BSR pladespiller STOP START AUTO armen sidder fast.

Analog når det bedst

BSR pladespiller STOP START AUTO armen sidder fast.

Indlægaf B&O Vintage » tors 8. jan 2015 12:23

Hvor sidder fejlen?
IMG_5107 (Large).JPG
IMG_5108 (Large).JPG
IMG_5109 (Large).JPG
IMG_5110 (Large).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: BSR pladespiller STOP START AUTO armen sidder fast.

Indlægaf exlærer » tors 8. jan 2015 13:03

Hej B&O Vintage. Nu har du godt nok ikke beskrevet det så tydeligt hvad der er galt. Har selv en BSR McDonald professionel stående. Dens arm låses fast efter endt plade spil i holderen. På et tidspunkt låste den ikke op igen. Så jeg blev nød til forsigtigt at lirke den ud af låsen og med en skruetrækker trykkede jeg så forsigtigt på den lille fjeder der sad nede i holderen. Ved pladespillere plejer jeg altid at rense og smøre først da det som regel kan gøre det. Håber svaret kunne bruges.
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: BSR pladespiller STOP START AUTO armen sidder fast.

Indlægaf B&O Vintage » tors 8. jan 2015 13:34

Hej exlærer, tak for hurtigt input. Men når jeg afmonterer armen nedefra, så kan den rykkes frem og tilbage problemfrit. Det er den resterende mekanisme som hænger sig...
IMG_5111 (Large).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: BSR pladespiller STOP START AUTO armen sidder fast.

Indlægaf exlærer » tors 8. jan 2015 18:20

Hm lyder mærkeligt. Det lyder næsten som om armen ikke har den rette højde i forhold til soklen fordi den er faldet ned og der med ikke kan bevæge sig frit. Så prøv at efterspænde når du har fundet en position hvor den kan bevæge sig. Tager ved lejlighed lige et billede af min. Det kan desværre ikke betale sig at gøre for meget ved dem da værdien ikke er så stor på dem kontra rep. omkostninger. På min kan man se akslen på armen..
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe

Re: BSR pladespiller STOP START AUTO armen sidder fast.

Indlægaf B&O Vintage » fre 9. jan 2015 09:54

Johan, nej den er nok ikke pandoras æske men det ville være sjovt at knække nødden . Fejlen ligger et eller andet sted hvor der er markeret med analoge pap pile :? . Den arm jeg holder med tangen skal kunne trække en anden arm under det komplekse understel. På den anden side er der en anden sølv farvet arm som kun kan bevæges en smule men der er ej heller nogen skade på den. Men det er en for lille bevægelse, den lange tykke "strikkenål" som skal aktivere strømknappen ved transformeren bliver ikke trukket langt nok, eller slet ikke hvis jeg monterer det hele sammen igen. Der er ingen skader eller pres at se. Det virker bare som om noget er forkert skruet sammen.
IMG_5115 (Large).JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Dagplejer
Fritids Købmand med brugte vinyler og hi-fi, skrivemaskiner og andet sjovt jeg falder over.
Brugeravatar
B&O Vintage
Dobbelt profil, udelukket fra forummet
 
Indlæg: 1135
Tilmeldt: 25 feb 2014
Geografisk sted: 4500 Nykøbing fritids branchemedlem
Lokalitet: Egebjerg Nykøbing Sj

Re: BSR pladespiller STOP START AUTO armen sidder fast.

Indlægaf exlærer » fre 9. jan 2015 15:21

Ja, der er ikke noget at se. Har faktisk repareret en Philips 777 engang bare ved at smøre den så gør det lige for en sikkerheds skyld. Håber det lykkedes
Mvh
Exlærer, Ribe
exlærer
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26 jan 2014
Lokalitet: Ribe


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 141 gæster