Micro Acoustics 2002

Analog når det bedst

Micro Acoustics 2002

Indlægaf CarstenB » fre 26. okt 2012 20:08

Efter jeg har solgt mine mc pickupper, faldt jeg over en ma 2002 i skabet med en bøjet nål - havde ikke rigtig ofret den noget opmærksomhed, men har så læst lidt omkring den, og det viser sig jo at være en lidt interessant pick up, om ikke andet så i US.

Er der nogle af Jer som kender denne her i DK ?

Tænker lidt, at jeg måske skulle få soundsmith til at fikse den - andre forslag ?


/Carsten
Brugeravatar
CarstenB
 
Indlæg: 47
Tilmeldt: 24 okt 2012
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Horsens

Re: Micro Acoustics 2002

Indlægaf bjerager » lør 27. okt 2012 08:36

Jeg har hørt sådan en micro acoustics spille hjemme hos en engang, og den lød forrygende godt. Så ja, få den endelig istandsat. Der er vist også en fyr i Tyskland, jeg har hørt godt om.
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Micro Acoustics 2002

Indlægaf zaragon » lør 27. okt 2012 21:41

CarstenB skrev:Efter jeg har solgt mine mc pickupper, faldt jeg over en ma 2002 i skabet med en bøjet nål - havde ikke rigtig ofret den noget opmærksomhed, men har så læst lidt omkring den, og det viser sig jo at være en lidt interessant pick up, om ikke andet så i US.

Er der nogle af Jer som kender denne her i DK ?

Tænker lidt, at jeg måske skulle få soundsmith til at fikse den - andre forslag ?


/Carsten


ahaaaa - jeg har stadig en Micro-Acoustics, mp-530 hedder den vist, liggende i min skuffe... ja, det var en meget dynamisk lydende p-u, og den fungerede efter det piezo-elektrostatiske princip, såvidt jeg erindrer. Det er jo længe siden, trods alt. Der er nu mange andre gode p-u's på markedet, men jeg mener at huske, at M-A'en var meget "hurtig" i sine transienter - let og løbende. Princippet slog dog vist aldrig rigtig an på det store marked, men det var nu spændende alligevel. Hvad jeg husker imponerede mig dengang, var Sonus Blue - den var også hurtig på anslaget (ja, jeg har også sådan en stadig).Men hvis du kan få re-tippet din en M-A'er til en rimelig pris, så er det værd at prøve... jeg vil nok foreslå en lidt let tonearm...

Bedste hilsener, og "bon chance",
-zaragon- :Thumpsup:
tannoy buckingham/windsor/arden/D750 - JBL L300summit - yamaha px2- px3 - ortofon jubilee/preamp jasmin 2.0LP - marantz av-8802a + mm-8077/sr9200/4400 - shengya psm300
zaragon
 
Indlæg: 265
Tilmeldt: 02 okt 2011
Geografisk sted: Sjælland
Lokalitet: TimBuk2

Re: Micro Acoustics 2002

Indlægaf CarstenB » søn 28. okt 2012 19:19

Tak for kommentar - jeg har selv brug Alex i Tyskland, også anbefalet ham til andre som har været rigtig glade for hans tjenester, nu er nålen jo oprindelig berylium, kort og kræver en let let arm og minimalt nåle tryk, måske lige sagen for en Denon 401 arm. Jeg så faktisk at en 530 nåle også kan bruges på en 2002.

Nå men da min Vpi tnt lige er blevet solgt, så skal jeg jo om ikke andet finde en spille først.

/Carsten
Brugeravatar
CarstenB
 
Indlæg: 47
Tilmeldt: 24 okt 2012
Geografisk sted: Midtjylland
Lokalitet: Horsens

Re: Micro Acoustics 2002

Indlægaf Kim Christensen » tirs 30. okt 2012 23:08

Axel det må være ham her:

http://www.schallplattennadeln.de/
Kim Christensen
 
Indlæg: 163
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: København


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 155 gæster