nyttigt tip til død beogram

Analog når det bedst

nyttigt tip til død beogram

Indlægaf hificlassic » søn 21. jul 2013 19:51

Jeg har af flere fået at vide at de mange beogram pladespillere som står stille, ofte er pga stivnet fedt/olie i motor/motorleje, og at de skal skilles ad og evt koges for at få skidtet flydende igen.
Jeg havde lige fået en sådan død beogram og havde regnet med kun at kunne bruge arm og pickup som reservedele. Nu er det dog sådan at det er meget varmt for tiden og jeg er lidt doven, så efter en hel dag i en en sort bil parkeret lige i solen (mindst 60 grader i bilen tror jeg), satte jeg pladespilleren til, og nu kører den denondtelynemig igen.

Prøv det. Det er trods alt meget lettere og gratis i forhold til at skille skidtet ad og stå og koge, med risikoen for ikke at kunne finde ud af at samle den igen.
Nyd sommeren, mvh Verner
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2893
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: nyttigt tip til død beogram

Indlægaf Nullergøj » søn 21. jul 2013 21:26

Hvis det skal laves rigtigt og er noget der skal sælges med garanti så er der ikke nogen vej udenom, nyt smøremiddel i lejerne. Det er det eneste rigtige.
Nullergøj
 

Re: nyttigt tip til død beogram

Indlægaf Nillerviborg » søn 21. jul 2013 22:59

- Vi laver rigtig mange med afrensning af lejer / løbegange og genopsmøring - Som de typiske / eneste fejl på BG'erne... - Incl Armlift og de ting. ...

/ Lars
>>> ADVARSEL - BRANCHEMEDLEM <<< https://www.facebook.com/s2v.dk

Autoriseret servicepartner for Mark Levinson, Krell , m.fl. !!!

If it Work's - Don't Fuck With It... --> If it Fuck's - Let US Work With It...!!
Nillerviborg
Branchemedlem
 
Indlæg: 599
Tilmeldt: 16 maj 2011
Geografisk sted: Rødding v. Viborg


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster