Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Analog når det bedst

Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Dan63 » tirs 4. aug 2015 11:27

Hej.

På min JVC QL-F6 med original tonearm sidder der nu en Ortofon MC20, men jeg kunne godt savne lidt tyngde i bassen.
Hvilken pu kan der anbefales?
Jeg lytter primært til blues/rock, men kan godt finde på at smide noget verdensmusik på.:)

På forhånd tak!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Claus H » tirs 4. aug 2015 16:57

Shure m97xe måske?
Claus H
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 08 apr 2013
Geografisk sted: Hedensted
Lokalitet: 8722

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Dan63 » ons 5. aug 2015 17:35

Hej Claus.

Tak for dit foreslag!
Jeg kender ikke til Shure's pu'er, har du selv erfaringer med den?
Noget andet jeg må blankt indrømme at jeg ikke aner noget om den arm, som sidder på min JVC, om dens vægt og om Shure'en ville passe.:)
Den det ender med at blive skulle gerne kunne spille lige så godt eller bedre end Ortofon MC20'eren bare med mere tyngde i bassen.:)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Claus H » ons 5. aug 2015 18:24

En denon dl103 eller dl110 kunne også være er rigtig godt bud til dine ønsker og skulle passe. DL103 er en MC hvor DL110 er en High output udgave hvor den kan bruge i en mm indgang også.

shure 97xe har en dejlig varm bund men måske med en SAS nål på ville du kunne få det sidste med ( rum ) du ønsker.

Det kan være der er andre der har flere gode bud, overstående er egne erfaringer.

Så er der jo også det med dit budget om det ligger i samme område som en Ortofon MC20 elelr og du vil give noget mere?

Mht til tests kunne det jo være at der er en venlig sjæl i dit område der har en af overstående du kan høre, jeg bor et godt stykke væk desværre.

Men hensyn til læsestoffet kan dette hentes her http://elektrotanya.com/jvc_ql-f6_quart ... nload.html

under billedet kommer der en link til download hvis du afventer et par sekunder.
Claus H
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 08 apr 2013
Geografisk sted: Hedensted
Lokalitet: 8722

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf his067 » ons 5. aug 2015 18:42

Jeg ville prøve en Ortofon 2M black. Men hus at både Shure og 2M serien er MM pickupper.
Oracle Delphi Mk 5.5, Mørch DP-8, Ortofon SPU Royal N, (ind imellem: Jubilee) og en masse andre pickupper, NLE22, Lyngdorf CD2, Roon Rock, Lyngdorf TDAI 3400, Sansui PS 112C HT kabler, Martin Logan Vantage....og en frygtelig masse andet.
Brugeravatar
his067
Redaktør
 
Indlæg: 3836
Tilmeldt: 09 aug 2010
Geografisk sted: Aberdeen (Det rigtige Whiskybælte. Nærmeste Brænderi: Glen Garioch)
Lokalitet: Aberdeen, Skotland

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Dan63 » tors 6. aug 2015 16:05

Hej igen.

Claus, hvis jeg skulle prøve med en Shure, ved du så hvor man evt. kan købe en sådan?:)
Frederik, tak for foreslaget men jeg fandt Ortofonens pris og må indrømme at det står min økonomi desværre ikke til.:)
Så jeg ved ikke om der måske er en herinde, der ligger inde med en brugt pu, som kan indfri mine ønsker?

På forhånd tak!

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Claus H » tors 6. aug 2015 17:08

En shure 97xe (mm pickup) kan du købe ved https://m.thomann.de/dk/shure_m_97_xe.h ... 1438873686
Claus H
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 08 apr 2013
Geografisk sted: Hedensted
Lokalitet: 8722

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Dan63 » tors 6. aug 2015 19:20

Hej Claus.

Tak for linket!:)
Nu vil jeg lige se om der måske dukker andre foreslag op eller der måske er en i storkøbenhavnsområdet, der kunne have lyst til at kigge forbi med en mulig pu, evt. bare til lytning.:)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Dan63 » fre 7. aug 2015 19:31

Hej igen.

Claus du skriver at med en SAS nål kunne er måske få det sidste med og så var det at jeg tænkte om du eller en anden ved om man kan bestille den Shure med den nål fra start og hvadden i så fald hedder?
Som mit spørgsmål antyder er mine erfaringer med pu'er ikke så stor.:)
Men jeg håber Claus eller en anden herinde kan hjælpe!:)

Mvh Dan
IMF RSPM mk4 Min førerhund vil ikke sige, hvordan de ser ud, men de lyder godt:)
Dan63
 
Indlæg: 617
Tilmeldt: 24 jun 2012
Lokalitet: Brøndby Strand

Re: Hvilken pu kan jeg bruge til JVC QL-F6?

Indlægaf Claus H » tirs 22. sep 2015 19:02

Hej Dan

Beklager det meget sene svar, har været på Riget med lille mand i en længere periode.

SAS nålen skal bestilles her: http://www.jico-stylus.com/sas.php separat desværre, jeg synes dog lige du skulle prøve at spille Shure 97xe til først før du går ud og bestiller en SAS part, da den egentluig i sig selv spiler rigtigt godt.

Har du fået hørt en ?

Du kan nøjes med denne http://www.jico-stylus.com/product_info ... ts_id=1032 hvis børsten ikke bruges.
Claus H
 
Indlæg: 68
Tilmeldt: 08 apr 2013
Geografisk sted: Hedensted
Lokalitet: 8722


Tilbage til Grammofoner



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 55 gæster