvilkår som jeg har forstået det?

Flot og meget detaljeret lydbillede, lidt kold/neutral formidling, selv på et anlæg der nok lægger lidt fylde til, men trods alt meget musikalsk.

Enormt overskudsagtigt stereoperspektiv. Ikke så man føler at "Wide-knappen" er trykket ind (Don't get me started), men stuen bliver lige lidt større, og der bliver også mere højt til loftet.

Jeg oplever imidlertid at jeg bliver snydt for informationer i det nedre register. Jeg savner saft, kraft og punch i mellemgulvet.

Jeg ved ikke om det kan være udtryk for at overhang ikke sidder helt i skabet, eller at pickuppen lige skal spilles til, men der mangler ligesom lidt "fodtrampdrift", synes jeg...

Armen sidder lige en mikrobittesmule lavt i basen, hvilket ellers burde fremhæve det nedre register?
Brugeravatar
mickr
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 01 feb 2012
Lokalitet: Århus

Re: Pu til Denon dp-67L

Indlægaf Tonni » man 10. sep 2012 10:58

Hej Omega og mickr.

Det i fortæller omkring den lyse klang fortæller mig at i har en for høj impedans (ohm) i indgangen af den riaa.
De fleste standart MC-indgange er på 100 ohm, og med en følsomhed på omkring den halve milliVolt.
Her er DL-304'eren lidt i den lave ende ved begge parametre. Så din konklusion mickr, med en separat step-up eller RIAA, er nok en god ide...
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4795
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Foregående

Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster