Kabler!!!!!

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Kabler!!!!!

Indlægaf JGreen » tors 25. mar 2021 19:47

!!!!! Kabler !!!!
Jeg ved godt det er et ømtålig emme. Men jeg er ved og blive skør!!!
Jeg ved der er forskel på nogle kabler(troede heller ikke på det først) ikke at de dyre kabler er best .
Lige for tiden kører jeg med nogle der er pillet ned fra et Expert lytterum der sikret er lavet først 80. Det heder
>>>straight wire "waveguide 3 "CL3 105c(ul) E102077 4/16 speaker cable>>> * made i u.s.a.
Det er 4 ledet til biwire, jeg kører dem parallelle to og to. De er stive så de er trælse og rode med. Jeg ved ikke om pillerne er til for at de skal vende sådan.
Det jeg er ved og blive lidt skør af er. Man har spillet med dem noget tid. så vil man lige flytte om på kableren så de ikke ligger og flyder på gulvet, så de bliver lige flytte om bag ved diverse møbler man her sit grej i. Så smider man lige Kenny G. i CD. Så spiller han på den værste Sax der kan købes i BR, simpel hen ikke til og holde ud til og hører på, Så smutter man lige i kæleren(værkstedet) når så man kommer op igen starter man den igen og så har han s.. fået en selmer og spille på.
Kan det passe, at man kan høre forskel på når der lige er flytte om på dem og når de har lagt og blevet spillet på en times tid????? (har prøvet nogle gange efter hånden også når andre har flytte på dem(Skubbet til dem med støvsugeren)
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf Sorenki » tors 25. mar 2021 21:07

Jeg vil mere tro der er noget mekanisk galt med kablet eller tilkoblingen (stik eller terminaler)
Om man kan “spille kabler til” vil jeg ikke gå ind på, men at dine oplevelser kommer og
Går på den måde, tænker jeg mere er et knæk et sted på kablet, måske?
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf Fredmarantz » tors 25. mar 2021 23:42

Sorenki skrev:Jeg vil mere tro der er noget mekanisk galt med kablet eller tilkoblingen (stik eller terminaler)
Om man kan “spille kabler til” vil jeg ikke gå ind på, men at dine oplevelser kommer og
Går på den måde, tænker jeg mere er et knæk et sted på kablet, måske?


...eller måske en fejl i relæ eller i relækredsen.....som så har rettet sig selv lidt op i dit fravær....jeg vil med det samme frikende kablet for lydændringen medmindre det er mekanisk defekt, som også sorenki nævner......

Vh
Freddy
Fredmarantz
Redaktør
 
Indlæg: 7440
Tilmeldt: 15 maj 2010
Lokalitet: Herning

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf JGreen » fre 26. mar 2021 01:12

sørenki
Du kan måske have rat, jeg har et sted hvor det kan værre galt, der hvor kablet er sat i banan stik, for det er meget stift i tråden. tror lige jeg prøver med nogle der skal lodes på. så er jeg måske ikke helt skør!!!!!
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf Elektronik » fre 26. mar 2021 06:46

Måske en øreskylning vil hjælpe. :lol: :Skor:
God weekend. :Thumpsup:
Elektronik
 

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf hificlassic » fre 26. mar 2021 07:48

Det er ren indbildning, hvis ikke der er noget seriøst galt i forbindelserne
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf MaxJ » fre 26. mar 2021 09:02

Stive kabler kan være svære at få god forbindelse ved HT terminalerne i begge ender. Ellers som Fred skriver, et relæ der driller. Men da fejlen opstod da du flyttede på kablerne hælder jeg mere til at det er dårlige forbindelser - eller et brud.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf hificlassic » fre 26. mar 2021 09:27

ikke alle kabler kan tåle knæk
Radian 15" dual concentric, BBC LS5/8, UREI 1122, Lenco L70, Lenco F50-8, Threshold FET2, Fidelity Research FR24, QUAD 405-2, Technics SH-9010, Micro Seiki MD-700/MA-505/MA-500
Brugeravatar
hificlassic
 
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 02 jun 2010
Geografisk sted: I skovens dybe stille ro
Lokalitet: Silkeborg

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf JGreen » fre 26. mar 2021 13:10

Ingen relæer der kan drille.
Men de er godtnok ikke til og have god forbindsel i terminalerne når der bliver flytte rundt på kableren, det var også derfor jeg satte bananstik på
(Havde ellers lovet mig selv at de altid skulle lodes) men hvad gør man lige i en håndevæning, skruer dem på.

Der er faktisk nogle tråde der er knækket og nogle er løse ved stikken hvor de bliver skruet fast i banastiket (20 tråde pr, leder X 2 og de er stive) når man lige bukker lidt med dem.

Hurrae så er jeg, så godt som normal i roen
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf MaxJ » fre 26. mar 2021 13:16

JGreen skrev:Ingen relæer der kan drille.
Men de er godtnok ikke til og have god forbindsel i terminalerne når der bliver flytte rundt på kableren, det var også derfor jeg satte bananstik på
(Havde ellers lovet mig selv at de altid skulle lodes) men hvad gør man lige i en håndevæning, skruer dem på.

Der er faktisk nogle tråde der er knækket og nogle er løse ved stikken hvor de bliver skruet fast i banastiket (20 tråde pr, leder X 2 og de er stive) når man lige bukker lidt med dem.

Hurrae så er jeg, så godt som normal i roen


Lige nøjagtig derfor bruger jeg aldrig stive kabler.
Brugeravatar
MaxJ
 
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 14 apr 2014
Geografisk sted: Lolland
Lokalitet: Et sted ca. i midten

Re: Kabler!!!!!

Indlægaf JGreen » fre 26. mar 2021 13:39

Jeg er også normal til noget 6mm blødt med mange tråde.
Men nu havde jeg skoret det andet(redet det fra og blive skrallet for kobber) så skulle det lige prøves.
Og det er ikke helt tosset, der er kommet mere ro på i lydbillede på nogle højtaler(rauna) men mangler lidt ponys i bunden på andre (Dali 15 / mission aeronaut )
MVH J Green
JGreen
 
Indlæg: 539
Tilmeldt: 04 nov 2010
Lokalitet: Randers


Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 72 gæster