https://picasaweb.google.com/1037402684 ... 60/NyHifi#
Så fik jeg afhentet mit nyindkøbte udstyr. Overordnet var der ikke de store overraskelser kosmetisk. L-58a har et par småskræmmer på trækassen og E303 har lidt skræmmer også. De to andre har ikke noget nævneværdigt.
Efter et par timer inden i varmen var jeg spændt på at tænde for bæsterne og teste dem.
Resultaterne af testen var som følger:
Pioneer SA 9100:
Efter lidt problemer med extrem små huller ifht. mine højtalerkabler fik jeg den tilsluttet mine JBL 4410 og tændte for den. En gul og rød (protection) lampe lyser og efter et par sekunder forsvinder det røde lys med et klik heldigvis. Tænder herefter for musik og skruer op, lyd i begge kanaler og så vidt jeg kan høre meget ens. Tjekker diverse knapper og tone kontrol. Enkelte knapper har lidt skrat bla. Balance har lidt støj men ikke slemt.. Lyden er virkelig lækker, noget anderledes end min e303, jeg har dog lidt svært med at beskrive hvordan. God start

Luxman CR 1070
Tilslutter og der er lyd i begge kanaler med det samme, tjekker alle knapper alt virker dog også lidt skrat på balancen. Fed lyd fra tuneren og en fornøjelse at finindstille den. Lyden minder mig om mine forældres Marantz tuner.

Luxman 58A
Der kommer lys i lampen og den siger klik efter par sekunder.. Men da jeg tænder for musikken kommer lyden noget højere ud i venstre siden end højre.. prøver alt hvad jeg kan komme på for at se om jeg kan ændre på det men den spiller bare væsentligt lavere i højre side.. øv bøv

Accuphase E303
Den kender jeg jo efterhånden godt og jeg kan mærke at knapperne på den nye her er noget ustabile og besværlige ifht. den jeg havde i forvejen. Der kommer heller ingen lyd da jeg tilslutter. Først da jeg slår over på A+B højtaler knappen kommer der et højt skrat og så er der pludselig lyd. Da jeg slår tilbage på A er der lyd men kun et øjeblik, da jeg slår tilbage på A+B er lyden der igen.. Forhåbentlig bare et problem med selve knapperne som kan fixes. Desværre spiller den heller ikke ens i kanalerne. Her er det dog venstre side som spiller væsentligt lavere end højre og det er primært bas der mangler i venstre!?
Nå men men det var status so far.. Jeg bør vel nu åbne dem en for en og tjekke og rense dem indvendig?
Lasse