Din favorit vintagehifi ?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf MCdonalds » fre 30. apr 2010 12:43

Af alt dit vintagehifi grej du har, hvilken af dem er så din farvorit, og hvad står øverst på din ønske liste?
MCdonalds
 

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Zakken » fre 30. apr 2010 14:13

Tjah, det her er min favorit, selvom jeg bruger den for lidt.
Billede
Zakken
 

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf r-l-b » fre 30. apr 2010 14:24

Mega Flot maskine Zakken - var det pqr's?

min favorit vintage ting er min Garrard 301 m. SME 3012

men generelt er jeg meget glad for mit gamle grej

På ønskelisten står to McIntosh MC275 effekter fra start 60erne og 2 Quad II Effekter fra 50erne/60erne og også gerne noget rør Luxman

En Luxman C-5000 er nok den pre jeg aller helst vil have - tror ikke der er nogen i DK

Jeg ville heller ikke blive ked af en Technics spolemaskine model 1700 - men alt i alt er jeg bare glad for hvad jeg har og nyder musikken
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf pqrannes » fre 30. apr 2010 16:48

r-l-b skrev:Mega Flot maskine Zakken - var det pqr's?
...


Det tror jeg ikke, min endte vist på sydhavsøerne. Og fik lov at finansiere en Fisher X-100.

Men til lykke med den, Zakken, den er nemlig super flot.

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Zakken » fre 30. apr 2010 17:34

r-l-b skrev:Mega Flot maskine Zakken - var det pqr's?



Nej, jeg nåede ikke at byde ind på Peter´s.
Min er hentet, efter en lang og meget sej kamp, i Italiens sol.
Pas på med de italienere på Ebay. :evil:
Zakken
 

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Edge » lør 1. maj 2010 00:26

Jeg får tit på puklen for det i Vintagekredse, men det ændre ikke ved at det er og bliver min JVC QL-Y5F pl.spiller jeg glædes mest over, den og mit Luxman D113D CD-løbeværk (1986) der formidler Jazz, Blues og Klassisk så det er fryd.

Øverst på ønskelisten er en Sansui BA-F1 Effektforstærker, skarpt forfulgt af en Philips CD880 CDafspiller, eller dens løbeværks bror CDD882


http://www.marantzphilips.nl/philips_cdd882_cd_transport/#

Billede
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf r-l-b » lør 1. maj 2010 08:33

edge - sidder det drev i en AK 601 eller i en CD 782 må du få det af mig ... hvis ikke - så sig lige til hvilke cd modeller jeg skal kigge

ps. jeg tror ikke der er nogen der får på pukkelen herinde
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Louis » lør 1. maj 2010 08:38

pqrannes skrev:
r-l-b skrev:Mega Flot maskine Zakken - var det pqr's?
...


Det tror jeg ikke, min endte vist på sydhavsøerne. Og fik lov at finansiere en Fisher X-100.

Men til lykke med den, Zakken, den er nemlig super flot.

PQR


Hvis du ser en X-100 til salg et eller andet sted, så giv lige lyd, efter jeg begyndte at kigge, er de som sunket i jorden :cry: :roll:

Mit Yndlingshifi, Jeg tror sku det er min hjemmelavede Lenco. Men generalt er jeg glad for alt mit udstyr.

Billede
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf bjerager » lør 1. maj 2010 09:19

Uden tvivl min Mørch
LP -> Ortofon MC-5000/Ortofon Rondo Bronze/Ortofon MC-30 Super/Audio Technica AT-Art9Xi/Sony XL-44L/Sony XL-15/Shure V15III JICO SAS Boron - Sony PS-X75 -> Ortofon T-3000 -> Yamaha C-2x -> Yamaha M-85 -> Sony APM 66 MKII
bjerager
 
Indlæg: 1881
Tilmeldt: 19 apr 2010
Geografisk sted: Kvistgård
Lokalitet: Kvistgård

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Edge » lør 1. maj 2010 11:23

r-l-b skrev:edge - sidder det drev i en AK 601 eller i en CD 782 må du få det af mig ... hvis ikke - så sig lige til hvilke cd modeller jeg skal kigge

ps. jeg tror ikke der er nogen der får på pukkelen herinde


Hvis en af dem er med Digital udgang (så jeg kan bruge min Audio Alchemy DITB DAC) kunne jeg være interesseret :)
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf r-l-b » lør 1. maj 2010 14:36

782eren har digi out - jeg skal lige finde en strøm ledning og tjkke om den kan spille - kan den kan du få denhvis bare du vil dække portoen
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Edge » lør 1. maj 2010 14:41

r-l-b skrev:782eren har digi out - jeg skal lige finde en strøm ledning og tjkke om den kan spille - kan den kan du få denhvis bare du vil dække portoen


Det er iorden!, der kommer lige en PB din vej. :)
Remember, Tuesday is Soylent Green Day.
Edge
 
Indlæg: 902
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Sorenki » lør 1. maj 2010 16:45

af mit udstyr må min SX-727 fra Pioneer være min favorit, den er dejlig varm i lyden og den har nok kræfter til at sætte skub i musikken på en rigtig dejlig måde!, måske også fordi den var i stykker da jeg fik den, og jeg selv har givet den, den store tur så den nu fremstår smuk og flot... ellers er min SA-8100 også en ting jeg virkeligt holder af, men der er flere ting ved den, der skal justeres ind og finpudses før den er helt solid

på ønskelisten er der to ting der lokker, og som jeg sparer sammen til:
et sæt JBL L100 century (i flot stand, med standere,frontskum og hele pivtøjet)
og en Luxman PD-441 med den originale SME 3009 arm (en MC30 super pickup, på en T-30 Stepup)

grunden til disse ting, er at jeg ikke har hørt noget hifi formidle lyd der passer overens med min smag, som netop disse produkter sammen, samtidig med at det er hamrende flot og skulle man blive træt af det, kan det uden problemer omsættes til andet high-end Hifi, da det er rimelig "sought-after" udstyr!
det sidste er dog ikke noget der betyder alverden så længe det spiller, men i den prisklasse er det rart at se det som en investering istedet for rene penge ud ad vinduet.

jeg har desværre ikke kapitalen til at anskaffe mig noget af det ovennævnte endnu, men jeg håber at jeg indenfor de næste par år får muligheden for at kaste penge efter netop disse produkter - og jeg må indrømme, at alle andre investeringer indenfor Hifi (med mindre det er til vedligeholdelse) er skarpt nedprioriteret i øjeblikket!

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf r-l-b » lør 1. maj 2010 19:23

den lux pladespiller er også rigtig fed santa

fik du sx 1080eren fra hald op at køre?
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf pqrannes » søn 2. maj 2010 09:57

Nogle ville måske tro at jeg vil være mine Jealvox horn eller den lille Shell amp som mit favoritstykke vintage hifi. Men sådan er det ikke. I alt fald ikke i denne uge. Det skifter nemlig hele tiden. Og det må - når jeg tænker efter - netop være drivet i min interesse for vintagehifi. At finde vintagehifi grej, fascineres af dem, nyde dem og så ... dukker der et stykke favorit vintagehifi op. Selv følgelige er der forskel på, hvor længe der går - nogle gange uger, måneder, nogle gange kun nogle få timer.

Andre gange (ikke sjældent) findes tidligere favoritter frem og genvinder pladsen - for en tid!

I den uge var jeg lidt omkring. Tirsdag fandt jeg en Pioneer SX-850 receiver på spejdernes loppemarked.

Billede

Selvom disse Silver Pioneer sager aldrig har har holdt mig vågen om natten, tog den her mig lidt med storm. Den er bare så avanceret og med den første af mine reparerede JBL L-40 viste den også potentiale.

Men så blev det fredag og en planlagt byttehandel blev effektueret. Ud røg et par sjældne DCM TimeWindow højttalere og ind kom et Luxman sæt fra begyndelsen af 70erne:

Billede

Og nu er jeg paf.

Byggekvaliteten (den udvendige, jeg har ikke nænnet at lukke det op endnu) er formidable. Fornemmelsen af knapperne etc. er storslået og antallet af ind- og udgange (der er bl.a. to udgange til power amps), flere indgange kan stilles mht. level bag på etc. Jeg tror næsten, at Fredmarantz (fra den anden side) vil kunne sætte pris på dette lille setup, men vi må lige have lokket ham over, så vi kan få hans besyv med.

Og så lyder sætte i mine øre ganske, ganske godt med min Klipsch Heresy. Sættet præsterer alt det jeg sætter pris på; varm tonalitet uden at toppen ruller for meget af, en tør bund uden buller, en mellemtone, der smelter dit hjerte, men også et ret stort lydbillede, der (godt kan få en til at tro at det Jealvox'erne der er spændt for).

Sættes apperance - højt, bredt, men ikke dybt - får mig næsten til at tigge fruen om at få et anlæg tilbage i stuen. Forestil jer disse to smukke apparater side om på et æstetisk møbel? Ja, jeg kan ikke læse, hvad jeg skriver nu pga. våde øjne!

I øvrigt tror jeg at dette sæt er lidt af en "Sleeping Beauty" - der står virkelig lidt om det på dette (ud over ebay auktioner og andre salgsannoncer). Ingen syntes at have lyttet til det. Sært, taget i betragtning af at det var TOTL (top of the line) Luxman i 1972.

Men nu er det min favorit!

PQR
Med 14 hyldemeter vinylplader og masse af vintagehifigrej pakket ned i kasser.
Brugeravatar
pqrannes
 
Indlæg: 2910
Tilmeldt: 12 apr 2010
Geografisk sted: 8800 Viborg
Lokalitet: Midtjylland

Næste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster