Luxman PD 310, m.m.

Analog når det bedst

Luxman PD 310, m.m.

Indlægaf Bjarnefrost » fre 4. jan 2013 17:06

Hej derude

Er ny på stedet, men har nogle spørgsmål som der måske kunne være en der ved noget om.

Min Luxman PD 310, kører ikke rent i omdrejningerne, går faktisk op og ned i tempo, på en uforudsigelig måde.
kan sådan en motor repareres eller erstattes med en ny.... og hvem kan evt rep. og hvor kan en ny mon købes.?

Har ligeledes en Ortofon SPU Gold, på SME arm...... pladespilleren har ikke været brugt nogle år...5-7 måske.
kan pickup´en være medtaget af bare at være ude af drift...?

Som forstærker bruger jeg en Luxman L 530, samt et sæt B&W DM 17....alt købt som nyt, af mig selv.... så det har fulgt mig et godt stykke tid.

Hilsen Bjarne
Bjarnefrost
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 04 jan 2013
Lokalitet: aarhus c

Re: Luxman PD 310, m.m.

Indlægaf Fredmarantz » fre 4. jan 2013 17:19

Velkommen til!

Jeg kunne være fristet til at tro, at det var motor-styringen og ikke selve motoren, den er gal med. (dog kan der måske være noget lejeolie/fedt, som kan være harsknet/blevet for trægt) = lejet renses op og der tilføres ny korrekt smøring.

5-7 år uden at spille tror jeg ikke generer en SPU.

viewtopic.php?f=558&p=26859#p26859

Vh
Freddy
Senest rettet af Fredmarantz fre 4. jan 2013 17:28, rettet i alt 1 gang.
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Luxman PD 310, m.m.

Indlægaf Almarx » fre 4. jan 2013 17:22

Der er sikkert lidt elektronik, der styrer motoren. Det kan repareres. Jeg har læst et andet sted her, at pickup´en holder til den er slidt, så held og lykke med dit dejlige grej. Jeg fik repareret her i Viborg hos Sound2Vision, - de kan klare det.
Brugeravatar
Almarx
 
Indlæg: 390
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Dollerup sogn
Lokalitet: Viborg

Re: Luxman PD 310, m.m.

Indlægaf MDA » fre 4. jan 2013 18:12

Velkommen til :thumbsup:
Har før haft held med at skifte et par kondensatore da min Thorens TD-125 ikke kørte stabilt.
Hvis du har bare lidt finger snilde, kan du sikkert klare den opgave selv, evt. med lidt hjælp af os her på forummet.
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Luxman PD 310, m.m.

Indlægaf mcs_5 » fre 4. jan 2013 20:17

Tag et godt billede af indmaden, og så kan der måske udpeges nogle udskiftningskandidater.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Brugeravatar
mcs_5
Branchemedlem
 
Indlæg: 2254
Tilmeldt: 29 apr 2010
Geografisk sted: Sønderjylland
Lokalitet: Haderslev

Re: Luxman PD 310, m.m.

Indlægaf guh » fre 4. jan 2013 21:04

Hej Jeg har haft det samme med min PD310, jeg tog bunden af den og fik den op at stå så det var muligt at give den nogle dråber WD 40 - mener det var ved både knapper til 33 /45 samt de to fin justerings knapper unde neden - det har virket siden her. PS:-) men det kan jo også være noget der er defekt, mvh Gunnar
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Luxman PD 310, m.m.

Indlægaf guh » søn 6. jan 2013 21:02

Hej igen nu kom jeg på hvordan det var jeg fandt ud af det med hastigheden på min Luxman, prøv og lad den køre eks. 33 rpm ,kan den ikke holde hastigheden i stroboskopet, prøv så at trykke og holde knappen i bund et stykke tid, så var det min fandt den rigtige hastighed så længe knappen blev holdt i bund , ved ikke om det er det samme med din , mvh gunnar
guh
 
Indlæg: 86
Tilmeldt: 25 jan 2011
Lokalitet: Horsens

Re: Luxman PD 310, m.m.

Indlægaf Fredmarantz » søn 6. jan 2013 21:17

Der sidder garanteret en lille kontakt i forbindelese med den trykknap - og mon ikke den er lidt snavset - eller noget mekanisk omkring knappen/kontakten ikke er helt som det skal være. - det er i hvert fald min første tanke..
Det KAN være et sipmplet indgreb.

Du kunne også prøve at trykke knappen op og ned et større antal gange (40-50)- uden strøm på - og ganske almindeligt - ikke med særlig styrke - dette trick har kureret rigtig mange dårlige forbindelser gennem tiden....

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 160 gæster