Din favorit vintagehifi ?

Skriv her hvis du ikke kan finde en passende kategori til dit emne.

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Sorenki » søn 2. maj 2010 10:56

r-l-b skrev:den lux pladespiller er også rigtig fed santa

fik du sx 1080eren fra hald op at køre?


Der er sikkert mange pladespillere derude der kan give mig den samme ydeevne, men udseendet er også en faktor.

SX-1080'eren er jeg igang med, den kører - men er et kosmetisk mareridt, jeg er gået lidt død i den, men tænker at den bliver sat så meget i stand som jeg kan overskue (det er meget) hvorefter den går til en som kan bruge den til noget - den bliver aldrig helt ren og perfekt (manglende knapper, store hak på fronten etc.), og jeg vil derfor ikke kunne nyde den på reolen...

men som sagt skal den nok komme til at glæde en eller anden!

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Zakken » søn 2. maj 2010 11:15

Hmm, den 1080ér har jeg ikke set et billede af. :(
Zakken
 

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf MDA » søn 2. maj 2010 11:26

Zakken skrev:Tjah, det her er min favorit, selvom jeg bruger den for lidt.
Billede


Seriøs flot maskine du har!
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf Zakken » søn 2. maj 2010 11:41

MDA skrev:
Zakken skrev:Tjah, det her er min favorit, selvom jeg bruger den for lidt.


Seriøs flot maskine du har!


Tak skal du have. Den er nu ikke mint, men ganske nydelig til prisen.
Den er nu sat op på plads på reolen og jeg har igen sat resten af Pioneer udstyret til, så den føler sig hjemme. :lol:
Zakken
 

Re: Din farvorit vintagehifi ?

Indlægaf r-l-b » søn 2. maj 2010 20:45

santashooter skrev:
r-l-b skrev:den bliver aldrig helt ren og perfekt (manglende knapper, store hak på fronten etc.), og jeg vil derfor ikke kunne nyde den på reolen...

mvh.
Søren


Det kan jo være du finder en der er kosmetisk flot men et marreridt inden i med fx død ic-kreds - ellers kan du smide den bag din reol og bruge effektdelen - den giver vel 2 x 110 watt fra sig
Garrard 301 SME 3012 Denon 103 EAR 549 Tannoy DC 12" i duelundhorn Lockwood Major m. 15" Tannoy Monitor Gold Rogers L3s/5a Lenco L70 Denon 102 Leak Varislope III Leak TL 25 Plus - Revox - Sony PS-X50
Brugeravatar
r-l-b
 
Indlæg: 1376
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Humlebæk

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Sorenki » søn 2. maj 2010 23:40

r-l-b skrev:
santashooter skrev:
r-l-b skrev:den bliver aldrig helt ren og perfekt (manglende knapper, store hak på fronten etc.), og jeg vil derfor ikke kunne nyde den på reolen...

mvh.
Søren


Det kan jo være du finder en der er kosmetisk flot men et marreridt inden i med fx død ic-kreds - ellers kan du smide den bag din reol og bruge effektdelen - den giver vel 2 x 110 watt fra sig

jeg mener det er 2X125 watt - ej den skal pyntes eller videre i systemet, da den skal bruges af en der sætter pris på den. Jeg har ikke brug for så mange kræfter og lyden er heller ikke helt mig.
Jeg har netop spurgt hvor meget en refinering af kabinettet ville koste mig, nu må vi se hvor mange penge jeg skal af sted med for at redde den. en af de store lytter i strømforsyningen er forøvrigt begyndt at lække - så det er to nye i indkøbskurven.
Nye lamper og snor til FM-delen.
Nye knapper og kontakt - det løber sku op for en enhed man ikke har noget at bruge til... :roll:

men den skal nok få et godt liv videre her fra - det er jo noget af et ansvar jeg har påtaget mig her!

mvh.
Søren
"I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy" - Tom Waits
Luxman, Marantz, Pioneer and JBL, SME og Ortofon + det løse...

http://auditur.dk
Accuphase 50 års Jubilæum: https://auditur.dk/accuphase-the-very-early-history/
Brugeravatar
Sorenki
Tidligere Santashooter
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Frederiksberg

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf DJmon » tors 13. maj 2010 09:53

Det må være mine Warfedale
Billede
Billede

Ikke at de er meget værd økonomisk men de står med en Nad3020I en 4220A og en NOS Beocord 1900 cd afspiller er droppet jeg brugte den ikke herinde alligevel og har en masse dejlige bånd.
Ind på mit kontor/soveværelse det setup er så engagerende og medrivende med en masse detaljer. De Warfedale kan underligt nok spille brøle højt og går utroligt dybt.har ellers aldrig oplevet en trykkammer der ikke klaskede sammen når den blev presset lidt.
Grunden til at de er min favorit at de bliver ved med at overaske mig den dag i dag.
:)
Anlægget er midlet ikke målet

1.System Audio 1270/Marantz PM 7200/Pioneer PD s901/pioneer f-551l/Denon DRS 810 /Dual CS5000/Ortofon OM30

2. NAD 7120 /Beocord 1900/larsholt signalmaster mark 8/ Wharfedale Denton 2xp/Marantz AT-6 .
Brugeravatar
DJmon
 
Indlæg: 104
Tilmeldt: 13 maj 2010

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf jan_stevns » fre 14. maj 2010 11:20

Åehh jo, man har nok en svaghed for gamle rulleræsere - selvom et kabinet lakeret i sort pianolak vist ikke er helt autentisk

Billede
jan_stevns
 

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Zakken » søn 16. maj 2010 16:10

Det er selvfølgeligt ikke pænt at flashe udstyr her, men jeg er godt nok blevet glad for de HPMér.
Billede
En kraftig tur med excentersliberen og oceaner af slibepapir, derefter lidt Danish Oil fik dem til at stå som..... nåja, næsten som nye. :p
Sælgeren skrev at der var lidt småridser, men da fruen kom hjem med dem, lignede de noget der havde stået et årti på gulvet i den lokale bodega. Utrolig at det meste kunne slibes væk.


Men de spiller dælme godt.
Zakken
 

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Louis » søn 16. maj 2010 16:12

Zakken skrev:Det er selvfølgeligt ikke pænt at flashe udstyr her, men jeg er godt nok blevet glad for de HPMér.
Billede
En kraftig tur med excentersliberen og oceaner af slibepapir, derefter lidt Danish Oil fik dem til at stå som..... nåja, næsten som nye. :p
Sælgeren skrev at der var lidt småridser, men da fruen kom hjem med dem, lignede de noget der havde stået et årti på gulvet i den lokale bodega. Utrolig at det meste kunne slibes væk.


Men de spiller dælme godt.


Uhh ja, de er blevet rigtig flotte. Og lyden skulle jo være rigtig god. Og så skulle de jo være en mere seriøst konkurrent til JBL l100 :thumbsup:
Venligst Louis
Brugeravatar
Louis
 
Indlæg: 2756
Tilmeldt: 19 apr 2010
Lokalitet: Hørning

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf MDA » søn 16. maj 2010 16:18

Har også sådan et sæt HPM-100 i garagen som skal have den store tur, når jeg engang er færdig med de mange andre projekter jeg har gang i :)
♫♫♫ Guide til upload af billeder ♫♫♫
God tone og opførsel er ikke en regel, men en selvfølge :-)
Billede
Brugeravatar
MDA
Admin
 
Indlæg: 3368
Tilmeldt: 08 apr 2010
Geografisk sted: Støvring
Lokalitet: Nordjylland

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Boptilyoudrop » søn 16. maj 2010 20:00

Sikker en masse labert udstyr - savle!

Jeg er helt rund med snurrebassen her.
Billede
Den er bare så top notch 70'er :p
Boptilyoudrop
 
Indlæg: 1131
Tilmeldt: 13 maj 2010
Geografisk sted: Sy'fyn, græs mellem tæer, vand mellem øer og solen foroven
Lokalitet: Faaborg opland

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf P. M. Hedegaard » søn 16. maj 2010 22:08

Her er min favorit
Billede

Endvidere spiller jeg på det 2-delte fortrin fra samme konstruktør som kan anes på "hylden" nedenunder.

På ønskelisten er 2 forskellige fortrin af konstruktøren (det ene er et 2-delt sæt bestående af fortrin + separat phono-del, som jeg muligvis er ved at skaffe) hvoraf Le Solstice sandsynligvis forbliver en drøm..... :'(
P. M. Hedegaard
 

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Tonni » man 17. maj 2010 20:52

P. M. Hedegaard skrev:Her er min favorit
Billede

Endvidere spiller jeg på det 2-delte fortrin fra samme konstruktør som kan anes på "hylden" nedenunder.

På ønskelisten er 2 forskellige fortrin af konstruktøren (det ene er et 2-delt sæt bestående af fortrin + separat phono-del, som jeg muligvis er ved at skaffe) hvoraf Le Solstice sandsynligvis forbliver en drøm..... :'(


Uha det er en dejlig sag, den "Le classe A" ting!
Har hørt den hos en ven for en del år siden... Han skiftede til (blandt andet) JH50 der jo også er designet af "ham" fransk japaneren... MUMS

Selv må jeg "nøjes" med den lille sag i min avatar! Og som nogle på forum ved er den IKKE til salg!!!
Bare det GLØDER!!!
Brugeravatar
Tonni
 
Indlæg: 4807
Tilmeldt: 20 apr 2010
Geografisk sted: Det sorte Jyllands næserod, Lidt norden for arret!
Lokalitet: Dalbyover

Re: Din favorit vintagehifi ?

Indlægaf Runkeldunk » man 17. maj 2010 21:45

Boptilyoudrop skrev:Sikker en masse labert udstyr - savle!

Jeg er helt rund med snurrebassen her.
Billede
Den er bare så top notch 70'er :p



Damn den er jeg godt nok misundelig på Bob Den er dælme flot,
Brugeravatar
Runkeldunk
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 14 maj 2010
Geografisk sted: Eksilfynbo bosiddende i Grenaa

ForegåendeNæste

Tilbage til Andet vintage-udstyr



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 73 gæster