hjælp til tonearmskabel

Analog når det bedst

hjælp til tonearmskabel

Indlægaf pqrannes » tirs 7. apr 2015 22:52

Nå ja, så fandt jeg en oldgammel Garrard-tonearm som er tiltænkt et monosetup:

Billede

(se evt. viewtopic.php?f=569&p=58140#p58121)

Jeg har flået det gamle stive tonearmskabel ud af tonearmen og skal nu finde noget nyt som:
- ikke er noget særligt
- som har 4-5 tråde eller bare 4 og en skærm (skal også kunne bruges til stereo)
- som sidder i en strømpe, da det kommer til at sidde forholdsvist frit bagtil
- som gerne er en 40-50 cm langt
- ikke koster alverden.

Google har ikke hjulpet mig med at finde noget som er billigt og nemt at købe: måske nogen her kan hjælpe med et hint eller endda et godt link?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: hjælp til tonearmskabel

Indlægaf Boptilyoudrop » tirs 7. apr 2015 23:19

Et hurtigt fix kan være at flå et musekabel, lederne er typisk ret tynde og kan i en snæver vending bringe hul igennem. Hvis man har for mange prophovedtelefoner i skuffen, så er lederne herfra super tynde. Det kunne måske også være en løsning, i hvert fald indtil bedre dukker op. Tillykke med den flotte arm, den er godt nok lækker!
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: hjælp til tonearmskabel

Indlægaf his067 » tirs 7. apr 2015 23:52

Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: hjælp til tonearmskabel

Indlægaf pqrannes » ons 8. apr 2015 06:53

Boptilyoudrop skrev:Et hurtigt fix kan være at flå et musekabel, lederne er typisk ret tynde og kan i en snæver vending bringe hul igennem. Hvis man har for mange prophovedtelefoner i skuffen, så er lederne herfra super tynde. Det kunne måske også være en løsning, i hvert fald indtil bedre dukker op. Tillykke med den flotte arm, den er godt nok lækker!


Tak, Leif, gode hints til at komme videre her og nu; jeg kan vel godt undvære musen på min computer - nuvel, en gammel mus har man vel et sted. Mon ikke jeg har nogen hovedtelefoner, som dem du nævner et sted.



Tak, Frederik, det ligner en god kvalitetsløsning; jeg ser at samme kabel også findes i en skærmet version. Er det mon kun pladshensyn, der bestemmer om man vælger den skærmede eller uskærmede version?

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: hjælp til tonearmskabel

Indlægaf Boptilyoudrop » ons 8. apr 2015 08:52

Skærmede er vel kun nødvendigt, hvis det er en træ- eller fiberarm? Hvis en metalarm er rigtigt stellet, så er det vist ikke nødvendigt.
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: hjælp til tonearmskabel

Indlægaf his067 » ons 8. apr 2015 09:00

Den skærmede version er til hvis man ønsker at føre en ubrudt forbindelse helt hen til forstærkeren: ingen skærm nødvendig i selve armen.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE17/CT102, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3828
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 140 gæster